סגור

ההתרחבות תמכה בהכנסות פוקס - העלייה בהוצאות פגעה ברווחיות

ההוצאות על המלחמה ועלויות גבוהות יותר על שיווק ופרסום - בשל התרחבות הקבוצה - קיצצו 13.6% ברווח התפעולי: עמד ברבעון השני על 172 מיליון שקל, ושיעורו ירד בכמעט 2 נקודות אחוז, ל-10.6%

ההשפעה השלילית של ימי המלחמה באיראן על ענף הקמעונאות המקומי משתקפת גם בדוחות פוקס - מהקבוצות הגדולות ביותר בסקטור.
את הרבעון השני סיימה הקבוצה עם ירידה חזקה של 45% ברווח הנקי ל-52.3 מיליון שקל. המשך ההתרחבות תמך בעלייה של 2.2% בהכנסות, ל-1.6 מיליארד שקל - לקבוצה נוספו 90 חנויות ברבעון.
בה בעת, להתרחבות הזו היה "מחיר": עלייה בהוצאות השכר, הלוגיסטיקה והפרסום – הוצאות המכירה והשיווק עלו בהתאם ב-8% ל-778 מיליון שקל. עלייה זו קיצצה בשורת הרווח. דירקטוריון הקבוצה החליט על חלוקת דיבידנד של 34 מיליון שקל.
הרווח הגולמי של פוקס עלה ב-3.1% ל-978.2 מיליון שקל, שהם 60.3% מהמכירות. זאת לעומת רווח גולמי של 949.2 מיליון שקל, שהם 59.8% מהמכירות ברבעון המקביל. פוקס נהנתה מהירידה בשער הדולר ביחס לשקל, שהוזילה לה את רכישת הסחורה מספקים בחו"ל, וגם צמצמה מבצעים בחנויות הספורט של הקבוצה.
לצד זאת, הקבוצה התמודדה עם עלייה בהוצאות התפעול - הן בשל ההתרחבות כאמור והן בשל ההוצאות על ימי ההשבתה במבצע עם כלביא. התוצאה הייתה ירידה של 13.6% ברווח התפעולי ל-172 מיליון שקל, 10.6% מההכנסות. ברבעון המקביל עמד הרווח על 198.7 מיליון שקל ושיעורו על 12.5%.
במהלך מבצע עם כלביא נסגרו החנויות בקניונים - בהוראת המדינה - למשך 12 ימים. פוקס פעלה בדומה לחברות נוספות בתחום לצמצום הוצאות שכר הדירה בתקופת הסגירה. התנאים שקיבלה היו משופרים – בעיקר בזכות העובדה שהיא מחזיקה במותגים חזקים מאוד, בינלאומיים - נייקי, פוט לוקר, מנגו; ומקומיים – פוקס, ללין, שילב ועוד.
בימי סגירת החנויות, פוקס אף הוציאה את העובדים לחופשה ללא תשלום (מלבד עובדי המטה), והתחשבנה עם הקניונים על תשלומי שכירות ודמי ניהול. הפעולות הללו חסכו לה 3 מיליון שקל בהוצאות.
אף שפוקס פועלת לצמצום הוצאות התפעול ולטיפול במלאים, נכון לסוף יוני 2025 היקף המלאי של הקבוצה עלה ל-1.5 מיליארד שקל לעומת 1 מיליארד בתקופה המקבילה ב-2024.

תוצאות המגזרים

בתחום האופנה ואופנת הבית מציגה פוקס ירידה של 6% בהכנסות – כתוצאה מהחולשה בפדיונות החנויות הוותיקות שלה וסגירת החנויות בימי המלחמה באיראן. בשל כך ירד הרווח התפעולי של הפעילות ב-29.5% ל-73.7 מיליון שקל.
בתחום מוצרי האווירה (שבו פועלת הקבוצה באמצעות רשת חנויות ללין, ויש לה גם פעילות סיטונאית מול גופים מוסדיים): ללין הציגה עלייה של 1% במכירות הרבעון השני לסכום של 72.6 מיליון שקל, אך גם היא נפגעה מסגירת החנויות. זאת לצד עלייה של 8.6% ברווח התפעולי שעמד על 16.4 מיליון שקל.
על תחום הספורט בקבוצה אחראית החברה הבת ריטיילורס, שגם היא נחלשה ברבעון השני כתוצאה מהמלחמה ומהחולשה המתמשכת של המותג נייקי. מכירות תחום הספורט ירדו ברבעון ב-2.4% ל-602 מיליון שקל, אך ריטיילורס הקטינה הנחות לצרכן וכך צמצמה את הפגיעה. הרווח התפעולי של תחום הפעילות ירד בכ-8% ל-46.7 מיליון שקל.