סגור

ארד נהנית מהביקושים העולמיים - ההכנסות צמחו, גם הרווח עלה

יצרנית מדי המים רשמה ברבעון השני עלייה של 19% בהכנסות ל-84 מיליון דולר - הפעילות בארה"ב צמחה ב-30%; המנכ"ל גבי ינקוביץ: "הסביבה העסקית תומכת בנו, משבר האקלים בעולם מחייב ערים לייעל את משקי מים"

קבוצת ארד מסכמת רבעון שני עם עלייה של 19% בהכנסות ל-84 מיליון דולר. הפעילות בארה"ב שצמחה ב-30% הניבה מחצית מההכנסות, 42 מיליון דולר. הרווח הנקי הרבעוני עמד על 6.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-5.2 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2021.
החברה שבשליטת הקיבוצים דליה, רמות מנשה וקרן ההשקעות מיילסטון, עוסקת בפיתוח ובייצור של פתרונות טכנולוגיים לניהול משקי מים. מדי המים שהיא מייצרת נמכרים ביותר מ- 60 מדינות - היא מפעילה קווי יצור בקיבוץ דליה וביוקנעם, ומייצרת גם בסין, בארה"ב, במקסיקו, בספרד ובאיטליה.
הכנסות ארד במחצית הראשונה עמדו על 161 מיליון דולר, עלייה של 14% מול המחצית המקבילה. הרווח הגולמי במחצית עמד על 52 מיליון דולר, 32.3% מההכנסות, לעומת 46 מיליון דולר - הרווח הנקי עלה ל-11.7 מיליון דולר, לעומת 10.9 מיליון דולר במחצית המקבילה. .
מנכ"ל קבוצת ארד, גבי ינקוביץ הסביר כי משבר האקלים והמאמצים לחיסכון במים הגבירו את הביקושים למערכות טכנולוגיות לניהול משקי מים. "הסביבה העסקית שבה אנחנו פועלים תומכת בנו, בין השאר על רקע משבר האקלים בעולם שמחייב ערים לייעל את משקי מים תוך אימוץ פתרונות טכנולוגיים חדשים", אמר.
במהלך המחצית הראשונה של השנה קבוצת ארד זכתה במכרז של תאגיד המים בחיפה, בהיקף של 110 מיליון שקל ובמכרז של תאגיד המים בראשון לציון, והיקפו כ-84 מיליון שקל. בנוסף, היא צפויה לספק מדי מים גם לתאגיד המים בסביליה שבספרד, במסגרת עסקה שהיקפה הכולל הוא כ-17 מיליון יורו.
גם משבר הקורונה דוחק בתאגידי מים במדינות רבות בעולם לעבור למוצרי מדידה המאפשרים קריאת נתוני צריכה מרחוק – בשונה ממדי מכאניים ומיושנים שאפשרו את איסוף הנתונים מהם בצורה פיזית. בארד מעריכים כי מגמה זו תימשך.