סגור
מלחמת עזה חיילים ישראלים מסיירים עד לגדר הגבול של קיבוץ בארי ליד הגבול עם רצועת עזה 26.10.23
חיילים בעוטף עזה (צילום: Aris MESSINIS / AFP)

חיילי המילואים יקבלו מענקים, שכר המינימום ליום יגדל ב-40%

שרי האוצר והביטחון סיכמו כי שכר המינימום ליום מילואים יגדל ל-300 שקלים ליום; כל חיילי המילואים יקבלו מענק של עד 1,100 שקל, הורים לילדים יקבלו עוד 2,000 שקל; תוקם קרן של 70 מיליון שקל לפיצוי מילואימניקים שספגו נזק כלכלי מהשתתפותם במלחמה; העלות הכוללת - מיליארד שקל

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', ושר הביטחון יואב גלנט סיכמו כי יוקצו מיליארד שקל למענקים והגדלת תשלומים למשרתי המילואים. המענקים ישולמו לחיילים בשירות המילואים שגויסו בצו 8 בעקבות פתיחת המלחמה ב-7 באוקטובר, וכן לחיילים שהתנדבו לשירות מילואים. ככל הידוע מאז פרוץ המלחמה גויסו מעל ל-300 אלף אנשי מילואים.
במסגרת החבילה שסוכמה, שכפופה לאישור הממשלה, יוענק למשרתי המילואים מענק חד פעמי בסך של עד 1,100 שקל, שנצבר החל מהיום השמיני למילואים, ובתעריף של 70 שקל ליום. בנוסף, חיילי מילואים שהם הורים לילדים עד גיל 14 יקבלו מענק נוסף של 2,000 שקל, בתנאי ששירתו 8 ימים ומעלה.
כמו כן, שכר המינימום ליום מילואים, הוגדל לתקופת המלחמה ב-40% ויעמוד על 300 שקל ליום, מה שמשקף תוספת חודשית של יותר מ-2,500 שקל. בנוסף, סוכם בין המשרדים כי תשלום תגמול המילואים עבור השירות במסגרת צו 8 ישולם מדי חודש באופן קבוע, ולא בסוף השירות, כשם שנהוג בדרך כלל.
עוד הוחלט על הקמת קרן הוקרה בהיקף של 70 מיליון שקל. הקרן תיתן מענה לנזק כלכלי שנגרם למשרתי המילואים ומשפחותיהם בעקבות השתתפותם במלחמה.
הקרן תטפל בבקשות על פי קריטריונים שייקבעו, ותיתן בין היתר מענה לחיילי מילואים שהם בעלי עסקים שהכנסתם נפגעה, סטודנטים, ולבעלי משפחות וחיילי מילואים שמרכז חייהם אינו בישראל. עוד במסגרת ההטבות הוחלט כי יינתן פיצוי לחיילים ולחיילי מילואים שנאלצו לבטל טיסות וחופשות בשל השתתפותם במלחמה.