סגור
הרכבת הקלה ב גוש דן נסיעה ראשונה מלאה מ פתח תקווה ל בת ים
נסיעת ניסוי של הרכבת הקלה (צילום: נת"ע)

נחשף בכלכליסט
בנת"ע מודים: השקת הקו האדום של הרכבת הקלה תידחה

החברה עידכנה את משרד התחבורה בתקלות שאירעו בנסיעות המבחן - שהובילו לבלימות פתאומיות של הרכבת; כעת, ממתינים להודעה רשמית שתצא מטעם צוות ההיגוי שבראשו עומדת מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק

השקת הרכבת הקלה בגוש דן, שהיתה מתוכננת ל-30 בנובמבר, תידחה. כך אומרים בחברת נת"ע - האחראית על תכנון והקמת הרכבות הקלות בגוש דן.
החברה עידכנה את משרד התחבורה בתקלות הבלימה ברכבת הקלה שנחשפו בכלכליסט בתחילת החודש. כעת, ממתינים להודעה רשמית שתצא מטעם צוות ההיגוי שבראשו עומדת מנכ"לית משרד התחבורה מיכל פרנק.
הסיבה לדחייה, כפי שנחשף בכלכליסט, היא תקלות שהתגלו בנסיעות ההרצה של הרכבת הקלה, כאשר המרכזית שבהן היא תקלה במערכות האיתות ובמערכת בלימת החירום. במהלך הנסיעות התרחשו תקלות של סינכרון מול מרכז השליטה המרכזי, שהובילו לבלימות פתאומיות של הרכבת במהלך הנסיעה, שעלולות לסכן את הנוסעים. הבלימות הפתאומיות הן אמצעי חירום שמותקן ברכבת ומשמשות כאמצעי בטיחות, שנועד למנוע תאונות - אך נכון לעכשיו הן מופעלות באופן לא סדיר, עקב ניתוקים ובעיות סינכרון של מערכות התקשורת המרכזיות מהרכבת.
הסיבה המרכזית לתקלות היא שיטת המכרזים המפוצלים של הקו, שהובילה לכך שחברות שונות בנו את המערכים השונים של תשתית הרכבת והובילו לחוסר סנכרון בין המרכיבים השונים בפרויקט. בראיון שפורסם לפני כחצי שנה ב"כלכליסט", אמר חיים גליק, מנכ"ל נת"ע, כי זה הפער המשמעותי בפרויקט. "הקו האדום נבנה על חבילות, כל אחת מהחבילות הללו נבנתה לבד. פתאום הבנת שזה לא מתאים, זה לא מתחבר", אמר אז.