סגור

בנו של אייל רביד ייכנס לתפקיד ניהולי בויקטורי - לאחר שנתיים של עבודה ללא שכר

הרשת מעוניינת למנות את בן רביד לתפקיד מנהל מסחר ופיתוח חדשנות, עם שכר בעלות שנתית של כ-450 אלף שקל; ויקטורי סיימה את 2023 עם עלייה של 26% ברווח הנקי - בין היתר בזכות הביקושים הגוברים לאחר פרוץ המלחמה

ויקטורי מסכמת שנה עם שיפור כמעט בכל המדדים - בזכות העלאות המחירים לאורך 2023 והקניות המוגברות של הלקוחות לאחר פרוץ המלחמה. הרשת הקמעונאית רשמה ב-2023 רווח נקי של 46.5 מיליון שקל, עלייה חזקה של 25.9% ביחס לשנה שקדמה לה.
במקביל לפרסום הדוחות הודיעה ויקטורי על חלוקת דיבידנד של 15 מיליון שקל וזימנה אסיפת בעלי מניות לאישור שילוב הדור השלישי במשפחה בחברה הציבורית - החברה מעוניינת למנות את בן רביד לתפקיד מנהל מסחר ופיתוח חדשנות, עם שכר בעלות שנתית של כ-450 אלף שקל.
בן רביד הוא בנו של אייל רביד, המנכ"ל ומבעלי השליטה - הוא מילא בשנתיים האחרונות שורה של תפקידים ברשת ללא קבלת שכר. הוא לומד לתואר שני במנהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון.
מכירות הרשת המונה 68 סניפים, צמחו ב- 2023 ב- 5.9% ל- 2.4 מיליארד שקל. לעלייה תרמו הביקושים הגבוהים, בעיקר למזון, לאחר פרוץ מלחמת חרבות ברזל; העלייה של 7.6% בהכנסות החנויות הזהות; פתיחת 3 חנויות חדשות. מנגד נרשמה ירידה במכירות בסניפים הסמוכים לגבול עזה, בשדרות, נתיבות ואשקלון.
הרווח הגולמי של החברה, עלה ב-8%, שיעור גבוה יותר מזה של המכירות, מה שהוביל לשיפור הרווחיות הגולמית של ויקטורי ל- 26%. זאת בהשוואה ל-25.5% ב-2022. הרווחיות הגולמית ברבעון הרביעי טיפסה ל- 26.4%, לעומת 25.8% בתקופה המקבילה ב-2022. זאת בעיקר מהתייעלות ברכש, שיפור תנאים מול הספקים ושינויים בתמהיל המכירות.
ההתרחבות של ויקטורי בשנים האחרונות, לנתח של 4% בשוק קמעונאות המזון, חיזקה אותה משמעותית, ובהתאם את כוח המיקוח שלה, מול הספקים המובילים.
הוצאות המכירה והשיווק גדלו ב-9% ל-516.1 מיליון שקל - עלייה שמיוחסת בין היתר להתייקרות הארנונה, החשמל והמים, וכן בשכר העבודה, זאת לצד עלויות פתיחת הסניפים החדשים. התוצאה היתה עלייה של 6% ברווח התפעולי, ובעיקר שמירה על שיעור רווחיות של 3.47%, בדומה לשנה קודמת - בניגוד לשיפור ברווחיות הגולמית.
על הרווחיות התפעולית הכבידה גם תת הרשת העירונית ויקטורי סיטי, שהובילה לירידה של 0.2% ברווח התפעולי של החברה, למרות שתרומתם של 6 הסניפים להכנסות החברה היתה בהיקף נמוך שאינו מהותי. כבר בדצמבר החליטה החברה לעצור את פיתוח המותג, ועל סניפים מסוימים התנהלו מאז מגעים אשר לא הבשילו להסכם מכירת זכויות השימוש.
הזינוק האמור ברווח הנקי, על אף העלייה המתונה ברווח התפעולי, נרשם בזכות ירידה חזקה של 23.6% בהוצאות המימון, ל-25.8 מיליון שקל. זאת בין היתר בזכות רווחי הון שנרשמו לויקטורי ב-2023, מול הפסדים ב-2022. גם עליית הריבית על הפקדונות תרמה לשורת המימון.