סגור
חנות זארה בקניון רמת אביב
חנות זארה בקניון רמת אביב (צילום: יקיר יעיש)

החברה-האם של זארה הגיעה לשווי שוק של מעל 100 מיליארד יורו

אינדיטקס, שבבעלותה בין היתר הרשתות זארה וברשקה, דיווחה על עלייה של 54% ברווח הנקי ברבעון הראשון ל־1.2 מיליארד יורו - מעל צפי האנליסטים ל-980 מיליון יורו; אחרי פרסום התוצאות קפצה מניית החברה ב-5.7%

קמעונאית האופנה אינדיטקס דיווחה אתמול (ד') על עלייה גבוהה מהצפוי ברווח ברבעון הפיסקלי הראשון של 2023, הודות למכירות חזקות של בגדי הקיץ.
החברה, שבבעלותה הרשתות זארה, מאסימו דוטי וברשקה, דיווחה על עלייה של 54% ברווח הנקי עבור שלושת החודשים עד סוף אפריל ל-1.2 מיליארד יורו (1.24 מיליארד דולר), זאת בעוד תחזיות האנליסטים ציפו לרווח של 980 מיליון יורו. ההכנסות צמחו ב-13% ל־7.6 מיליארד יורו, מעל התחזיות ל-7.4 מיליארד יורו.
לאחר התוצאות הפיננסיות הטובות טיפסה אתמול מניית החברה ב-5.7%, ושווי השוק שלה טיפס לראשונה מעל ל-100 מיליארד יורו (107 מיליארד דולר). אינדיטקס היא קמעונאית הבגדים בעלת השווי הרביעי הגבוה ביותר בעולם, אחרי ענקית היוקרה LVMH, נייקי ודיור, כך לפי נתונים שאספו בחברת המחקר Statista.
עוד דיווחו בחברה כי מכירות קולקציות האביב והקיץ זינקו ב-16% בחודש מאי. כמו כן עדכנו כי ההחלטה לגבות כסף על החזרות של הזמנות מקוונות לא פגעה במכירות.
החברה, שהחלה כחנות משפחתית בספרד בשנות ה־60 של המאה הקודמת, מפעילה כיום קרוב ל־7,500 חנויות ביותר ממאה מדינות. לפי הדיווח, שולי הרווח של החברה עמדו ברבעון על שיא של 60.5%, שפירושו שהצליחו לגלגל את העלויות הגבוהות יותר ללקוחות.
באינדיטקס מעריכים כי שולי הרווח יישארו כמעט ללא שינוי לאורך כל השנה, אף שבשווקים רבים שבהם פועלת החברה מתמודדים עם משבר יוקר המחיה, ולאחר שהחברה העלתה השנה את שכר העובדים בחנויות בספרד ב־20%.
בחברה הודיעו עוד כי בכוונתם להשקיע 1.6 מיליארד יורו השנה כדי להגדיל את השטח הכולל של החנויות ב-3%, זאת בעקבות חזרתם של הלקוחות לחנויות הפיזיות מאז הסרת מגבלות הקורונה. "אנחנו מצפים לפרודוקטיביות מוגברת במכירות בחנויות שלנו בהמשך", נמסר בהצהרה שפרסמה החברה.
תוכניות הצמיחה של אינדיטקס מתבססות במידה רבה על התרחבות בארה"ב, שנחשבת כיום לשוק השני בגודלו של החברה, זאת לאחר שהפסיקה את פעילותה ברוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה. עם זאת, הנוכחות של אינדיטקס בארה"ב נחשבת קטנה יחסית למדינות אחרות כמו ספרד, שם היא מפעילה 1,200 חנויות. לפיכך בחברה מתכוונים לפתוח 30 סניפים חדשים בארה"ב בשנתיים הקרובות. "בארה"ב אנחנו רואים הזדמנויות משמעותיות לצמיחה סלקטיבית בשנים הקרובות... ובנוגע לסין ההערכה היא שהתיאבון לאופנה יישאר", אמר המנכ"ל גרסיה מסיראס בשיחה עם משקיעים לאחר פרסום התוצאות.
האסטרטגיה של אינדיטקס כוללת גם שמירה על מחירים גבוהים יותר מחוץ לגוש היורו. בסוכנות רויטרס דיווחו כי במדינות כמו ארה"ב, מקסיקו וסעודיה חלק מהפריטים בחנויות עולים 91% יותר מאשר בספרד. בחברה מסרו עוד כי הם מתכוונים להשקיע בהוספת יותר קופות לשימוש עצמי ובהחלפת הזמזמים נגד גניבות בשבבים הנתפרים לתוך הבגדים, וזאת כדי לקצר את התורים בקופות.
האנליסטים בחברת RBC קפיטל מרקטס מעריכים כי לאינדיטקס יש עוד מקום לצמיחה והתרחבות. "נתח השוק העולמי של אינדיטקס הוא 2%, כך שיש להם מרחב רב לנגוס בנתחי השוק של חנויות נישה קטנות יותר, חנויות עצמאיות וחנויות כלבו", רשמו בדוח שפורסם בשבוע שעבר.