סגור
מייסד ומנכ"ל סופטבנק מאסיושי סון
מייסד סופטבנק מאסיושי סון (צילום: REUTERS/Kim Kyung-Hoon)

סופטבנק רשמה הפסד רבעוני של 6.2 מיליארד דולר - קרן ויז'ן סיימה ברווח

ההפסד של ענקית האחזקות מיפן היה נמוך מהתחזיות בשוק; הנפקת חברת השבבים arm סייעה לקרן ההשקעות הטכנולוגית ויז'ן של סופטבנק, לרשום רבעון רווחי שני ברציפות

הקונגלומרט היפני סופטבנק דיווח על הפסד ברבעון השני הפיסקאלי של השנה, זאת על אף שקרן ויז'ן שבבעלותו רשמה רווח על ההשקעות.
עבור שלושת החודשים שהסתיימו בספטמבר דיווחה סופטבנק על מכירות של 1.67 טריליון ין (11 מיליארד דולר) והפסד בגובה 93.1 מיליארד ין (6.2 מיליארד דולר). ההפסד היה נמוך מהתחזיות, שעמדו על 114.1 מיליארד ין.
בסיכום המחצית הראשונה של השנה הפיסקאלית דיווחה סופטבנק על הפסד של 1.41 טריליון ין (9.3 מיליארד דולר), זאת לעומת רווח של 3 טריליון ין בתקופה המקבילה אשתקד. לפי ההודעה, היחלשות הין פגעה בחברה.
לעומת זאת, קרן ויז'ן – זרוע ההשקעות בטכנולוגיה של החברה – דיווחה על רווח של 21.3 מיליארד ין מהשקעות, זה הרבעון השני ברציפות של רווחיות. הסיבה העיקרית לרווח היא מכירת המניות של ענקית השבבים arm לחברה בת של סופטבנק, טרם הנפקתה של arm.
מימוש המניות ב-arm עזר לפצות על ירידה בשווי של חברות אחרון שבהן הקרן מושקעת, כמו חברת הבינה המלאכותית הסינית SenseTime. סופטבנק רכשה את Arm ב-2016 עבור 32 מיליארד דולר, והיא הונפקה במהלך הרבעון הפיסקאלי השני (באמצע סטמבר) בשווי של יותר מ-50 מיליארד דולר.
הרווחים הנוכחיים מגיעים לאחר שבשנה הפיסקאלית שהסתיימה במרץ דיווחה הקרן על הפסד שיא של 32 מיליארד דולר, זאת על רקע ירידות במחירי מניות הטכנולוגיה והימורים כושלים בסין. אולם, המצב השתנה ברבעון הקודם כאמור, אז דיווחה הקרן על רווח ראשון מזה חמישה רבעונים רצופים.
מייסד ספוטבנק מאסיושי סון הכריז ביוני כי החברה חוזרת לגישה "התקפית", ותתמקד בבינה מלאכותית. "מה שהכי מעניין אותי, מה שאני מתעסק אתו הכי הרבה, הוא מהפכת ה-AI. אני מאמין שמחשבים או בינה מלאכותית יגברו על האנושות", אמר בשעתו. "ברצוננו להיות בעמדה מובילה במהפכת ה-AI".