סגור

פעילות התשתיות והבנייה של החברות-הבנות הקפיצה את רווחי אלקו

חברת האחזקות של האחים זלקינד סיימה את הרבעון השני עם רווח של 180 מיליון שקל - לעומת 103 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021; אלקטרה ואלקטרה נדל"ן תרמו לרווח 134 מיליון שקל ו-197 מיליון שקל בהתאמה

הפריחה בתחום הבנייה והתשתיות באה לידי ביטוי גם בדו"חות אלקו, חברת האחזקות של האחים מייקי ודני זלקינד. החברה מסכמת את הרבעון השני עם רווח נקי של 180 מיליון שקל, לעומת 103 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בזכות התרומה של החברות-הבנות אלקטרה ואלקטרה נדל"ן.
הקבוצה, שפועלת גם בתחומי הקמעונאות (אלקטרה צריכה) והאנרגיה (סופרגז), סיימה את המחצית עם רווח של 480 מיליון שקל, לעומת 188 מיליון במחצית הראשונה של 2021.
אלקטרה, הפועלת בתחום הבנייה והתשתיות ומנוהלת בידי איתמר דויטשר, מרכזת את עיקר הפעילות של אלקו. החברה תרמה 134 מיליון שקל לשורת הרווח, לעומת 68 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה מיוחסת בעיקר למכירת הפעילות של אנרגיה שאובה בגלבוע לצד השיפור בפעילות התפעולית הרגילה.
אלקטרה נדל"ן, העוסקת בתחום הנדל"ן המניב, תרמה 197 מיליון שקל לרווח, לעומת 88 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת בזכות גידול בדמי ההצלחה של קרנות הנדל"ן באמצעותן פועלת החברה בארצות הברית.
התרומה של אלקטרה מוצרי צריכה, המנוהלת בידי צבי שווימר, ירדה ל-21 מיליון שקל לעומת 62 מיליון שקל ברבעון המקביל, אז נהנתה החברה משערוך נדל"ן של 45 מיליון שקל.
סופרגז אנרגיה "תרמה" הפסד של כ-4 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-1 מיליון שקל לפני שנה. החברה סבלה משחיקה ברווחיות פעילות גז הבישול בשל עליית מחירי חבית הנפט, התגברות התחרות וכן גידול בהוצאות לצורך בניית התשתית להרחבת פעילות החברה לתחומים נוספים.
הונה העצמי של אלקו, נכון לסוף המחצית, עמד על 5.32 מיליארד שקל. אלקו קיבלה מחברות הקבוצה דיבידנדים של 116 מיליון שקל (שיתקבלו עד סוף החודש הנוכחי). באפריל חילקה אלקו עצמה 50 מיליון שקל לבעלי מניותיה, ובאוקטובר תחלק 20 מיליון שקל נוספים.
אחזקה נוספת של אלקו היא 29.9% בקבוצת דסק"ש, המחזיקה בחברת הנדל"ן גב ים ובסלקום, שאת השליטה בה העמידה דסק"ש למכירה. אבי ישראלי, משנה למנכ"ל אלקו, ציין: "החברה נמצאת בתנופת פעילות בהתאם לאסטרטגיית הקבוצה להבטיח את המשך צמיחתה בשנים הבאות".