סגור
ועידת טוקיו 2023  קוקטייל מינגלינג לוי הלוי מנכל כאל
לוי הלוי מנכ"ל כאל (צילום: אוראל כהן)

כאל מייקרת עמלת עסקאות מט"ח ומוזילה עמלת משיכה בחו"ל

חברת כרטיסי האשראי שבשליטת דיסקונט, שהייתה הזולה מבין שתי המתחרות ישראכרט ומקס בעמלת עסקאות מט"ח, מייקרת את העמלה מ-2.8% ל-3%; במשיכת מזומן בחו"ל תרד העמלה מ-3.5% ל-3%

כאל מעדכנת את תעריף העסקאות בחו"ל: החברה מייקרת את עמלת העסקאות במט"ח מ-2.8% ל-3%. במקביל היא מוזילה את עמלת משיכת מזומן מ-3.5% ל-3%. השינוי בעמלות ייכנס לתוקף בתחילת חודש מאי.
עמלת עסקאות מט"ח אותה מייקרת כאל היא העמלה המרכזית הקשורה בעסקאות בחו"ל, והיא רלוונטית הן לרכישות המתבצעות פיזית בחו"ל, וגם להזמנות אונליין מאתרים בינלאומיים. עד היום גבתה כאל את עמלת העסקה הנמוכה משלוש חברות כרטיסי האשראי (לפי התעריפון). כעת היא מיישרת קו עם מקס שגובה את העמלה הגבוהה ביותר העומדת על 3%.
ישראכרט תהיה החברה עם העמלה הנמוכה ביותר, אך לא בפער מהותי (העמלה בחברה היא 2.9%). לעומת זאת במשיכת מזומן הייתה כאל היקרה ביותר עם עמלה של 3.5% בדומה לישראכרט, וכעת היא תגבה ביחד עם מקס את העמלה הנמוכה יותר של 3%.
הכנסות מעמלות עסקאות מט"ח נחשבות למנוע צמיחה בחברות כרטיסי האשראי. מדוחות כאל עולה כי ההכנסות מעמלות מעסקאות בחו"ל עמדו אשתקד על 199 מיליון שקל לעומת 168 מיליון שקל בשנת 2022, עלייה של 18%. צמיחה זו נרשמה על אף שבתחילת המלחמה (רבעון רביעי של שנת 2023) נרשמה צניחה ברכישות בחו"ל. אולם בחברות כרטיסי האשראי מציינים כי מאז תחילת השנה נרשמה התאוששות משמעותית.
לאור הפופולריות של הרכישות בחו"ל, מציעות גם חלק מחברות כרטיסי האשראי (בהן כאל) וחלק מהבנקים כרטיסים ייעודיים עם עמלות חו"ל מוזלות, המשתלמים למי שמבצע רכישות רבות בחו"ל. הבנק הדיגיטלי וואן זירו אף מאפשר פטור מעמלת מט"ח, בתמורה לתשלום דמי מנוי על ניהול חשבון הבנק. אולם למרות שיש עלייה מסוימת בתחרות בפלח זה, העמלות הנגבות בגין השימוש בכרטיסי אשראי בחו"ל הן עדיין גבוהות ברוב המקרים.
כאל, שבשליטת בנק דיסקונט, עומדת למכירה בימים אלה. לפי החוק, על בנק דיסקונט להיפרד מחברת כרטיסי האשראי עד לתחילת שנת 2026, אולם בעקבות פניית דיסקונט למשרד האוצר, האחרון צפוי להעניק דחייה של 9 חודשים במכירה בשל הקושי במציאת משקיעים בעקבות המלחמה ואי הוודאות לגבי מכירת החברה לאחד הגופים המוסדיים.