סגור

אינוביד החלה להיסחר בוול סטריט לאחר השלמת הנפקת ספאק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר

החברה שפיתחה פלטפורמה להזרמת פרסומות טלוויזיה בווידאו מותאמות אישית, גייסה 251 מיליון דולר - התכנון המקורי היה לגייס 400 מיליון; המנכ"ל: "אם ההנפקה שלנו היתה רגילה, ונופלת על השבוע הנוכחי בשווקים, זה כנראה היה הופך לחוויה אחרת לגמרי עם לא מעט לחץ"

אינוביד הצטרפה הערב לרשימה הארוכה של חברות הטכנולוגיה הישראליות שנסחרות בוול סטריט. החברה שפיתחה פלטפורמה להזרמת פרסומות טלוויזיה בווידאו מותאמות אישית ומדידות, הונפקה באמצעות מיזוג עם ספאק מקבוצת ION הישראלית בבורסת ניו יורק לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר. לאחר ש-77% מכספי הספאק נפדו על ידי המשקיעים היא גייסה 251 מיליון דולר, מתוכם 51 מיליון דולר מספאק ועוד 200 מיליון דולר מכספי ה-PIPE. התכנון המקורי היה לגייס 400 מיליון דולר. כעת רושמת המניה עלייה קלה במהלך המסחר. לאחר השלמת המיזוג מצטרף גלעד שני מ-ION לדירקטוריון של אינובד.


אף שבתקופה האחרונה מתקשות חברות המונפקות באמצעות ספאק לגייס הון ממשקיעים מוסדיים באמצעות PIPE, המקרה של אינוביד היה שונה. החברה הודיעה באוקטובר האחרון, ארבעה חודשים לאחר ההכרזה הרשמית על הספאק, כי היא מגדילה את גיוס הPIPE מ-150 מיליון דולר ל-200 מיליון דולר לאורך הביקושים הגבוהים מצד גופים כמו פידליטי ובארון. PIPE הוא גיוס משני שמבצע הספאק מגופים מוסדיים, אשר אינם מקבלים את הזכות לפדות את כספם בעת ההצבעה על המיזוג.
לדברי מנכ"ל אינוביד, צביקה נטר, החברה לא מאוכזבת משיעור הפדיון הגבוה, מכיוון שהדבר היה צפוי במציאות הנוכחית בוול סטריט. "כל הכסף שהיה בספאק מראש יועד לעסקת סקנדרי (מכירת מניות על ידי בעלי המניות הוותיקים, היזמים והעובדים בחברה, ס"ש) ולחברה נכנסו 200 מיליון דולר שאמורים לשמש אותה להתרחבות וביצוע השקעות יותר אגרסיביות ואסטרטגיות", הוא אמר ל"כלכליסט" עם תחילת המסחר במניה תחת הסימול "CTV". הוא מציין כי אין גם אכזבה לנוכח הבחירה במסלול הספאק שזוכה באחרונה לסנטימנט שלילי מצד המשקיעים בוול סטריט. "אם ההנפקה שלנו היתה רגילה, והיתה נופלת על השבוע הנוכחי בשווקים, זה כנראה היה הופך לחוויה אחרת לגמרי עם לא מעט לחץ".


2 צפייה בגלריה
צביקה נטר מנכ"ל אינוביד
צביקה נטר מנכ"ל אינוביד
צביקה נטר מנכ"ל אינוביד
( דיוויד פקסטון)

אינוביד היא חברה ותיקה יחסית למנפיקות החדשות של השנה והוקמה עוד ב-2007 על ידי נטר, טל חלוזין שמשמש כסמנכ"ל טכנולוגיות וצחי זגדון. עד למיזוג היא גייסה כמעט 100 מיליון דולר מגופים כגון קרן הון הסיכון סקויה וענקית התקשורת סיסקו. החברה מעסיקה 400 עובדים, לאחר שגייסה 120 עובדים מתחילת השנה. רבע מכוח האדם עובד ממשרדי החברה בישראל.
אינוביד שונה גם בכך שהיא רווחית מזה שלושה רבעונים מתחילת 2021 וגם צומחת. ב-2020 היא צמחה ב-21% להכנסות של 69 מיליון דולר והגיעה לאיזון. עם לקוחותיה נמנות חברות ענק כגון טויטה, דיסני, גלקסוסמית'קליין ויצרנית הבירה אנהויזר בוש, ואינוביד מסייעת להן להפיק, להפיץ ולמדוד את היעילות של קמפיינים בווידאו המשודרים בטלוויזיה מבוססת סטרימינג (בניגוד לקמפיינים בשידורי הטלוויזיה המסורתיים), כך שניתן גם לבצע רכישות מיידית מתוך הסרטון הפרסומי.

2 צפייה בגלריה
 ועידת ניו יורק 2021 טל חלוזין מייסד ו CTO ב אינוביד
 ועידת ניו יורק 2021 טל חלוזין מייסד ו CTO ב אינוביד
טל חלוזין
(צילום: אוראל כהן)

בעקבות מגפת הקורונה זינקו הכנסות החברה מטלוויזיות מחוברות ב-65% בשלושת הרבעונים הראשונים של 2021 לעומת 2020. הכנסות החברה בתקופה זו הסתכמו ב-64.3 מיליון דולר, כלומר כמעט כמו הכנסותיה ב-2020 כולה. הפתרון של אינוביד מתחרה ראש בראש עם הפתרון של גוגל בתחום - "קמפיין מנג'ר 360", שמאפשר יצירת קמפיינים דיגיטליים.