סגור

ריטיילורס עברה לרווח - מכירות חנויות נייקי זינקו ב-81%, פוט לוקר ב-61%

רשת חנויות הספורט מקבוצת פוקס סיימה את 2021 עם רווח של 78 מיליון שקל, מול הפסד של 30 מיליון שקל בשנה קודמת; ההכנסות צמחו ב-76% ל-1.1 מיליארד שקל; מכירות חנויות נייקי עמדו על 608 מיליון שקל - מכירות פוט לוקר על 460 מיליון שקל

ריטיילורס מקבוצת פוקס סיימה את שנת 2021 עם עלייה בהכנסות ומעבר לרווח בשורה התחתונה. החברה הודיעה על חלוקת דיבידנד בסך 36.4 מיליון שקל.
ההכנסות עלו ב-76% בסיכום השנה והסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, בזכות צמיחה בכל מגזרי הפעילות. מכירות נייקי עלו ב-81%, ל-608 מיליון שקל, ומכירות רשת פוט לוקר צמחו ב-61% ל-460 מיליון שקל. בסיום השנה עברה ריטיילורס לרווח נקי של 78 מיליון שקל, לעומת הפסד של 30 מיליון שקל ב-2020.
הצמיחה מיוחסת להרחבת רשת החנויות, עלייה במכירות החנויות הזהות - גורם נוסף קשור לכך שהסגר בשנת 2021 היה למשך 51 יום, לעומת שנת 2020 בה היו החנויות סגורות 139 יום. מכירות החנויות הזהות ברשת פוט לוקר צמחו ב-2021 ב-36.7% ועמדו על 246 מיליון שקל. נייקי רשמה עלייה של 40.5% במכירות החנויות הזהות ל-233.6 מיליון שקל.
ריטיילורס, שעוסקת בתחום הספורט בקבוצת פוקס, מונה 141 חנויות, מתוכן בישראל 23 חנויות נייקי, 68 חנויות פוט לוקר ו-8 חנויות דרים ספורט. בנוסף מפעילה החברה 9 חנויות נייקי בקנדה, 19 חנויות נייקי באירופה ו-14 חנויות פוט לוקר באירופה (באמצעות חברות מוחזקות שמפעילות את החנויות בחו"ל).
1 צפייה בגלריה
דובי שנידמן מנכ"ל ריטיילורס בחנות פוטלוקר
דובי שנידמן מנכ"ל ריטיילורס בחנות פוטלוקר
דובי שנידמן, מנכ"ל ריטיילורס
(צילום: אוראל כהן)

העלייה במכירות ושיפור הרווחיות הגולמית (בזכות צמצום גובה ההנחה הממוצעת שהעניקה החברה) דחפו את הרווח הגולמי ב-83% בשנת 2021, לסכום של 574 מיליון שקל, לעומת 313 מיליון שקל. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-51.1% ממחזור המכירות, לעומת 49.1% בשנת 2020.
פתיחת חנויות נייקי בקנדה ובאירופה ופוט לוקר ודרים ספורט בישראל הגדילה את הוצאות המכירה והשיווק בשנת 2021 ב-36% ל-410 מיליון שקל. הרווח התפעולי בשנת 2021 זינק ב-97% והסתכם ב-147 מיליון שקל, ושיעורו מהמכירות עלה ל-13.1%, לעומת 11.7% שנה קודם. בנטרול תקן IFRS16, הסתכם הרווח התפעולי השנתי ב-141 מיליון שקל, בהשוואה ל-70 מיליון שקל בשנה קודמת.
העלייה ברווח התפעולי נובעת משיפור בהכנסות וברווח הגולמי והתפעולי של נייקי, שגדל בין היתר מצמצום הוצאות ההפעלה של החנויות בתקופת הסגר בקנדה ואירופה וכן ממענקים שקיבלה החברה במדינות אלה, בסכום של 12.4 מיליון שקל בעקבות הסגרים. עליות אלו קוזזו עם גידול הוצאות המכירה בפוט לוקר בשל פתיחת חנויות באירופה ועם עלייה בהוצאות הנהלה וכלליות עקב הנפקת החברה בבורסה בתל אביב.