סגור
ניר מורוז מנהל השקעות ראשי ב פסגות
ניר מורוז מנהל השקעות ראשי בפסגות (צילום: עמית שעל)

מנורה מבטחים והפניקס התגייסו לסייע להכשרת הישוב להישאר במדד ת"א־90

שתי חברות הביטוח ירכשו מניות ב־30 מיליון שקל בהקצאה פרטית של החברה. גיוס ההון בנוסף להנפקת מניות חדשות יעלו את שווי השוק של הכשרת הישוב ל־1.3 מיליארד שקל, מה שיגדיל את סיכוייה להישאר במדד בעדכון הקרוב

האם חברות הביטוח הפניקס ומנורה מבטחים יסייעו לעופר נמרודי להישאר במדד ת"א־90? הכשרת הישוב, שבשליטת (55.6%) משפחת נמרודי דיווחה אתמול על ביצוע הנפקת מניות פרטית בהיקף של 63 מיליון שקל.
במסגרת ההנפקה, החברה תמכור 2.1 מיליון מניות במחיר של 30 שקל למניה — הנחה של 7.5% על מחיר המניה בתחילת יום המסחר. במקביל, החברה פנתה לבורסה לקבל אישור לרישום למסחר של 1.5 מיליון מניות נוספות, בשווי של 45 מיליון שקל.
את המניות יירכשו בעיקר מנורה מבטחים והפניקס. הראשונה תרכוש מניות ב־20 מיליון שקל, והשנייה תרכוש מניות ב־10 מיליון שקל. משקיעים אחרים, שאינם בעלי עניין, יירכשו מניות ב־33 מיליון שקל.
מכיוון שמדובר בהקצאת מניות, התמורה תיכנס לקופת החברה ותתווסף לשווי השוק שלה, והדבר עשוי לאפשר להכשרת הישוב להישאר בת"א־90 בעדכון המדדים הקרוב שיערך במאי. שווי השוק הנוכחי של הכשרת הישוב, שעומד על 1.19 מיליארד שקל, הופך אותה לחברה ה־85 בגודלה במדד, שמונה 90 חברות. אחריה מתמקמות בית הזיקוק אשדוד עם שווי שוק של 1.07 מיליארד שקל; אלטשולר שחם עם שווי זהה; זפירוס עם שווי של מיליארד שקל; וערד עם שווי שוק של 630 מיליון שקל. ככל הנראה. ארבע החברות הקטנות ביותר ייצאו מהמדד, מה שישפיע על הסחירות במניה שלהן.
בנוסף, תנפיק הכשרת הישוב מניות חדשות בהיקף 45 מיליון שקל, והיקף ההנפקה הסופי יעמוד על 108 מיליון שקל. כך יעלה שווי חברת הכשרת הישוב ל-1.3 מיליארד שקל ויאפשר לה, נכון לכתיבת שורות אלה, להבטיח את הישארותה במדד. הכשרת הישוב מתמודדת עם שלוש חברות אחרות על הישארות במדד — מניבים קרן הריט החדשה ששווייה עומד על 1.18 מיליארד שקל, IES, שלה שווי שוק של 1.25 מיליארד שקל, וגילת עם 1.22 מיליארד שקל.
ביום שישי האחרון, 5 במרץ, גם מניבים הודיעה שתנפיק מניות לכמה מוסדיים בהיקף של 93.8 מיליון שקל, מהלך שכפי הנראה שיבטיח לה הישארות במדד. הרוכשים העיקריים של מניות מניבים הם מגדל ביטוח והראל ביטוח, שיירכשו מניות ב־20 מיליון שקל כל אחת, וכלל ביטוח, שתרכוש מניות ב־10 מיליון שקל.
לאור המהלך של הכשרת הישוב, לא מן הנמנע שגם גילת ו־IES יבצעו הנפקות מניות במטרה להגדיל את שווי השוק שלהן ולהישאר במדד.
עדכון המדדים באחוזת בית ייעשה בחודש מאי הקרוב. מדד ת"א־90 כולל את 90 המניות שכלולות במדד ת"א־125, המדד המייצג של הבורסה המקומית, אך קטנות מדי מכדי להיכלל במדד הדגל, ת"א־35. מניות חברות שכלולות במדד נהנות מסחירות גבוהה שנובעת מהשקעה בקרנות סל על ת"א־90 ועל ת"א־125, לצד היוקרה של להיכלל עם 125 החברות הציבוריות הגדולות בישראל.