סגור
גג עמוד NSO דסקטופ
NSO פגסוס סייבר
NSO (צילום: שאטרסטוק)

"חדשות 13": המשטרה שאבה נתונים באמצעות הסייפן ב-2,000 מקרים מאז 2014 – ללא היתר

לדברי העיתונאי רביב דרוקר, הנתון האמור אינו מופיע בדו"ח מררי שפורסם היום, ומעיד על השימוש שנעשה ברוגלה על ידי המשטרה במשך כמעט 8 שנים "ללא יידוע הפרקליטות והשופטים"

המשטרה עשתה שימוש בתוכנת הסייפן ושאבה באמצעותה נתונים שאסור היה לה לשאוב כ-2,000 פעם מאז שנת 2014. כך חשף הערב העיתונאי רביב דרוקר ב"חדשות 13".
לדברי דרוקר, הנתון הזה שאינו מופיע בדו"ח הסופי של צוות מררי שפורסם מוקדם יותר היום, מעיד על השימוש שנעשה ברוגלה על ידי המשטרה במשך כמעט 8 שנים "ללא יידוע הפרקליטות וללא יידוע השופטים". דרוקר ציין כי בדו"ח טוענת המשטרה כי לא עשתה שימוש במידע החורג, אך הטיל ספק בעובדה זו.
דו"ח מררי שפורסם היום (ב') אישר את עיקרי הממצאים שעלו בתחקירי "כלכליסט" לפני כחצי שנה ובהם השימוש של המשטרה ברוגלות לצורך הדבקה של מכשירי טלפון ניידים ושאיבת נתונים שחורגים מהמותר על פי צווי האזנות הסתר שניתנו להם על ידי בתי המשפט.
הדו"ח חשף עוד כי לרוגלה שבה השתמשה המשטרה לא הייתה את היכולת הטכנולוגית להגביל את שאיבת המידע האגור במכשירים הסלולריים עד לאפריל 2020 כך שבשימוש בה נשאב מידע ממכשירים ניידים שהיה בהם לפני מועד ההדבקה ולפני המועד הקבוע בצו האזנת הסתר שניתן למשטרה על ידי בית המשפט.