סגור
מטה קרן ויז'ן סופטבנק לונדון
מטה קרן ויז'ן של סופטבנק בלונדון (צילום: בלומברג)

סופטבנק: נפילות במניות הטכנולוגיה גררו הפסד עתק של 23 מיליארד דולר

ענקית ההשקעות היפנית סבלה ברבעון השני מירידות חדות בבורסות, בדומה לברקשייר האת'ווי של וורן באפט שדיווחה אתמול על הפסד של 44 מיליארד דולר; קרן ויז'ן שדרכה משקיעה סופטבנק במניות טכנולוגיה ספגה הפסד רבעוני של מעל ל-20 מיליארד דולר; מניות אובר ודורדאש בהן מושקעת סופטבנק נפלו ביותר מ-40%

סופטבנק היפנית דיווחה על הפסד של מעל 23 מיליארד דולר עבור שלושת החודשים שהסתיימו בסוף יוני, זאת לאחר שקרן ויז'ן – קרן ההשקעות בחברות טכנולוגיה – נפגעה מהירידות החדות במניות הטכנולוגיה.
עבור הרבעון, שהסתיים ב-30 ביוני, דיווחה החברה על הפסד של 3.16 טריליון ין (23.4 מיליארד דולר), זאת לעומת הפסד של 2.1 טריליון ין ברבעון הראשון ורווח של 761.5 מיליארד ין בתקופה המקבילה אשתקד.
ההפסד בקרן ויז'ן עמד על 2.93 טריליון ין (21.68 מיליארד דולר) – ההפסד הרבעוני השני הגבוה ביותר עבור הקרן. עבור השנה הפיסקאלית המלאה, שהסתיימה ב-31 במרץ, דיווחה סופטבנק על הפסד שיא של 1.71 טריליון ין.
התוצאות הרעות משקפות את הירידות לאחרונה במניות חברות הטכנולוגיה ברחבי העולם, שהוצתו בעקבות העלאות הריבית והגברת הרגולציה בסין. כך למשל, מניות אובר ודורדאש, שתי חברות אמריקאיות בהן מושקעת סופטבנק, נפלו ביותר מ-40% ברבעון המדובר.
בשנה שעברה מיהרה סופטבנק להשקיע כסף בחברות סטארט אפ טכנולוגיות, מתוך הנחה שיש הזדמנויות בתחומים כמו פיננסים ובריאות, שהשתנו בעקבות התפרצות הקורונה. מנכ"ל החברה מאסיושי סאן והצוותים שלו השקיעו בשנה שעברה 38 מיליארד דולר מקרן ויז'ן 2 ב-183 חברות, כך לפי הדיווח של סופטבנק.
אולם, במאי החלו להיחשף ההפסדים מההשקעות הללו, וסאן הכריז כי הוא עובר למדיניות הגנה וינקוט משנה זהירות בהשקעות חדשות. בסוף יוני האחזקה של קרן ויזן 2 ב-269 חברות הייתה שווה 37.2 מיליארד דולר, זאת בעוד שמחיר הרכישה עמד על 48.2 מיליארד דולר.
אתמול פורסם כי ברקשייר האת'ווי של וורן באפט רשמה הפסד רבעוני של 44 מיליארד דולר. החברה, שמחויבת לכלול בחישוב הרווח הנקי גם הפסדים שלא מומשו בתיק ההשקעות שלה (קרי הפסדים על הנייר מנפילות של מניות שלא נמכרו בהפסד). באפט: "הפסדים של השקעות הם בדרך כלל חסרי משמעות בהבנת התוצאות הרבעוניות שלנו".