סגור
מתוך סרט ההמשך של לשבור את הקרח
מתוך הסרט "לשבור את הקרח" של דיסני (צילום: Disney)

למדו מנטפליקס: דיסני+ תמנע שיתוף סיסמאות ותעלה מחירים. בינתיים, לא בישראל

החברה שסיפקה נתונים מאכזבים על מספרי המנויים בפלטפורמה הודיעה כי מחיר המנוי החודשי בארה"ב יעלה ב-27% ל-13.99 דולר; רווחי דיסני ברבעון עלו על התחזיות בשוק - ההכנסות פספסו אותן; חטיבת הפארקים הפתיעה לטובה עם הכנסות של 8.3 מיליארד דולר, מעל התחזיות

דיסני מעלה מחירים על שירות הסטרימינג דיסני+ ולמעשה על כל פלטפורמות הסטרימינג של הקבוצה (כולל הולו ו-ESPN) בארה"ב. מחיר המנוי החודשי לדיסני+ יעלה ב-27% ל-13.99 דולר, החל ב-12 באוקטובר. המחיר בישראל לא ישתנה בינתיים, אך מהחברה נמסר כי "התמחור נבדק בקביעות וייתכן שהוא ישתנה בעתיד".
דיסני הכריזה כבר בסוף 2019, עם השקת דיסני+, כי הפלטפורמה תעבור לרווחיות בספטמבר 2024 – יעד שעליו חזרה כמה וכמה פעמים בשנים האחרונות. העלאת המחירים הנוכחית (ואלה שלפניה) נועדו לשפר את הסיכוי לעמוד ביעד.
בשם אותה מטרה, המנכ"ל בוב אייגר אמר בשיחת הוועידה אתמול כי "החברה תפעל לצמצום שיתופי סיסמאות" של מנויים לשירות עם גורמים שאינם מנויים. מספר המנויים עמד בסוף הרבעון על 146.1 מיליון, פחות מהתחזיות שעמדו על 151.1 מיליון.
קבוצת דיסני דיווחה על הפסד של 460 מיליון דולר או של 25 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי, שנבע בעיקר בשל אירועים חד פעמיים. בשורה המתואמת רשמה החברה רווח של 1.03 דולר למניה – האנליסטים ציפו ל-96 סנט למניה. ההכנסות של ענקית המדיה האמריקאית עלו ב-4% ל-22.3 מיליארד דולר, במקרה זה מעט מתחת לציפיות שעמדו על 22.5 מיליארד דולר.
חטיבת 'ישירות לצרכן' (Direct-to-consumer) הכוללת בעיקר את שירותי הסטרימינג השונים של דיסני, הניבה ברבעון הכנסות של 5.5 מיליארד דולר, לעומת 5.05 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2022. התוצאה היתה נמוכה מציפיות האנליסטים שעמדו על 5.7 מיליארד דולר.
ההכנסות של חטיבת הפארקים האייקונית של דיסני צמחו ל-8.3 מיליארד דולר, לעומת 7.4 מיליארד דולר במקביל – בשוק ציפו ל-8.1 מיליארד דולר.
החטיבה הגדולה ביותר של הקבוצה, מדיה ובידור, הניבה הכנסות של 14 מיליארד דולר, לעומת 14.1 מיליארד דולר במקביל. ציפיות האנליסטים עמדו על 14.3 מיליארד דולר.חטיבת הטלוויזיה הניבה הכנסות של 6.7 מיליארד דולר, הציפיות היא ל-6.74 מיליארד דולר.