סגור

אלביט מערכות דיווחה על צבר הזמנות של 11.8 מיליארד דולר

יצרנית הטכנולוגיות לענף הביטחון סיכמה את הרבעון הראשון של 2021 עם צמיחה של 4.4% בהכנסות ל-1.1 מיליארד דולר ועם צבר הזמנות בשיא כל הזמנים; הקורונה הפחיתה את הוצאות השיווק

אלביט מערכות רשמה ברבעון הראשון של 2021 צמיחה של 4.4% בהכנסות ל-1.1 מיליארד דולר. הרווח הנקי של יצרנית המערכות לענף הביטחון טיפס ב-5.5% ל-76.5 מיליון דולר.
הזמנת הענק ב-300 מיליון דולר ממדינה באזור אסיה פסיפיק סייעה להעלות את צבר ההזמנות של אלביט ב-9.2% לשיא של 11.8 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
ספינה לא מאוישת של חברת אלביט מיועדת ל לוחמה ב צוללת סיגאל
ספינה לא מאוישת של חברת אלביט מיועדת ל לוחמה ב צוללת סיגאל
ספינת לחימה לא מאוישת של אלביט
(צילום: אלביט מערכות תקשורת)
המספר אינו כולל עדיין את העסקה מהרבעון הנוכחי (השני) לחידוש בית הספר לטיסה של חיל האוויר היווני ב-1.65 מיליארד דולר.
כ-68% מצבר ההזמנות של החברה מיועדים למכירה ללקוחות מחוץ לישראל. כ-59% מצבר ההזמנות מיועדים לביצוע במהלך 2021 ו-2022.
הקורונה המשיכה להפחית בעלויות של אלביט. ללא תערוכות בחו"ל ועם מעט מפגשים שיווקיים פנים אל פנים, ירדו הוצאות השיווק והמכירה ברבעון הראשון ל-51.5 מיליון דולר, שהם 4.6% מסך ההכנסות. זאת בהשוואה ל-70.5 מיליון דולר, שהם 6.6% מסך ההכנסות, ברבעון המקביל אשתקד.
"במבצע בעזה צה"ל עשה שימוש נרחב במערכות שלנו ממגוון תחומים, חלקן בפעם הראשונה, ואני מעריך שבהמשך נקבל הזמנות לחידוש המלאי", אמר ל"כלכליסט" מנכ"ל אלביט בצלאל (בוצי) מכליס.
"עבדנו עם צה"ל יד ביד מסביב לשעון. דברים שהיו בהליכי פיתוח ירדו לראשונה לשטח. יש גם לקחים ומסקנות ראשוניות שיולידו עוד תוכניות פיתוח".
בין היתר התכוון מכליס לפרויקט מערכת הלייזר ליירוט רקטות, פצצות מרגמה ורחפנים, שנועדה לשמש כתגבור למערכת כיפת ברזל. הפרויקט נחשף לפני כשנה וחצי, אבל עדיין לא הבשיל, בין היתר בגלל בעיות תקציב, ולא שימש את צה"ל במבצע שומר החומות.
"המבצע בעזה הוכיח את חשיבות הלייזר כמערכת נוספת ליירוט רקטות, ואני מאמין שהפרויקט יזכה כעת לקידום. פריצת הדרך הטכנולוגית כבר התרחשה. אלביט תספק את תותח הלייזר ואת הגרסה האווירית, עכשיו זה רק עניין של זמן וכסף", אמר מכליס.
בנוגע לדו"חות אמר: "אני מאוד מרוצה מהתוצאות שלנו ברבעון הראשון, שלא מבטאות עדיין אירועים מהותיים שאירעו בתחילת הרבעון השני, כמו עסקת הענק עם יוון, ועוד לא מבטאות את רכישת יצרנית מצופי הסונאר ספרטון ורכישת רוקאר הישראלית.
"אנחנו מתקדמים גם באספקה של מערכות ראיית לילה לחייל לזרועות הצבא האמריקאי, וזכינו בחוזים דומים גם בגרמניה, בבריטניה ובהולנד".