סגור
סניף פרטנר 2019
סניף פרטנר (צילום: יאיר שגיא)

רבעון חלש לפרטנר: ההתמקדות בשירותי פרימיום לא פיצתה על עזיבת הלקוחות

הרווח הנקי נחתך ב-28% ברבעון הראשון ל-28 מיליון שקל; זאת למרות העלייה במנויי שירותי הפרימיום של דור 5 בסלולר וסיבים אופטיים; פרטנר איבדה 14 אלף מנויי סלולר לעומת הרבעון המקביל אשתקד

ירידה בלקוחות הסלולר, הטלוויזיה ובמכירות ציוד הקצה הובילו את חברת התקשורת פרטנר שבניהולו של אבי גבאי לרבעון חלש. גם העלייה במנויי שירותי הפרימיום של דור 5 בסלולר וסיבים אופטיים לא פיצתה על נטישת המנויים בשירותים המסורתיים של החברה ובציוד הקצה, והרווח הנקי נחתך ב-28%.
סך ההכנסות של פרטנר ברבעון הראשון של 2023 הסתכמו ב-854 מיליון שקל, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. מתוך סך ההכנסות, 77% (690 מיליון שקל, ירידה של 3% מהרבעון המקביל אשתקד) מיוחסים למנויי החברה בסלולר. הירידה בהכנסות נבעו מירידה בכמות הלקוחות של החברה בסלולר ובטלוויזיה. יתר ההכנסות נשענות על מכירות ציוד קצה ללקוחות (למשל, מכשירים סלולאריים), שהסתכמו ב-153 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023, ירידה של 7% מהתקופה המקבילה אשתקד. במטרה להגדיל את פעילות פרטנר בתחום ציוד הקצה, לפני כשבועיים מינו בחברה את רוני אראל שניהלה את מותג life בסופר פארם כמנהלת אגף ציוד קצה וסחר.
בחלוקה למגזרי פעילות, יותר ממחצית מהכנסות פרטנר הגיעו מתחום מנויי סלולר והסתכמו בכ-444 מיליון שקל, סכום דומה להכנסות ממגזר הסלולר ברבעון הראשון של 2023. במקביל הכנסות מכירות ציוד הקצה במגזר הסלולר (למשל, מכשירים טלפוניים), הסתכמו ב-137 מיליון שקל ברבעון, ירידה של 5 מיליון שקל לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
סך ההכנסות במגזר הסלולר הסתכמו ב-581 מיליון שקל, ירידה של כ-4 מיליון שקל לעומת ההכנסות ברבעון הראשון של 2022. את הירידה בהכנסות ניתן להסביר על ידי צמצום של כ-40 אלף מנויי סלולר (לעומת הרבעון המקביל אשתקד), בעיקר בקרב לקוחות פריפייד הפחות רווחיים לחברה, כך שלפרטנר יש כיום 2.7 מיליון מנויי סלולר. בניטרול מחיקות שונות בצורת מדידת כמות המנויים של החברה, כמות לקוחות הסלולר של החברה ירדה ב-14 אלף מנויים בלבד. על אף העזיבה של הלקוחות, ההכנסה הממוצעת מלקוח בתחום הסלולר (בניכוי דמי קישוריות), ARPU עמדה על 40 שקל, לעומת 36 שקלים ברבעון המקביל ב-2022. לכך תרם גם הגידול בשיעור לקוחות הסלולר המחוברים לרשת דור 5 (כ-13% מהמנויים), לעומת כ-10% מהמנויים בסוף הרבעון הראשון של 2021.
מגזר הפעילות המשמעותי הבא של החברה הוא המגזר הנייח הכולל את שירותי האינטרנט והטלוויזיה. הכנסות המגזר הסתכמו ב-308 מיליון שקל, 2% יותר מהתקופה המקבילה אשתקד. על רקע הסכסוכים בשוק שידורי הטלוויזיה על הקמת השירות החדש של קשת ו-RGE, FreeTV, שעל הקמתו הגישו חברת HOT עתירה כנגד הרשות השנייה, ירדה כמות המנויים של פרטנר TV בכ-4% ועומדת על 217 אלף לקוחות.
עם זאת, בקרב מנויי האינטרנט חלה מגמה הפוכה. סך מנויי האינטרנט של החברה גדל ב-9% ל-421 אלף מנויים, מתוכם 313 אלף לקוחות על גבי רשת הסיבים, המהווים 74% ממנויי האינטרנט של החברה. גידול של 34% בכמות לקוחות הסיבים ביחס לסוף הרבעון המקביל ב-2022. לקראת סוף השנה שעברה, חתמה פרטנר על הסכם IRU עם חברת בזק בהיקף של 574 מיליון שקל – המאפשר לה לחבר לקוחות על גבי תשתית הסיבים של בזק.
במסגרת אסדרת השוק הסיטונאי, מחויבת בזק לספק את שירותי התשתית שלה לכל חברות התקשורת, ללא התחייבות מצידן. הסכם ה-IRU של החברות מחייב את פרטנר לשלם עבור כמות מסוימת של קווי אינטרנט כל חודש, ללא קשר לכמות המנויים בפועל, תוך הנחה מהתעריף שקבע משרד התקשורת במסגרת השוק הסיטונאי.