סגור

צחי אבו לא יחדש כהונת שני דירקטורים שלא אישרו לו עסקת בעלי עניין

הדירקטורים כיהנו בוועדה בלתי תלויה שמינה דירקטוריון גפן מגורים ולא אישרה מיזוג שלושה פרויקטים בבעלות אבו לחברה הציבורית שבשליטתו

צחי אבו החליט שלא לחדש את כהונתם של שני דירקטורים בחברת גפן מגורים והתחדשות שבשליטתו (40.55%). זאת, באמצעות החלטתו לא להעמיד אותם לבחירה מחודשת באספת בעלי המניות הקרובה, ב־1 במאי. שני הדירקטורים היו חברים בוועדה בלתי תלויה, שדנה בעסקת בעלי עניין, במסגרתה ביקש אבו לצקת לחברה הציבורית שלושה פרויקטים גדולים של התחדשות עירונית, שבהם הוא מחזיק באופן פרטי.
הפרויקטים, מסוג פינוי בינוי באשדוד, נשארו בבעלות פרטית של אבו, כשהחברה הודיעה בפברואר השנה לבורסה כי בתום מו"מ מתמשך לא הגיעו הצדדים להבנות בדבר תנאי עסקה מחייבת לרכישת הנכסים והחליטו לסיים את המו"מ.
שני הדירקטורים הם עמי ברלב, יו"ר גילת סאטקום, וענת רוזן, לשעבר יו"ר איגוד ערים לאיכות הסביבה אשדוד, שמונתה ביוזמת אבו לדירקטוריון. כיום השניים אינם חברי ועדת ביקורת, המונה רק את שתי הד"חציות, אך הם כן היו חברי הוועדה במועד בו דנה בעסקת בעלי העניין. אבו לא העמיד דירקטורים אחרים במקומם וטוען כי אין הצדקה לדירקטוריון של תשעה חברים ושהוא מבקש לצמצם את הדירקטוריון לשבעה חברים.
חברי הוועדה שמונתה לבחון את תנאי העסקה היו ברלב (דירקטור רגיל), רוזן (דירקטורית בלתי תלויה), שירה גולובינסקי ואורית צחר (דח"ציות). צחר אגב, מסיימת קדנציה של שלוש שנים ביולי. גפן העמידה לאספה במאי להצבעה בחירה של דח"צ חדש ‑ אביעד פרידמן, מנכ"ל משרד השיכון לשעבר. ההערכות הן שפרידמן יהיה במקום צחר, שהחברה לא תציע את חידוש כהונתה. צחר עשויה להגיש מועמדות באופן עצמאי ולא דרך החברה. פרידמן מקורב לברק סרי, יועצו של השר אריה דרעי, שהתמודד על ראשות עיריית אשדוד ופרש לפני הבחירות. פרידמן התייצב לצד סרי במסיבת עיתונאים. אבו אף הוזכר בתקשורת המקומית באשדוד כמי שתומך בסרי מול ראש העיר יחיאל לסרי.
לפיכך, מועמדותו של פרדמן לכהונת דח"צ, שהוא דירקטור נייטרלי שאמור להיות ללא זיקה כלשהי לבעל השליטה, עלולה לעורר חשש לניגוד עניינים לכאורה. מה גם שדח"צ מצטרף על פי רוב לוועדת הביקורת של החברה שבדיקטוריון שלה הוא חבר. גפן מגורים, שנסחרת בת"א בשווי של 132 מיליון שקל, היא גלגולה הנוכחי של חברת הקנאביס קנומד. אבו רכש את השליטה בחברה בנובמבר 2022 בהשקעה של 8 מיליון שקל והזרמה נוספת של 25 מיליון שקל.
מאבו נמסר: "הטענה ביחס לברלב ורוזן אינה נכונה. לאבו חברה ציבורית נוספת (ארי נדל"ן), אשר בה, כפי שדווח לציבור, לא אושרה עסקת בעלי עניין לרכישת נכסים מאבו ולא חל שינוי בהרכב הדירקטוריון כתוצאה מכך. השיקול הבלעדי ביחס להרכב הדירקטוריון הינו טובת החברה.
"ביחס למר פרידמן – ראשית, החברה שמחה מאוד על הסכמתו לכהן כדח"צ בחברה. בחינת עמידתו בתנאי הכשירות לכהונה נעשתה בהתאם להוראות הדין והצהרתו בדבר היעדר זיקה צורפה לזימון האספה הכללית כנדרש, ולא מתקיים כל חשש לניגוד עניינים. החברה אינה בוחנת את עמדותיהם הפוליטיות של חברי הדירקטוריון.
"לאבו ופרידמן לא היתה כל היכרות מוקדמת טרם הפנייה לפרידמן לכהן כדירקטור חיצוני בחברה. לחברה אין צורך בשלושה דח"צים. כהונתה של אורית צחר מסתיימת ביוני וממילא מתקיימת כעת אספה כללית.