סגור
מימין ג'וליה זהר מנכלית טחינה אל ארז אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה אביה מגן מנכ"לית רשת מלונות פתאל
מימין ג'וליה זהר מנכלית טחינה אל ארז אתי אלישקוב מנכ"לית ליברה אביה מגן מנכ"לית רשת מלונות פתאל (צילומים: רותי רוסו, עמית שעל, כדיה לוי)

דירוג מעלה: 31% נשים בהנהלות; ירידה קלה בהעסקת ערבים וחרדים

לפי הדירוג החברות לא סומכות על המדינה בפתרון העומס בכבישים ו-68% מהן ערכו מיפוי של המאפיינים והצרכים התחבורתיים של העובדים. 53% מהעובדים מגיעים ברכב פרטי; 26% מגיעים בתחבורה ציבורית

חברות הביטוח והבנקים הם הסקטורים המובילים בתחום השיוייון המגדרי, כך עולה דירוג מעלה ESG לשנת 2023 שפורסם היום (ב') ומציג דירג לראשונה את נושא הגיוון ההכלה והשיוויון המגדרי.
לפי הדירוג בסקטור חברות הביטוח 42% מהנשים נמצאות בהנהלה בכירה בחברה ולאחריו סקטור הבנקים עם 40%. דווקא בחברות הממשלתיות וחברות הביטחון הייצוג של נשים צונח ל-17% ובחברות הביטחון ל-11%. החברה שבה הכי הרבה נשים בדירקטוריון היא שטראוס, עם 66%.
אוכלוסיות מוחלשות פחות זוכות לשילוב השנה מאשר בשנה שעברה. בכל הנוגע לתעסוקת ערבים יש ירידה קלה ל-8.2% לעומת 9% בשנה שעברה אם כי בדרגי הניהול יש 5% מנהלים ערבים שהם עלייה לעומת 3.6% בשנת 2022. גם בתעסוקת חרדים יש ירידה קלה – 4.2% לעומת 4.5% בשנה שעברה וכך גם בקרב אנשים עם מוגבלות (2.1% לעומת 3% בשנה שעברה). בהעסקת יוצאי אתיופיה אין כמעט שינוי ושיעורם בקרב החברות בדירוג עומד על 2.6% מתוכם רק 0.7% בדרגי הניהול.
"דירוג 2023 משקף בין השאר את המחויבות של החברות הגדולות במשק לקידום שוויון מגדרי וגיוון במקומות העבודה. באמצעות המדידה השיטתית לאורל השנים ניתן לראות את ההתקדמות וגם את הפערים אותם עדיין יש להשלים. מלוא ההערכה לחברות המדורגות על העשייה וההתקדמות", אומר מומו מהדב, מנכ"ל ארגון מעלה.
החברות לא סומכות על הממשלה בפתרון בעיית העומס בכבישים אשר פוגע בפרודוקטיביות. שני שליש (68%) מהחברות ערכו מיפוי מסויים של המאפיינים והצרכים התחבורתיים של העובדים. מהנתונים עולה שבממוצע 53% מהעובדים מגיעים ברכב פרטי (כולל רכבי חברה); 26% מגיעים בתחבורה ציבורית; רבע מהעובדים מגיעים בהסעות וקארפול ורק 4% מגיעים בקורקינט ואופניים. כשליש מהחברות שעשו מיפוי כבר קבעו יעדים לצמצום הגעה ברכב פרטי.
בנוסף לדירוג, סקר מעלה Globescan על ציפיות הציבור, מראה כי אמון הציבור בחברות ישראליות גדולות (30%) גבוה מזה שבממשלה (18%) ובתקשורת (15%). הציבור סומך על ארגוני מחקר מדעיים ואקדמיים (59%) ועל ארגוני חברה וסביבה (40%).
הציבור סומך על התעשיות הביטחוניות ועל תעשיית ההייטק (60%), לאחר מכן על חברות התרופות (50%) ולא סומך על חברות הביטוח (20%) וחברות המזון והמשקאות (25%).
* ערוץ TRUST של כלכליסט בשיתוף שופרסל נולד מתוך רצון להוביל חברות לקחת אחריות בתחום האימפקט ולייצר שינוי דרך פרויקטים בעולמות ה-ESG.