הרווח הנקי של צים קפץ ב-222% ברבעון הראשון ל-296 מיליון ד'
ההכנסות עלו ב-28% ל-2 מיליארד דולר, הודות לעלייה בהיקף המטענים ובמחירי ההובלה; צים אף המשיכה ליהנות מהמצור שהטילו החות'ים על תנועת האוניות בים האדום - הדבר הוביל להתארכות משכי ההפלגה, וכתוצאה מכך למחסור בהיצע, שהוביל לעליית מחירים
המהלכים של טראמפ עוררו חששות, אך עדיין לא משתקפים בתוצאותיה של צים ברבעון הראשון של 2025. החברה מציגה שיפור בהכנסות וברווחים ביחס לרבעון המקביל ב-2024, ועקפה את תחזיות האנליסטים.
עלייה של 22% במחירי ההובלה למחיר ממוצע של 1,776 דולר למכולה, ושל 12% בהיקף המכולות שצים הובילה במהלך הרבעון, תרמו לשיפור של 28% בהכנסותיה הרבעוניות של צים לסך של 2 מיליארד דולר. גבוה מ-1.84 מיליארד דולר שהיה ממוצע תחזיות האנליסטים.
הרווח הנקי זינק מ-92 מיליון דולר במהלך ינואר – מרץ 2024 ל-296 מיליון דולר ברבעון הראשון השנה (עלייה של 222%). השיפור הוסבר על ידי החברה בשדרוגו של צי האוניות שלה (צים סיימה ב-2024 הצטיידות ב-46 אוניות חדשות, 28 מהן מונעות בגז טבעי), ובייעול מבנה ההוצאות. הרווח למניה, 2.5 דולר, גבוה מזה שחזו האנליסטים, 1.96 דולר.
זהו רבעון חמישי ברציפות שאותו צים מסכמת עם שורה תחתונה חיובית, לאחר שבשנת 2023 סיכמה את כל ארבעת הרבעונים בהפסד.
ביחס לרבעון הקודם, הרביעי של 2024, שהיה רבעון שיא של צים, תוצאות הרבעון הראשון של השנה משקפות ירידה בביצועים (ההכנסות ירדו ב-7% והרווח ב-47%). אך מסורתית הרבעון הראשון נחשב חלש ביחס לזה הרביעי.
צים המשיכה ליהנות במהלך הרבעון, בהמשך לנעשה ב-2024, מהמצור שהטילו החות'ים על תנועת האוניות בים האדום. הדבר הוביל להתארכות משכי ההפלגה וכתוצאה מכך למחסור בהיצע שהוביל לעליית מחירים.
בסיכומה של 2024 הזהיר מנכ"ל החברה אלי גליקמן כי החברה פועלת בסביבת חוסר וודאות גבוהה. זו אף התגברה ב-2025 בעקבות מהלכיו של הנשיא האמריקאי טראמפ, בעיקר בכל הקשור למדיניות המכסים ולמאבק מול תוצרת סינית.
אך לפחות ברבעון הראשון של השנה, השפעתם של אלה עדיין לא מורגשת. למשתני חוסר הוודאות נוספה בשבועות האחרונים האפשרות שהחות'ים יחדלו מפגיעה באוניות שאינן מזוהות עם ישראל, כשזו עלולה להקל על מתחרותיה של צים ואף להוביל לירידה במחירי ההובלה.
למרות חוסר הוודאות צים אישררה את התחזית שאותה הציגה בחודש מרץ, לפיה הרווח התפעולי תזרימי (EBITDA) המתואם יהיה בטווח של 1.6 מיליארד דולר עד 2.2 מיליארד. הרווח התפעולי (EBIT) המתואם יהיה בטווח של 950 – 350 מיליון דולר (ברבעון הראשון ה-EBITDA הגיע ל-779 מיליון דולר וה-EBIT ל-463 מיליון דולר).
אולם תחזית זו מלכתחילה נמוכה בהרבה מתוצאותיה ב-2024, שבסיכומה ה-EBITDA הגיע ל-3.69 מיליארד דולר וה-EBIT ל-2.55 מיליארד דולר.
החברה תחלק ביוני דיבידנד של 89 מיליון דולר.
צים הונפקה בבורסה בניו יורק בתחילת 2022, כשגייסה 217 מיליון דולר לפי שווי של 1.5 מיליארד דולר, והחלה להיסחר לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר.
בשיא, במרץ 2022, היא נסחרה בשווי שוק של 10.6 מיליארד דולר. אולם, ירידה חדה במחירי ההובלה ב-2023 הובילה לפגיעה בפעילותה, שממנה התאוששה כאמור ב-2024. שווי השוק שלה כיום הוא 2.2 מיליארד דולר, לאחר ירידה של 15% בשער המניה מתחילת השנה.