סגור
המועצה הדתית מועצה דתית הרבנות הראשית רבנות ראשון לציון 2017
הרבנות הראשית ראשון לציון (ארכיון). ניתן יהיה למנות שני רבנים בעיר שיש בה מעל 50 אלף תושבים (צילום: אבי מועלם)

תוכנית העבודה של המשרד לשירותי דת: תוך שנתיים - 40 רבני עיר חדשים

במקביל מקדם המשרד תקנות שיכפילו את מספר הערים שניתן למנות בהן שני רבנים. למרות הצורך בשירות חרדים, רשות השירות האזרחי מציבה כיעד רק תוספת של 200 משרתים חרדים לשנה

המשרד לשירותי דת שואף למנות 40 רבני ערים בשנתיים הקרובות, 20 בכל שנה. כך עולה מפרק המשרד לשירותי דת בספר תוכניות העבודה הממשלתי החדש. הדבר מהווה השלמה לחוק הג'ובים שהמפלגות החרדיות מקדמות בכנסת ולתקנות מינוי הרבנים שהן מנסות לאשר עכשיו. שכר היסוד של רבני ערים נע בין 23,300 ל-45,500 שקל, כך שמדובר בג'ובים למקורבים בשכר גבוה.
היום ניתן למנות שני רבני עיר בעיר שיש בה מעל מאה אלף תושבים. על פי התקנות ניתן יהיה למנות שני רבנים בעיר שיש בה מעל 50 אלף תושבים מה שיותר ממכפיל את מאגר תקני הרבנים הפוטנציאלי. כן מקטינות התקנות את הייצוג של התושבים בגוף הבוחר ואת ייצוג הנשים ומבטלות את הגבלת הכהונה לעשר שנים. מארגון עתים נמסר ש"רק לפני שלושה שבועות המדינה סערה על כך שהקואליציה מעלה את החוק בנושא מינוי רבנים לדיון בוועדה בעת מלחמה והנה הקואליציה מחזירה את המהלך בדלת האחורית"
רשות השירות הלאומי אזרחי קבעה בספר תוכניות העבודה יעד של תוספת 200 מתנדבים חרדים בשנה בלבד. על פי ספר התוכניות המטרה היא לעלות מ-1,325 מתנדבים המתחלקים על פני 3 שנים (כ-500 בשנה) ל-1,500 כלומר עלייה בשנה הקרובה מ-500 ל-700. המצב הנוכחי של 500 מצטרפים חרדים לשנה הוא כישלון מוחץ של הרשות בשילוב חרדים. מול הנתון הזה תוספת 200 היא יעד גבוה ואפילו יומרני. מבחינת התקוות הרבות שניתלות בשילוב חרדים במשימות עורף וחרום זה יעד שמתעלם לחלוטין מהשסע החברתי.
הרשות כותבת בעניין זה שהיעד הוא "הגדלת מספר הגברים החרדים המשרתים בשירות הלאומי-אזרחי באמצעות שירות משמעותי במסלולים ביטחוניים, ציבוריים ומוטי תעסוקה, במטרה להעלות את פריון עבודתם בזמן השירות ולאחריו" . בהקשר הזה עוד יעד הוא "היכרות עם עולם התעסוקה. המשך פיתוח של תוכניות, המשלבות תרומה משמעותית לתועלת הציבורית, הכשרה מקצועית והכנה מיטבית להשתלבות בשוק התעסוקה בפריון גבוה, תוך רכישת ניסיון תעסוקתי".