הקריירה העסקית של יצחק תשובה מזכירה דהרה פרועה ברכבת הרים. רגע אחרי משבר 2008, כשהאג"ח של קבוצת דלק הגיעו לתשואות תלת־ספרתיות, התגלה מאגר הגז תמר והציל את הקבוצה שאיבדה במשבר כשני שלישים משוויה. דלק נדל"ן, אחת מחברות הקבוצה, לא התאוששה ותשובה הגיע להסדר חוב שבמסגרתו מחק למשקיעים שני שליש מהחוב, 1.4 מיליארד שקל. הפקת הגז ממאגרי תמר ולוויתן איפשרה לתשובה לעמוד על הרגליים ול־2020 הגיעה דלק חזקה, רכשה את איתקה הבריטית, ובאמצעותה את נכסי שברון בים הצפוני.
בקורונה התרסקה החברה לאחר שמחיר הנפט ירד לאפס. שווי השוק של דלק צנח למיליארד שקל ופשיטת הרגל לא נראתה מעולם קרובה כל כך. תשובה מימש נכסים בהיקף 2 מיליארד שקל, והמהלך, יחד עם גיוס הון לקבוצה, הצליח להוציא אותה מהמשבר. כיום דלק שווה 14 מיליארד שקל.
השנה רכש תשובה את ישרכארט לאחר שדלק הוצאה לפני כשנתיים מרשימת הגופים הריכוזיים ובנק ישראל ורשות התחרות העניקו לטייקון את האישורים הנדרשים לרכוש אותה. בדרך לרכישה מחץ תשובה, ללא סנטימנטים, את שאיפותיה של חברת הביטוח מנורה מבטחים לרכוש את ישראכרט, למרות שבעבר העניקה לו מנורה חגורת הצלה כמעט בכל אחד מהמשברים שחווה.
תשובה לא קונה את ישרכארט כדי לחלק כרטיסי אשראי. השאיפות גדולות בהרבה. ישרכארט תקבל היתר של בנק רזה, עם אישורים לפקדונות והלוואות. כעת, עם שליטה בגז של ישראל, בנדל"ן בהיקף עצום, ועכשיו גם בבנק קטן שיהיה אולי גדול יום אחד, ייתכן שבמשבר הבא, אם יבוא, תשובה כבר לא יזדקק לסיוע חיצוני.















