סגור

למרות התגברות התחרות: זום וידאו העלתה תחזיות

מפעילת הפלטפורמה לשיחות וידאו סיכמה את הרבעון עם עלייה של 12% בהכנסות ל-1.1 מיליארד דולר - הצמיחה הנמוכה ביותר שלה אי פעם; לנוכח ביקוש יציב מצד חברות גדולות שמפעילות מודל עבודה היברידי, זום העלתה את תחזית הרווח השנתי

חברת זום (Zoom Video Communications) העלתה את תחזית הרווח המתואם לשנה כולה, בהתבסס על ביקוש יציב מצד חברות גדולות שאימצו מודל עבודה היברידי. בעקבות ההודעה מניית החברה זינקה בתחילה ב-15% במסחר המאוחר אך התייצבה על עלייה של 4.7%.
החברה שמפעילה פלטפורמה לשיחות וידאו דיווחה כי ההכנסות בחטיבת הלקוחות העסקיים זינקו ב-31% ברבעון הראשון, ומייצגות 52% מכלל הכנסות החברה.
"אנחנו מעריכים כי ההכנסות מהלקוחות העסקיים ייצגו אחוז גבוה יותר מכלל ההכנסות לאורך זמן", מסרה סמנכ"לית הכספים קלי סטקלברג בשיחה עם אנליסטים לאחר פרסום התוצאות הרבעוניות.
1 צפייה בגלריה
חיפוש הרצאות ב זום Zoom
חיפוש הרצאות ב זום Zoom
שימוש בזום
(צילום: Zoom)
לפי הודעת החברה, שולי הרווח עלו ל-37.2% ברבעון שהסתיים ב-30 באפריל, זאת לאחר שהמאמצים להרחיב את השירותים המוצעים ללקוחות השתלמו.
החברה הודיעו לאחרונה על רכישת Solvvy, סטארט אפ בתחום הבינה המלאכותית. כמו כן, השיקה החברה את Zoom IQ – כלי ניתוח נתונים עובר מחלקות המכירות.
עבור השנה כולה בזום פרסמו תחזית לרווח למניה בטווח בין 3.70 ל-3.77 דולר, זאת לעומת תחזית קודמת של בין 3.45 ל-3.51 דולר למניה.
עם זאת, החברה דיווחה כי ההכנסות ברבעון עלו ב-12% ל-1.1 מיליארד דולר, שיעור הצמיחה הנמוך ביותר אי פעם ובהתאם לציפיות. הביקוש לפלטפורמה של החברה הואט ברבעונים האחרונים לאחר הסרת מרבית הגבלות הקורונה ולנוכח התגברות התחרות מצד Teams של מיקרוסופט, WebEx של סיסקו ו-Meet של גוגל.
בכל זאת, הרווח המתואם ברבעון הראשון הגיע ל-1.03 דולר למניה ועקף את התחזיות שהיו לרווח של 88 סנט למניה.
מניית זום נפלה ב-85% מאז טיפסה לשיא בעיצומה של המגפה ב-2020.