סגור
מטוס בואינג דרימליינר של אל על

אל על מצרפת לצי המטוסים עוד שני דרימליינרים ב-230 מיליון דולר

החברה חתמה עם בואינג על הסכם המסדיר את קבלת הדרימליינר ה-16 שנדחתה בשל הקורונה, ושיגיע לידיה ברבעון השלישי של 2023. היא הוסיפה להסכם מטוס נוסף, "בהמשך למגמת העלייה בביקושים לטיסות". הדרימליינר הנוסף צפוי להגיע לאל על ב-2024

אל על מצטיידת במטוס בואינג דרימליינר נוסף (787-9): החברה הודיעה בדיווח לבורסה כי חתמה עם יצרנית המטוסים האמריקאית על מסמך הצעה להצטיידות במטוס הנוסף, לטובת "הגדלת כושר הייצור ובהמשך למגמת העלייה בביקושים לטיסות".
החברה תרכוש מבואינג מטוס המצויד בשני מנועי רולס רויס שיוצר במקור עבור לקוח אחר, ולאחר שיבוצעו בו התאמות לצרכים של אל על. המטוס יימסר לחברה ברבעון השני של 2024 והוא יהיה הדרימליינר ה-17 בצי המטוסים שלה (הכולל כיום 12 מטוסי 787-9 ו-2 מטוסי 787-8 – אחד מהם עדיין לא נמסר)
במקביל, חתמו שתי החברות על הסכם המסדיר את מועד המסירה המעודכן של מטוס הדרימליינר האחרון בהסכם ההצטיידות הקיים (המטוס ה-16), מדגם 787-8 – שאספקתו לאל על נדחתה בשל משבר הקורונה.
לפי ההסכם המעודכן, בואינג תספק את המטוס ה-16 ברבעון השלישי של 2023 והצדדים סיכמו כי בואינג תפצה את חברת התעופה הישראלית על האיחור, בסכום כספי שישמש לרכישות מבואינג (טובין או שירותים). במסגרת ההסכמות נקבע סעיף ויתור הדדי על טענות הצדדים בכל הנוגע למסירת המטוס ה-16 באיחור.
העלות המוערכת של רכישת המטוסים ה-16 וה-17 (כולל התיקונים בהסכם הדחייה של ה-16 וההתאמות הנדרשות ל-17), עומדת על כ-230 מיליון דולר. אל על בוחנת כמה חלופות למימון התשלום על המטוס ה-16 ובשלב מאוחר יותר, לקראת הגעת המטוס ה-17, תבחן חלופות מימון מתאימות לטובת התשלום לבואינג.