סגור

מה גורם לקרן טנא לחלום על שווי של 800 מיליון שקל ליצרנית הצינורות משדה נחמיה

אחרי שנאלצה לבטל שתי הנפקות, שהשווי המבוקש בהן קיבל כתף קרה מהמוסדיים, הקרן מתכוונת להנפיק את חברת חוליות לפי שווי של 800 מיליון שקל. שווי זה גבוה פי 4 מהשווי שלפיו רכשה מחצית מהחברה ב־2018

קרן ההשקעות הפרטית טנא שבראשות אריאל הלפרין וקיבוץ שדה נחמיה מוציאים את יצרנית צינורות הפלסטיק והביוב חוליות להנפקה ראשונה (IPO) בבורסה בתל אביב, בניסיון לגייס בין 300-200 מיליון שקל לפי שווי של כ־800 מיליון שקל. ב־2018 הקרן רכשה מהקיבוץ 50% מחוליות תמורת 100 מיליון שקל, עסקה ששיקפה לחוליות שווי של של 200 מיליון שקל. בימים האחרונים חוליות הגישה לבורסה תשקיף לקראת ההנפקה ואתמול החל הרוד שואו בקרב המשקיעים, בהם גם מוסדיים. את ההנפקה מובילה ווליו בייס חיתום.


חוליות סיימה את 2021 עם מכירות של 430 מיליון שקל, עלייה של 41% לעומת המכירות ב־2020 ועם רווח גולמי של יותר מ־141 מיליון שקל, עלייה של 45% ביחס לרווח הגולמי שלה ב־2020. החברה העמידה תחזית שנתית שלפיה ב־2022 הכנסותיה יצמחו ב־22%, ליותר מ־525 מיליון שקל ולרווח גולמי של 158 מיליון שקל, שיהווה 30% מההכנסות.
חוליות נוסדה לפני הקמת המדינה, ופעילויותיה המרכזיות הן בתחום פתרונות הזרימה למערכות מים נקיים ודלוחין ("מים אפורים") בבתי מגורים ובתחום פתרונות האחסון לחברות תעשייתיות ולגופי רפואה ובריאות, פעילות שמוגדרת על ידה כמנוע צמיחה. מוצריה החברה נמכרים ב־60 מדינות והיא מקיימת את הייצור שלה ב־8 אתרים בישראל, באירופה, בהודו ובארה"ב. המנכ"ל שלה הוא ניצן כהן והיו"ר הוא יהודה בן חיים.
65% מההכנסות של חוליות ב־2021 באו מעסקאות שעשתה בישראל, כאשר 86% מכלל הכנסותיה באו מתחום הזרימה, שבו החברה מחזיקה בפורטפוליו של 14 מוצרים עיקריים להולכת שפכים ודלוחין; הולכת מים נקיים ומוצרים המיועדים למגזר התשתיות. לפי החברה היא מקיימת הליכי רישום של כמה פטנטים, אחד מהם קשור לצנרת המאפשרת הולכת נוזלים שקטה.
2 צפייה בגלריה
מפעל חוליות בקיבוץ שדה נחמיה
מפעל חוליות בקיבוץ שדה נחמיה
מפעל חוליות בקיבוץ שדה נחמיה
(צילום: משה שטאובר)
בכוונת חוליות לממן באמצעות ההון שתגייס את המשך התרחבותה, תוך שימת דגש על תוכניתה האסטרטגית ובמרכזה מיזוגים והשקעות עם חברות שמקיימות פעילויות סינרגטיות לפעילותה. כך, 40%-60% מתמורת הגיוס יושקעו במטרה זו, ובאופן שיאפשר לחוליות לממש את תוכניותיה לחדור לשווקי פעילות חדשים. זאת, בין השאר, תוך רכישה של שתי חברות, אחת בישראל והשנייה בגרמניה שאיתן היא מקיימת משא ומתן שנמצא בשלבים מתקדמים.
החברה הישראלית שנמצאת על הכוונת של חוליות עוסקת בתחום מערכות המים, וחוליות צפויה לרכוש 70% ממנה ב־60 מיליון שקל. החברה מגרמניה עוסקת בתחום הצנרת לאספקת מים וחימום תת־רצפתי, ובכוונת חוליות לרכוש 70% ממנה תמורת 25 מיליון שקל. בנוסף, היא נערכת לרכישות עתידיות נוספות וזאת לאחר שמאז אמצע 2019 היא עשתה 4 רכישות בהיקף כולל של 130 מיליון שקל. מדובר ברכישות של חברת הלירומה בפורטוגל, שמפתחת ומייצרת צינורות למגזרי הבנייה למגורים ולתעשייה; חופית הישראלית, שמייצרת מכלים מפלסטיק; ויסמן־פרידמן הישראלית שמייצרת ומשווקת מוצרים בתחומי החשמל והתשתיות; ופגסוס שפועלת בתחום האחסון ומוכרת בעיקר בשוק האמריקאי.
עם השלמת ההנפקה חוליות מתכוונת להקצות חלק מההון שתגייס להשקעה בפיתוח והרחבת פורטפוליו המוצרים שלה, כמו גם להרחבת מערכי המכירות שהיא מחזיקה באזורי פעילותה. בנוסף, היא מתכוונת להקצות חלק מכספי הגיוס גם לחיזוק המבנה הארגוני שלה, לפירעון שטרי הון ועוד. הנפקת חוליות באה בחודשים שמתאפיינים ב"יובש" יחסי בהנפקות ראשוניות בקרב גופיים מוסדיים, הרוכשים המרכזיים, שהחלו לנהוג בגישה בררנית יותר לעומת זו שהניעה אותם במהלך השנה שעברה.

2 צפייה בגלריה
אריאל הלפרין מנהל קרן טנא
אריאל הלפרין מנהל קרן טנא
אריאל הלפרין, מנהל קרן טנא
(צילום: אתר קרן טנא)
כך, בתחילת השנה, הסנטימנט השלילי בשוק הוביל את קרן טנא ואת קיבוץ עין חרוד לבטל הנפקה ראשונית שתכננו לחברת המנועים קיונרג'י שבה הם מחזיקים במשותף - 42.7% כל אחת. קיונרג'י ניסתה לגייס 160 מיליון שקל לפי שווי של 800 מיליון שקל אך התקשתה לקבל מהגופים המוסדיים הצעות על פי השווי שקבעה, והעדיפה להמשיך לפעול, לפחות בעת הזאת, כחברה פרטית.
לפני כן קרן טנא נאלצה לבטל גם את ההנפקה של גדות מסופים, שעוסקת בסחר בכימיקלים ובלוגיסטיקה ימית ויבשתית שתוכננה על פי שווי חברה של יותר ממיליארד שקל, עם גיוס של 100 מיליון דולר. לאחר שההנפקה בוטלה גדות מסופים יצאה לגיוס פרטי שבמסגרתו קבוצת ווליו LBH רכשה 40% ממניות גדות מידי הקרן בעסקה שבוצעה לפי שווי של 280 מיליון דולר. לעומת זאת, בקיץ שעבר הצליחה קרן טנא להנפיק בתל אביב את סקודיקס מראש העין, שעוסקת בתחום הדפוס הדיגיטלי, תוך גיוס של יותר מ־60 מיליון שקל, כשטנא מחזיקה ב־32% מהחברה לאחר ההנפקה.