סגור

סוכריות קופצות: רבעון שיא לטופ גאם, עם זינוק של 90% ברווח הנקי

ההכנסות של יצרנית הסוכריות הבריאות באמצעות תוספי תזונה הסתכמו ברבעון הראשון ב-11 מיליון דולר, לאחר צמיחה של 46% לעומת הרבעון הראשון אשתקד; הרווח הנקי הסתכם ב 1.2 מיליון דולר; בחודשים האחרונים החברה החלה בהפעלת קו אריזות למוצריה באמצעות בקבוקים

סוכריות הגומי עם תוספי התזונה של טופ גאם סידרו לה רבעון חזק, עם עלייה בכל הפרמטרים וגידול של 90% ברווח הנקי, שהסתכם ב-1.2 מיליון דולר. ההכנסות של יצרנית הסוכריות הבריאות הסתכמו בין ינואר למרץ האחרונים ב-11 מיליון דולר, לאחר צמיחה של 46% לעומת הרבעון הראשון אשתקד.
את הצמיחה בהכנסותיה משכה כלפי מעלה בעיקר הפעילות של טופ גאם בתחום תוספי התזונה, שמוטמעים בתוך סוכריות הגומי שהיא מייצרת. ברבעון הראשון של השנה המכירות של מגזר זה זינקו בשיעור של 105% על רקע הבשלת הסכמים עם לקוחות וחתימה על הסכמי אספקה חדשים עם לקוחות שהחברה הגדירה אסטרטגיים ומהותיים.

2 צפייה בגלריה
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות
מפעל סוכריות טופ גאם שדרות

הרווח הגולמי של טופ גאם צמח בשיעור של כ-50% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם בכ-3.6 מיליון דולר. הקפיצה ברווח הגולמי הוסברה בדוחות החברה בגידול שחל בהכנסותיה והשיפור בתמהיל המכירות שלה, בין השאר בתחום תוספי תזונה. הרווח התפעולי שלה צמח ביותר מ-67% לעומת הרבעון המקביל והסתכם בכ 1.2 מיליון דולר וה-EBITDA שלה זינק ב-48% והסתכם בכ-1.7 מיליון דולר.
לפי טופ גאם, כ-80% מהלקוחות שרכשו ממנה בעבר שבו אליה עם הזמנות חוזרות, לרוב בתחום הסוכריות עם תוספי התזונה, ועבור חלק מהם היא מפתחת מוצרים נוספים. סכום צבר ההזמנות שעומד לחברה בתחום הסוכריות עם תוספי התזונה הוא כ-8 מיליון דולר, לטווח אספקה של החודשים הקרובים.
לצד קידום הקמה של מפעל חדש בשדרות, שיאפשר את הגדלת קצב הייצור שלה בעד פי 3 בשדרות וצפוי להיפתח במחצית השנייה של 2023, בחודשים האחרונים החברה החלה בהפעלת קו אריזות למוצריה באמצעות בקבוקים – כמקור להגדלת היקף ההכנסות והרווח שלה. בדוחותיה מסרה החברה כי היא מקיימת מו"מ מתקדם עם ספק ישראלי בתחום הבקבוקים, שמייצר בהתאם לדרישות הרגולטוריות המחמירות לתחום הפארמה. במקביל, היא החלה בבחינת האפשרות לרכוש או להקים מרכז לביקבוק מוצריה בארה"ב וזאת כשלב מקדים לקראת הקמת מפעל יצור בארה"ב.
במהלך הרבעון הראשון טופ גאם החלה בפיתוח מוצרים חדשים, תוך השקעה על טכנולוגיות מיקרואנקפסולציה המאפשרות להגן על החיידקים הפרוביוטיים שבמוצריה, תוך שימור האפקט החיובי שלהם ושל רכיבים פעילים נוספים גם לאחר תהליכי העיבוד התעשייתיים.

2 צפייה בגלריה
מפעל טופ גאם שדרות סוכריות ממתקים תוספי תזונה
מפעל טופ גאם שדרות סוכריות ממתקים תוספי תזונה
מפעל טופ גאם בשדרות
(צילום: Jacob Mehager)

טופ גאם נמצאת בבעלות משותפת של המייסד והנשיא שלה, חי חיון, רועי לוסטרניק וקרן AP Partners. מנכ"ל החברה הוא עמיחי בר - ניר, והיו"ר הפעיל שלה הוא חגי שטדלר, שותף מייסד ב AP Partners. באוגוסט 2021 החברה עשתה הנפקה ראשונית לציבור (IPO), במסגרתה גייסה כ-100 מיליון שקלים משורה של גופים מרכזיים בשוק ההון.
היו"ר שטדלר אמר בהתייחס לתוצאות החברה ברבעון הראשון כי "החברה ממשיכה לפעול להרחבת פעילות המו"פ שלה, תוך פיתוח מוצרים חדשניים ומבודלים, שיעניקו ללקוחותיה האסטרטגיים ערכים מוספים - במקביל לביסוס מערכי שיווק והפצה גלובליים, תוך חיזוק המותג והמיצוב הבינלאומי של החברה".
לדברי המנכ"ל עמיחי בר-ניר "הסכמים שחתמנו בחודשים האחרונים עם תאגיד בינלאומי ענק, שהצטרף לשורה של הסכמים נוספים שעליהם חתמה החברה בשנה האחרונה, מהווים עבורנו קפיצת מדרגה מבחינת ההיקפים ומספר השווקים. מדובר בהסכמים שמהווים תשתית משמעותית להגדלת היקפי הייצור והמכירות שלנו, ויתמכו בתוכניות הצמיחה המהירה ובשיפור הרווחיות הצפויים לשנים הקרובות".