סגור

אמירייטס מתייצבת: ההפסד בשנה שחלפה הצטמצם ל-1.1 מיליארד דולר

הכנסות חברת התעופה קפצו ב-91% ל-16.1 מיליארד דולר; עלויות הדלק יותר מהכפילו עצמן ל-3.8 מיליארד דולר; "צופים חזרה לרווחיות בשנה הנוכחית"

חברת התעופה אמירייטס איירליינס צמצמה את הפסדיה ל-1.1 מיליארד דולר בשנה שהסתיימה במרץ, למרות מחירי הדלק המאמירים שאיימו לפגוע בהתאוששות בביקוש לטיסות. בשנה שקדמה לה הסתכם ההפסד ב-5.5 מיליארד דולר.

החברה הודיעה כי הכנסותיה קפצו ב-91% ל-16.1 מיליארד דולר, לאחר שמגבלות הקורונה הוסרו.
"2021-22 נסבה בעיקר סביב ההתאוששות לאחר השנה הקשה ביותר בהיסטוריה של הקבוצה שלנו", אמר יו"ר ומנכ"ל אמירייטס, שייח' אחמד בן סעיד אל מקטום. "אנו מצפים שהקבוצה תחזור לרווחיות ב-2022-23, ועובדים קשה לעמוד במטרותינו, בזמן שאנו עוקבים מקרוב אחרי אתגרים כמו מחירי הדלק הגבוהים, האינפלציה, זנים חדשים של הקוביד 19, והאי ודאות הכלכלית והפוליטית".
החברה חזרה להפעיל טיסות ל-140 יעדים בעולם בסוף מרץ, אך העלייה במחירי האנרגיה, של יותר מ-50% עד כה השנה, ממשיכה להקשות על תעשיית התעופה החבוטה ממגפת הקורונה. אמירייטס מסרה שעלויות הדלק שלה יותר מהכפילו עצמן ל-3.8 מיליארד דולר, בעקבות התייקרות הנפט והדלק ברבעונים האחרונים.

1 צפייה בגלריה
חברת תעופה אמירייטס איירבוס A380
חברת תעופה אמירייטס איירבוס A380
מטוסים של אמירייטס
(צילום: Emirates)
"מאוד קשה לקבוע איפה עליית המחירים תיעצר או עד כמה המחירים עשויים לרדת", אמר בן סעיד ביום חמישי ל-CNBC. "זה באמת משפיע על עסקי התעופה בצורה חזקה". לדבריו, למצב הגיאופוליטי ולמלחמה בין רוסיה לאוקראינה השפעה גדולה על המחירים.
אמירייטס מסרה שהדלק היווה 23% מהעלויות התפעוליות שלה בשנה החולפת, לעומת 14% בלבד ב-2021-20.
"הפתיחה המחודשת מהזמן האחרון של שווקים חשובים באסיה הייתה מפתח להתאוששות אמירייטס", כך אמר אלכס מצ'רס, אנליסט תעופה עצמאי. "האתגרים יימשכו בצורת המשך הסגר בסין, עיכובים במסירת מטוס הבואינג 777, ומשבר יוקר המחיה העולמי שיבוא יותר לידי ביטוי בתחום התעופה בחורף הקרוב".