סגור

רובינהוד מתכננת להנפיק לפי שווי של 35 מיליארד דולר

פלטפורמת המסחר המקוון מעוניינת לגייס יותר מ-2.3 מיליארד דולר בהנפקת 55 מיליון מניות - באחת ההנפקות הגדולות של השנה; מחיר המניה צפוי לעמוד על 42-38 דולר; הפלטפורמה, האהובה על המשתמשים הצעירים חובבי "מניות מם" כמו גיימסטופ ו-AMC, מאפשרת לבצע עסקאות בלתי מוגבלות ללא עמלה במניות ובקריפטו

רובינהוד מתכננת להנפיק לפי הערכת שווי שוק של 35 מיליארד דולר, בהנפקה הציבורית שלה בארצות הברית, כך חשפה החברה במסמכים שהגישה היום לרשות ני"ע האמריקאית. רובינהוד כיוונה קודם לכן את הנפקתה לפי הערכת שווי של 40 מיליארד דולר, כך דווח ברויטרס.


תוכניות ההנפקה מגיעות מספר חודשים לאחר שחברת הברוקראז' המקוונת מצאה את עצמה במרכזו של עימות בין דור חדש של משקיעים קמעונאים שסחרו באמצעותה במניות כמו גיימסטופ ו-AMC לבין קרנות הגידור השורטיסטיות מוול סטריט. סימול המניה - HOOD.

2 צפייה בגלריה
ולאד טנב מנכ"ל רובינהוד
ולאד טנב מנכ"ל רובינהוד
ולאד טנב, מייסד ומנכ"ל רובינהוד
(צילום: ויקיפדיה)

כ-55 מיליון מניות מוצעות במסגרת ההנפקה, וזאת במטרה לגייס יותר מ-2.3 מיליארד דולר. קרוב ל-2.63 מיליון מאותן מניות מוצעות על ידי מייסדי החברה וסמנכ"ל הכספים שלה, על פי המסמכים.
ההכנסות מהמניות הללו לא יתגלגלו לחברה עצמה. מחיר המניה צפוי לעמוד על 42-38 דולר, כך לדברי החברה. Salesforce Ventures, זרוע ההשקעות של ספקית התוכנה סיילספורס, מעוניינת לרכוש מניות מרמה A בשווי של עד 150 מיליון דולר במחיר ההנפקה, על פי המסמכים.
רובינהוד נוסדה ב-2013 על ידי השותפים לחדר באוניברסיטת סטנפורד, ולאד טנב ובייג'ו באט. השניים יחזיקו ברוב קולות ההצבעה אחרי ההנפקה, באט ב-39% וטנב ב-26%.
הפלטפורמה שמפעילה החברה מאפשרת למשתמשים לבצע עסקאות בלתי מוגבלות ללא עמלה במניות, קרנות נסחרות-המרה, אופציות ומטבעות קריפטו. הממשק הקל לשימוש שלה הפך לפופולרי מאוד ב-18 החודשים האחרונים בקרב משתמשים צעירים שסחרו מהבית במהלך סגרי הקורונה.

2 צפייה בגלריה
רובינהוד גיימסטופ 2
רובינהוד גיימסטופ 2
מניית גיימסטופ נחשבת לפופולרית בקרב משתמשי רובינהוד
(צילום: איי אף פי)

שיגעון המסחר במה שמכונה "מניות מם" עזר לתדלק קפיצה של פי ארבעה בהכנסות החברה ברבעון הראשון של השנה, כך נאמר במסמכי ההנפקה של החברה, אם כי ההתרחבות המהירה גבתה גם מחיר.
החברה עמדה בפני ביקורת לאחר שאולצה לרסן את המסחר בעקבות נסיקת מניות גיימסטופ ואחרות. בנוסף החברה נאלצה אז לגייס 3.4 מיליארד דולר בכספי חירום לאחר שהתקשתה לעמוד בקפיצה החדה במסחר ובדרישות ההון מצד חברות סליקה שבאו בעקבותיה.