סגור

הרבעון החלש ביותר מאז 2013 - נפילה ברווחי קבוצת סנו

יצרנית חומרי הניקיון נאלצה לספוג את ההתייקרויות במחירי חומרי הגלם - שיעור הרווח הגולמי ירד בחדות ברבעון השני ל־31%, לעומת 38.6% בתקופה המקבילה ב-2021; מגזר הנייר עבר להפסד של 12 מיליון שקל; הרווח התפעולי של הקבוצה נפל ב-56% ל־28 מיליון שקל

הרבעון הגרוע ביותר של סנו מאז 2013 - בשל התייקרות חומרי הגלם וההובלה, התחרות הקשה ואיום היבוא המקביל. התוצאה - יצרנית חומרי הניקיון סיימה את הרבעון השני בפעם הראשונה עם שיעור רווח תפעולי חד ספרתי של 6%.
סנו נפגעה גם מהחלטת רשתות השיווק לסרב לבקשתה להעלות מחירים - לאחר ששרי האוצר והכלכלה שלחו מכתבי איום ליבואניות וליצרניות. החלטה זו, לצד הגורמים שהוזכרו, פגעה גם היא בתוצאות החברה - המחזיקה בין היתר במותגי קרמה, כיף ואורביטול.
סנו מדגישה עניין זה לכל אורך הדוח שלה - החברה מציינת כי מול המשך העליות במחירי חומרי הגלם בעולם, היא עצמה התקשתה סנו להעלות את מחירי המוצרים מול הרשתות הקמעונאיות, ברבעון ובמחצית. סנו התמודדה חלקית עם הפער הזה באמצעות ביטול מבצעים.
שיעור הרווח הגולמי ברבעון ירד ל־31% (לעומת 38.6% ברבעון המקביל), "זאת כתוצאה מהתייקרויות חדות של מחירי חומרי הגלם, כאשר מחירי המכירה של הקבוצה לא עודכנו בהתאם להתייקרויות", כתבה החברה בפתח הדו"ח.
ביטול המבצעים סייע לסנו לסיים את הרבעון עם עלייה של 4.3% בהכנסות ל-458 מיליון שקל - הצמיחה נרשמה בעיקר במגזר מוצרי ניקוי ואחזקת הבית. מגזר מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה רושם ירידה מתמשכת ברבעונים האחרונים, וברבעון שני ירדו מכירותיו ב־0.9% ל־90.6 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה ירד ב־16% ל־ 143 מיליון שקל.
אחת הבעיות העמוקות של סנו היא הפסד של 12 מיליון שקל שספג מגזר הנייר ברבעון השני, מול רווח של 3 מיליון שקל ברבעון המקביל. מחיר חומר הגלם (תאית) של מוצרי הנייר, המהווה 80% מהמוצר הסופי, עלה בעשרות אחוזים מאז שנת 2021.
בתחום מוצרי הניקיון לבית ירד הרווח של סנו ב־10.5 מיליון שקל ובמגזר הטואלטיקה והקוסמטיקה נשחק הרווח התפעולי ב־6 מיליון שקל. הרווח התפעולי של סנו ירד ברבעון ב־56% ל־28 מיליון שקל, בעיקר בגלל ההפסד במגזר מוצרי הנייר והעלייה בהוצאות הפרסום ושכר העבודה.