סגור
מונית של BOLT
מונית של BOLT (צילום: שאטרסטוק)

בלעדי
חברת שירותי ההסעה Bolt רוצה להיכנס לישראל

החברה פרסמה מודעת דרושים לנהגי רכב פרטיים, שאינם בהכרח נהגי מוניות. לפי החוק כיום רק לנהגי מוניות מותר להסיע בתשלום. החברה מספקת שירותי הסעה בדומה ל־Uber, משלוחי מזון, וקורקינטים חשמליים להשכרה

ענקית ההסעות האירופית בולט (Bolt) נכנסת לפעילות בישראל, כך נודע ל"כלכליסט". במודעות שפירסמה החברה בארץ היא מנסה לגייס נהגים, כאשר במודעותיה אינה מציינת אם היא מחפשת נהגי מונית. על פי מודעות הדרושים שפירסמה החברה במדיות השונות היא מציעה לנהגים הישראלים הסעות ב"אפס עמלה" כהשלמת הכנסה מעבר לעבודה הקבועה שלהם
בולט ידועה בשירותי ההסעות ה"שיתופיים" שלה שמאפשרים לכל אחד לאסוף נוסעים ולהסיע אותם כאלטרנטיבה לשירותי מוניות ובדומה לשירותים דוגמת UberX. עם זאת, החברה מספקת גם שירותים נוספים, ביניהם שירותי משלוחי מזון דוגמת תן־ביס ו־Wolt, שירותי משלוחי מצרכים בדומה ליאנגו דלי ואף שירותי קורקינטים שיתופיים, השכרת רכב וקארפולים.
1 צפייה בגלריה
 מודעת הגיוס של Bolt
 מודעת הגיוס של Bolt
מודעת הגיוס של Bolt
(צילום: מתוך האינסטגרם)
כאמור, לפי המודעות שהחברה פרסמה מצטייר כי היא מגייסת נהגי רכב פרטי שאינם דווקא נהגי מונית. מודעות אלו יוצרות רושם כי החברה מתכוונת להיכנס עם שירות Bolt Ride שבו נהגים ללא רישיון נהג מונית מסיעים נוסעים — אך שירות זה לא חוקי בישראל ולכן חברות כמו Uber ו־Yandex פועלות בישראל רק כחברות מוניות בדומה ל־Gett הוותיקה. אם החברה מתכוונת להיכנס לתחום של מוניות הרי שהיא חייבת לגייס נהגי מוניות בעלי רישיון. בעבר Yandex של יאנגו נכנסה גם היא עם שירות לא חוקי בישראל, שנקרא Fix, אך בסופו של דבר החברה התקפלה וביטלה את השירות בלחץ משרד התחבורה.
חברת Bolt החלה את דרכה ב־2013 בטאלין, בירת אסטוניה, ופועלת כיום ב־45 מדינות ומאות ערים עם מעל ל־100 מיליון לקוחות עד כה ושלושה מיליון נהגים. על פי האתר של החברה היא מגדירה את עצמה כיום כאפליקציית העל האירופית הראשונה לתחום של ניידות והסעות. "אנו נלחמים למען ערים טובות יותר ונגד מכוניות פרטיות, ומציעים אלטרנטיבה טובה יותר לכל מטרה שמכונית פרטית משרתת".
ל"כלכליסט" נודע כי נציגי חברת Bolt לא פנו למשרד התחבורה והמהלך אינו מתואם עם המשרד.