סגור
הממשק של דיסני+
דיסני+ (צילום: Patrick T. Fallon)

לאחר העלאת דמי המנוי: דיסני+ איבד 4 מיליון מנויים ברבעון הראשון

לפלטפורמת הסטרימינג של ענקית המדיה והבידור האמריקאית היו בתום הרבעון 158 מיליון מנויים - מול 232.5 מיליון מנויים של המתחרה הגדולה נטפליקס; דיסני הודיעה אתמול, במקביל לפרסום הדוחות, על כוונתה לפטר עוד 7,000 עובדים בסבב קיצוץ נוסף - לאחר שני סבבי פיטורים שכבר ביצעה

דיסני הודיעה כי שירות הסטרימינג שלה דיסני+ איבד 4 מיליון מנויים ברבעון הפיסקאלי הראשון של השנה (ינואר-מרץ), אך במקביל החברה הצליחה לצמצם את ההפסדים הפיננסים בשירות.
בארה"ב ובקנדה עזבו את דיסני פלוס 300 אלף מנויים וזאת בעקבות העלאת המחירים. איבוד המנויים העיקרי נרשם מהשירות תחת המותג הוטסטאר הפועל באסיה, עזיבה של 8%, וזאת לאחר שהפסיד את זכויות השידור לליגת הקריקט ההודית.
בדיסני+ הצליחו לצמצם את ההפסדים הפיננסים ב-400 מיליון דולר, כך שההפסד התפעולי עמד ברבעון על 659 מיליון דולר לעומת 1.1 מיליארד דולר ברבעון הקודם. ההפסד היה גם נמוך בכ-200 מיליון דולר מכפי שציפו האנליסטים.
מנכ"ל דיסני בוב איגר התייחס לצמצום ההפסדים בסטרימינג ואמר כי הם משקפים "את השינויים האסטרטגיים שהתחלנו לבצע ברחבי החברה כדי למצב את דיסני לקראת תקופה של צמיחה מתמשכת והצלחה".
איגר כבר טען בעבר כי דיסני+ הגיע לנקודת מפנה והשירות יהפוך להיות רווחי עד השנה הבאה. איגר חשף אתמול (ד') כי החברה מתכננת לפטר עוד 7,000 עובדים בסמגרת תוכנית ארגון מחדש. החברה כבר ביצעה שני סבבי פיטורים לאחרונה.
דיסני פרסמה את הנתונים על רקע שביתת התסריטאים בהוליווד עליה הוכרז בשבוע שעבר. עם זאת, סמנכ"לית הכספים של דיסני כריסטינה מקארתי לא הסכימה להעריך כמה תעלה השביתה לחברה. בינתיים כבר הופסקו מספר פרוייקטים של דיסני, כולל כאלו המיועדים לדיסני פלוס, ביניהם הסדרה אנדור ממלחמת הכוכבים.
בשנים האחרונות הזרימה דיסני מיליארדי דולרים לפלטפורמות הסטרימינג שלה וזאת על מנת לבסס את מעמדה כאחת השחקניות הראשיות בתעשייה. לחברה יש מעל 231 מיליון מנויים בשלושת השירותים העיקריים שלה: דיסני+ +ESPN והולו.
בשירות דיסני+ יש לחברה 158 מיליון מנויים ברחבי העולם. לשם השוואה ליריבה הגדולה נטפליקס 232.5 מיליון מנויים. בהולו נוספו 200 אלף מנויים ברבעון וב-ESPN פלוס 400 אלף מנויים חדשים.