סגור
חן ליכטנשטיין מנכ"ל אדמה
חן ליכטנשטיין. ליווי של מנטורים (צילום: נמרוד גליקמן)

עוזב את אדמה: חן ליכטנשטיין התפטר מסינג'טה

סמנכ"ל הכספים של קבוצת טכנולוגיות החקלאות הסינית פרש לאחר שהוחלט לקדם בכיר אחר בסינג'נטה לתפקיד המנכ"ל

חן ליכטנשטיין, מהישראלים שהגיעו לתפקידים הבכירים ביותר בתאגידים גלובליים, התפטר באחרונה מתפקיד סמנכ"ל הכספים בענקית האגרוכימיה סינג'נטה גרופ.
ליכטנשטיין יועד לתפקיד מנכ"ל הקבוצה, כמחליפו של אריק פירוולד, ואף קיבל ליווי של מנטורים כהכנה לתפקיד. אולם, בסופו של דבר הודיעה סינג'נטה, באוקטובר האחרון, כי היא ממנה למנכ"ל את ג'ף רואו, שנכנס לתפקידו ב־1 בינואר השנה. רואו הוא אמריקאי, ששימש כראש החטיבה הגדולה ביותר בסינג'נטה גרופ, חטיבת הגנת הצומח, וקודם לכן היה נשיא חטיבת הזרעים.
עם פרסום ההחלטה על מינוי רואו החליט ליכטנשטיין לפרוש מהחברה, וזאת לאחר קרוב ל־4 שנים בתפקידו. ליכטנשטיין, שכיהן כמנכ"ל אדמה (מכתשים אגן בשמה הקודם), המשיך לנהל את החברה גם לאחר שנרכשה בידי כמצ'יינה ב־2016. בתחילת 2020 — כשכמצ'יינה וסינוכם הודיע על הקמת סינג'נטה גרופ כחברת החזקות שתתמקד בתחום החקלאות — עזב ליכטנשטיין את אדמה ומונה לסמנכ"ל הכספים של סינג'נטה גרופ.
בענף מעריכים כי סינוכם ניסתה לשדר לשוק בארה"ב מסר של פיוס בעצם מינויו של מנכ"ל אמריקאי, מאחר שמכירותיה שם מהותיות, וגם כאיתות לכך שהמאבק בין סין לארה"ב אינו משפיע על פעילות סינג'נטה.