סגור

ההתרחבות של נופר אנרגיה הזניקה את ההכנסות; הרווח הנקי הסתכם ב-3.9 מיליון שקל

חברת האנרגיה המתחדשת הציגה ברבעון השני עלייה של 265% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל. ההתרחבות של החברה - שלה פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהיקף של 1 ג'יגה-ואט - הביאה לירידה של 22% ברווח הנקי

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרג'י, בשליטת עופר ינאי (37.5%), ממשיכה לצמוח בקצב מואץ ולחבר פאנלים סולאריים לרשתות החשמל - אך מציגה פגיעה בשיעורי הרווחיות שלה. החברה רשמה עלייה של 265% בהכנסות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל ב-2020, בעקבות צמיחה של 236% בהיקף הפרויקטים המחוברים והמוכנים להקמה.
אך הזינוק בהכנסות והכניסה לפרויקטים מרובים באה על חשבון הרווחיות. הרווח הנקי נשחק ב-22% והסתכם ב-3.9 מיליון שקל, לאחר שהרווחיות הגולמית ברבעון השני ירדה מ-41.7% לשיעור של 9.5%. הסיבה לכך היא שנופר מתרחבת ומתקינה פאנלים סולאריים במגוון דרכים, שחלקן רווחיות פחות מאלה שנקטה בעבר – כמו התקנה על גגות מבנים ומאגרי מים.
בנופר ציינו כי שיעור הרווחיות ירד בהשוואה לרבעון המקביל על רקע הצמיחה המהירה ובניית הפורטפוליו שבה מתמקדת החברה. בדו"ח הכספי מוסברת הירידה ברווח הגולמי במעבר לתמהיל התקנות שונה ובעלייה במחירי חומרי הגלם והתובלה הימית.
2 צפייה בגלריה
לוחות סולאריים של נופר אנרגיה בקיבוץ יזרעאל
לוחות סולאריים של נופר אנרגיה בקיבוץ יזרעאל
לוחות סולאריים של נופר אנרגיה בקיבוץ יזרעאל
(צילום: אתר החברה)

לנופר יש פרויקטים מניבים בהקמה ולקראת הקמה בהיקף כולל של כ-1 ג'יגה-ואט בישראל, רומניה, ספרד, איטליה וארצות הברית. הפרויקטים האלה יחוברו לרשת החשמל עד סוף 2022, והתעריף הממוצע שלהם יעמוד על 31 אגורות לקוט"ש. ההכנסות השנתיות הכוללות ממכירת חשמל - לאחר השלמת חיבור הפרויקטים שבהקמה עד סוף השנה הבאה - צפויות להגיע לכ-553 מיליון שקל.

2 צפייה בגלריה
עופר ינאי יו"ר נופר אנרגיה
עופר ינאי יו"ר נופר אנרגיה
בעל השליטה (37.5%) בנופר אנרגיה עופר ינאי
(צילום: ארז עוזיר)

בישראל יש לנופר פרויקטים בהיקפים של 334 מגה-ואט, ברומניה 155 מגה-ואט, בספרד 407 מגה-ואט, בארצות הברית 60 מגה-ואט ובאיטליה 56 מגה-ואט. נופר מקימה את כל הפרויקטים האלה עם שותפים, והחלק שלה בהם נאמד ב-407 מגה-ואט.
נופר מציינת בדו"חות הכספיים שלה כי בכוונתה להמשיך ולצמוח בישראל, בארצות הברית ובאירופה, ולהגיע למערכות מניבות בהיקף של כ-3.3 ג'יגה-ואט פרויקטים מחוברים לרשת, המאופיינים בתעריפים גבוהים, עד סוף 2024.