צמצום התלות בסין ושינוי כיוון במכירות: מניית נייקי מזנקת לאחר דוחות טובים מהצפי
ענקית הספורט רשמה ירידה בהכנסות וברווח ברבעון הקודם, אך עקפה את התחזיות, ואף רשמה עלייה במכירות בחניות הזהות; ספקים סיניים מהווים כ-16% מייצור הנעליים שנייקי מייבאת לארה"ב, וכעת החברה מתכננת לצמצם את התלות הזו; המניה טסה בוול סטריט
ענקית הספורט נייקי ממריאה בוול סטריט: החברה טסה ב-9.5% בטרום בניו יורק, לאחר דוחות טובים מהצפי.
נייקי דיווחה על הכנסות של 11.1 מיליארד דולר ברבעון הרביעי הפיסקלי שהסתיים ב-31 במאי, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל, אך נתון משופר לעומת התחזיות של האנליסטים בוול סטריט שצפו ירידה של כמעט 15% ל-10.72 מיליארד דולר, על פי בלומברג.
במקביל הרווח המתואם למניה עמד על 0.14 דולר, לעומת התחזית על 0.13 דולר למניה. ברבעון המקביל אשתקד הרווח המתואם עמד על 1.01 דולר למניה. המכירות בחנויות זהות דווקא עלו ברבעון ב-2%, לעומת ירידה של 2.6% שהאנליסטים ציפו לה.
נוסף על כך, נייקי צופה שינוי כיוון במכירות, כחלק מהתוכנית האסטרטגית שלה שמתחילה לשאת פירות חיוביים. החברה צופה שהמכירות יירדו בשיעור חד ספרתי ברבעון הנוכחי, לאחר ירידה של 12% בהכנסות במהלך הרבעון הרביעי הפיסקלי שהסתיים ב-31 במאי.
נייקי אמרה שהיא מתכננת לצמצם את התלות שלה בסין לייצור הסחורות שהיא מוכרת בארה"ב. ספקים סיניים מהווים כיום כ-16% מייצור הנעליים שהיא מייבאת לארה"ב, על פי רויטרס.
ענקית הנעליים אמרה שהרווחים והמכירות שלה יצטמצמו ברבעון הנוכחי, בעוד שהעלויות מהמכסים של טראמפ צפויות להגיע לכמיליארד דולר.
בשיחת הוועידה שלה עם המשקיעים מאוחר אמש, אמר מתיו פרנד, מנכ"ל הכספים של נייקי, כי המכסים החדשים שיושמו בארה"ב "מייצגים מכשול עלויות חדש ומשמעותי".
"למרות שהתוצאות הפיננסיות שלנו תואמות את הציפיות שלנו, הן לא במקום שאנחנו רוצים שהן יהיו. בהמשך, אנו מצפים שהעסק שלנו ישתפר כתוצאה מההתקדמות שאנו עושים", אמר המנכ"ל אליוט היל בהודעה.
לצד מכשולי המכסים, נייקי גם מתמודדת עם הרעה באמון הצרכנים כאשר היא שואפת להחזיר לקוחות לחנויות ומתחרה עם יריבות כמו און (ONON) והוקה (DECK).
מניית נייקי ירדה ביותר מ-34% מתחילת השנה, אבל התאוששה מהשפל של 8 באפריל כאשר הנשיא טראמפ שהטיל מכסים נוספים של 104% על סין, והשהה אותם במאי. כרגע עדיין קיים מכס של 10% על יבוא מרוב המדינות, לצד מכס של 30% על סחורות מסין.
אבל נראה שנייקי התכוננה לכך. החברה גיוונה את בסיס הייצור שלה מאז הקדנציה הראשונה של טראמפ בתפקיד. ב-2024, היא ייצרה 18% מהלבוש שלה ו-16% מהנעליים בסין, בהשוואה ל-26% ו-29%, בהתאמה, ב-2016.
פרנד אמר שהחברה מצפה להפחית את כמות הנעליים שהיא מייבאת מסין על ידי הקצאה מחדש של אספקה מסין למדינות אחרות. היא גם מתכננת לשתף פעולה עם ספקים ושותפים קמעונאיים כדי לקחת על עצמה חלק מהעלות ולהעלות מחירים לצרכנים אמריקאים החל מהסתיו הזה.
עם זאת, המאבקים של נייקי בשוק הסיני נמשכים. ההכנסות בסין ברבעון ירדו ב-20%. ירידה במכירות ציוד, של 33%, הובילה לנפילה, אבל גם מכירות נעליים ולבוש ירדו ב-20% ו-19%, בהתאמה.






























