סגור
עידן עופר
עידן עופר, מבעלי השליטה באו.פי.סי אנרגיה (צילום: יח"צ)

שותפה חדשה לאו.פי.סי: קרן מארה"ב תשקיע 300 מיליון דולר בפעילות האנרגיה המתחדשת

לפי מזכר ההבנות בין הצדדים, הקרן האמריקאית תקבל בתמורה להשקעה 32.6% בחברת האנרגיה המתחדשת של או.פי.סי בארה"ב

עסקה גדולה במיוחד לאו.פי.סי אנרגיה: קרן אמריקאית צפויה להשקיע 300 מיליון דולר בפעילות האנרגיה המתחדשת שלה בארה"ב, המתבצעת באמצעות חברה מוחזקת של או.פי.סי. כך לפי מזכר הבנות לא מחייב בין הצדדים.
הקרן האמריקאית תקבל מניות בחברה המוחזקת, והכסף שתזרים ישמש למימון פרויקטים של אנרגיה מתחדשת ברחבי ארה"ב. זאת לנוכח העלייה בביקוש לחשמל ירוק במדינה ותמריצי הממשל האמריקאי לקידום אנרגיות מתחדשות.
חברת או.פי סי, בניהולו של גיורא אלמוגי, מפעילה תחנות כוח בגז טבעי בישראל ובארה"ב. פעילות החברה בארה"ב נעשית על ידי החברה הבת CPV (70%), כאשר פעילות האנרגיה המתחדשת בארה"ב תחת CPV Renewables (שבבעלות מלאה של CPV).
ל- CPV Renewables יש כיום 650 מגה-וואט אנרגיה מתחדשת מותקן, ועוד 1.8 ג'יגה-וואט בשלבי הקמה שונים - שנתיים הקרובות החברה מתכננת לחבר עוד 755 מגה-וואט.
הקרן האמריקאית תקבל בתמורה להשקעה 32.6% בחברת CPV Renewables, בעסקה שמשקפת לה שווי של 920 מיליון דולר אחרי הכסף. זהות הקרן האמריקאית לא פורסמה, אך מדובר בקרן "אוורגרין" – כלומר כזו שלא נדרשת לממש את הנכסים במועד מסוים, ובכך לאפשר את ההשקעה לטווח ארוך.
נכון לסוף 2023 מפעילה או.פי.סי 2.9 ג'יגה-וואט מחובר, מתוכם 1.1 ג'יגה-ואט בישראל ו-1.8 ג'יגה-וואט בארה"ב. עיקר הפעילות של החברה הוא בתחום תחנות הכוח הקונבנציונאליות, עם כ-2.5 ג'יגה-וואט מחובר. החברה ניהלה נכון לסוף השנה הקודמת 400 מגה-וואט אנרגיות מתחדשות בארה"ב, ומאז המשיכה בחיבור פרויקטים, כך שכיום יש לחברה 650 מגה-וואט.
בישראל עומדת החברה להתרחב בתחום האנרגיה הקונבנצינאלית: לפני כחודשיים הודיעה על הסכם עם ענקית השבבים אינטל להקמת תחנת כוח בהספק 650 מגה-וואט שיספק את החשמל להרחבת מפעל השבבים של החברה בישראל. כמו כן, במהלך התקופה הקרובה צפויה לעלות לממשלה הצבעה בנושא הרחבת תחנת הכוח של החברה בחדרה, לאחר שזו לא אושרה במאי 2023 בשל שיקולים פוליטיים. הדיון היה אמור להתקיים ביום ראשון השבוע, אך נדחה בעקבות המצב הבטחוני.