סגור
משה ברקת יושב ראש רשות שוק ה הון
משה ברקת, יו"ר רשות שוק ההון היוצא (צילום: עמית שעל)

משה ברקת אאוט: לא נבחר לרשימת המועמדים לדירקטוריון דיסקונט

ברשימת המועמדים שפורסמה באתר בנק ישראל יו"ר רשות שוק ההון היוצא, שנחשב דווקא למועמד מוביל, לא מופיע; כן ברשימה - הדירקטורית איריס אבנר ומנכ"ל בנק הפועלים לשעבר אריק פינטו, המעוניינים לשמש בתפקיד היו"ר; עוד ברשימה: שלמה מור יוסף, מנכ"ל הדסה לשעבר

הוועדה למינוי דירקטורים הודיעה על שבעת המועמדים הסופיים לדירקטוריון דיסקונט, מתוכם ייבחרו בהמשך השנה שלושה דירקטורים חדשים על ידי האספה הכללית של הבנק. בולט בהיעדרו הממונה לשעבר על שוק ההון, משה ברקת, שנתפס כמועמד להתמנות ליו"ר הבנק, במקום שאול קוברינסקי שיסיים את תפקידו.
הרשימה, שפורסמה באתר בנק ישראל, כוללת שתי נשים בלבד מתוך שבעה מועמדים: הדירקטורית איריס אבנר, המועמדת לכהונה שלישית, וסיגל רגב, מנכ"לית קופ"ח מאוחדת לשעבר, שאם תיבחר תהיה זו כהונתה הראשונה. בחודש שעבר הודיעה הוועדה למינוי דירקטורים על המועמדים לדירקטוריון לאומי, ושם הייתה מועמדת אחת בלבד מתוך חמישה.
ברוך לדרמן מסיים גם כן כהונה שלישית, ועל כן אינו יכול להתמודד מחדש. כמו כן אהרון אברמוביץ מסיים את כהונתו השנייה ומועמד לכהונה שלישית.
בדירקטוריון בנק דיסקונט מכהנים כיום 10 דירקטורים, מתוכם שלוש נשים בלבד, וכאמור אחת מהן, איריס אבנר, תצטרך להיבחר לכהונה נוספת. היעדר הגיוון המגדרי ברשימת הוועדה בולט במיוחד על רקע הצהרת הוועדה בעבר כי בכוונתה "לחזק שוויון הזדמנויות במגזרי האוכלוסייה השונים בחברה, ולקיים יחסיות הולמת בין נשים לגברים בהרכב הדירקטוריון".
הוועדה למינוי דירקטורים ממונה על ידי נגיד בנק ישראל, ופועלת למינוי דירקטורים בבנקים ללא גרעין שליטה - דיסקונט, לאומי והפועלים, ובראשה עומד שופט בדימוס, כיום השופט דוד חשין.
בעיית הגיוון המגדרי בדירקטוריונים נפוצה לא רק בבנקים, ול"כלכליסט" נודע כי מוקדם יותר השבוע שלח הממונה על שוק ההון (ממלא מקום) עמית גל מכתב למנהלי הגופים המוסדיים, ובו טען כי ישנם גופים שאינם ממלאים אחר הוראת הרשות לפיה יתקיים גיוון מגדרי בהרכבי הדירקטוריון. עוד הצהיר הממונה כי הרשות תפעל לפיקוח אדוק יותר על הנושא, ואף רמז שהוא עשוי להשתמש בסמכותו שלא לאשר את מינוי הדירקטורים.
הרשימה שפורסמה באתר בנק ישראל כוללת בנוסף לסיגל רגב ואיריס אבנר גם את מנכ"ל בנק הפועלים לשעבר אריק פינטו ושלמה מור יוסף, מנכ"ל הדסה לשעבר. ארבעתם מועמדים לשמש כדירקטורים חיצוניים של הבנק. לכהונת דירקטור רגיל מועמדים אהרון אברמוביץ', עופר לוי ואמיר קושלביץ אילן.
אבנר ופינטו מעוניינים לשמש בתפקיד יו"ר דיסקונט, במקומו של שאול קוברינסקי שמסיים כהונה בסוף השנה. בתחילת החודש עוד נחשב ברקת למועמד המרכזי לתפקיד יו"ר בנק דיסקונט על רקע יציאתה של חדוה בר מהמרוץ, לאחר שמשכה את מועמדותה שבוע קודם.
לברקת רקע פיננסי הן בתפקידו כיו"ר הפניקס ולאחר מכן כיועץ עצמאי לכלל ביטוח ובנק ההשקעות ג'פריס. בשנים 2010-2006 הוא שימש כמנהל מחלקת תאגידים ברשות ניירות ערך, שם הוביל את הטמעת תקנות ה־IFRS, תקן בינלאומי לדיווחים חשבונאיים.
בעת כהונתו בהפניקס שימש כדירקטור בחברות נוספות בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, אבל שמר על מרחק מסביבת תשובה והתנהל באופן עצמאי.