סגור
דגני בוקר סניף רמי לוי סניף איילון קורנפלקס תלמה
סניף של רמי לוי (צילום: אוראל כהן)

עליות מחירים וההצטיידות בזמן המלחמה עזרו לצמיחה של רמי לוי

החברה שמפעילה את רשת הסופרמרקטים ומחזיקה בקופיקס ובגוד פארם סיכמה את 2023 עם צמיחה של 2% במכירות ל-7.2 מיליארד שקל; החברה תחלק דיבידנד בהיקף של 50 מיליון שקל

עליות המחירים והצטיידות במזון ומוצרי טואלטיקה עם פרוץ המלחמה בעזה, לצד ירידה של 57% בהוצאות המימון סייעו לרמי לוי לחתום את 2023 עם עלייה במכירות וברווח הנקי, שצמח ב-7.1% ל-205.1 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 50 מיליון שקל.
את הרבעון הרביעי של השנה, שבו פרצה המלחמה, חתמה קבוצת הסופרמרקטים עם עלייה של 3.6% במכירות שהסתכמו ב-1.75 מיליארד שקל וצמיחה של 13.7% ברווח הנקי ל-57 מיליון שקל.
העלייה בביקושים למזון ומוצרי טואלטיקה לחיילים במכירות הרבעון בלמה פגיעה במכירות השנתיות של החברה המחזיקה גם ברשתות קופיקס וגוד פארם, ואלו עלו ב-2% בשנה החולפת ל-7.2 מיליארד שקל. זאת בעוד שוק המזון צמח באותה התקופה ב-6.2%.
מכירות רשת קמעונאות המזון של רמי לוי צמחו ב-2023 ב-5.5% ל-6.3 מיליארד שקל ומכירות החנויות הזהות צמחו ב-6.2% ביחס ל-2022.
הרווח הגולמי השנתי צמח ב-2.7% ל-1.65 מליון שקל והרווחיות עלתה במעט ל-23% לעומת 22.8% ב-2022. עלייה בהוצאות מכירה ושיווק, הובילו לירידה של 4.3% ברווח התפעולי שהסתכם ב-306.6 מיליון שקל ולשחיקת הרווחיות התפעולית ל-4.3% לעומת 4.6% אשתקד.
עלות שכרם של חמשת בכירי החברה הסתכמה ב-9.1 מיליון שקל. עלות שכרו של רמי לוי, המכהן כמנכ"ל, עמדה על 3.5 מיליון שקל.