סגור
 T90EV של מקסוס
T90EV של מקסוס (צילום: יצרן)

טנדר חשמלי למקסוס, חידוש לסאנגיונג וחשמלית להונגצ'י: דגמים חדשים בישראל

טנדר ומכונית מנהלים חשמליים סינים חדשים עושים דרכם לישראל, כמו גם צמד רכבי בנזין. הראשון שצפוי להגיע ארצה הוא הטנדר החשמלי של מקסוס T90EV, אחריו דגם של הונגצ'י: EH7, הגרסה הלא-חשמלית של ג'יפ אוונג'ר, והגלגול החדש של סאנגיונג הוותיקה בדמות דגם של KG מוביליטי הקוריאנית

שני דגמים חשמליים סינים חדשים נמצאים בדרכם לישראל: טנדר ומכונית מנהלים. הדגמים טרם הגיעו ארצה והמידע אודותיהם מהיבואניות עדיין אינו כולל מחירים. לצד אלה מושקים בישראל גם צמד רכבים בעלי מנועי בעירה פנימית.
הרכב הראשון שצפוי להגיע ארצה בקרוב הוא הטנדר החשמלי של מקסוס: T90EV. לפי היבואנית, משלוח ראשון של רכבים אלה נמצא בדרך לארץ ויגיע בשבועות הקרובים. על פי נתוני היצרנית הרשמיים, ה-T90EV מצויד במנוע המפיק 150 קילוואט אשר מוזן על ידי סוללה בקיבולת 88.5 קילוואט/שעה, טווח הנסיעה הרשמי הוא 535 קילומטר, כושר נשיאת המטען הוא טונה אחת ומשך הטעינה בעמדה מהירה הוא 45 דקות למילוי מ-20% ל-80%.
הגרסאות הראשונות שיגיעו לישראל מצוידות בהנעה אחורית ובהמשך יגיעו גם גרסאות כפולות הנעה. לפי נתוני מקסוס, אורך הטנדר הוא 5.3 מטר, רוחבו 1.9 מטר וגובהו 1.8 מטר. אורך בסיס הגלגלים 3.1 מטר.
לצד הטנדר החשמלי יגיע לישראל דגם שני להונגצ'י הסינית: EH7. לפי הצהרת היבואנית סמלת, מועד ההגעה יהיה לקראת סוף השנה. על פי נתוני היצרנית אורכך ההונגצ'י 4.9 מטר, רוחבה 1.9 מטר וגובהה 1.4 מטר. אורך בסיס הגלגלים 3 מטר. הספק המנוע הוא "עד 619 כוחות סוס" והיצע הגרסאות כולל גרסה בעלת הנעה כפולה וגרסה בעלת הנעה אחורית. טווח הנסיעה לפי הצהרת היבואנית הוא 600-820 קילומטר לפי התקן הסיני.
1 צפייה בגלריה
EH7 של הונגצ'י
EH7 של הונגצ'י
EH7 של הונגצ'י
(צילום: יצרן)
בנוסף לדגמים החשמליים מסין מגיעה לישראל גם הגרסה הלא-חשמלית של ג'יפ אוונג'ר שהושק השנה בישראל בגרסה נטולת זיהום. גרסתו המצטרפת לדגם החשמלי, מצוידת במנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר בעל מגדש טורבו ובמערכת מיילד הייבריד, כלומר מדובר במערכת שמסייעת למנוע באמצעות אגירת אנרגיה. מחיר האוונג'ר בגרסת הבנזין הוא 155 אלף שקל.
בנוסף, טלקאר יבואנית קיה משיקה בישראל דגם ראשון של KG מוביליטי הקוריאנית. המכונית היא הגלגול החדש של סאנגיונג הוותיקה שפשטה רגל ולמעשה מותגה מחדש. הרקסטון הוא דגם ותיק בישראל אך כעת נושא את סמלה של היצרנית החדשה, ולפי היבואנית עבר שדרוג הכולל עיצוב מחדש של לוח המחוונים ושדרוג איכות החומרים. המחיר לגרסה הבסיסית הוא 260 אלף שקל, הגרסה הבכירה כוללת מספר מערכות בטיחות אקטיביות שאינן קיימות בדגם הבסיס כגון בקרת שיוט אדפטיבית ובלימה עצמאית בנסיעה לאחור עם הופעת מכשול. מחיר הגרסה הבכירה: 300 אלף שקל.