סגור
פאנלים סולאריים פאנל סולארי אנרגיה סולארית חיספין
פאנלים סולאריים (JALAA MAREY / AFP)

בלעדי
ענף בטלטלה? צו עיכוב הליכים לחברת האנרגיה המתחדשת תכלית סולאר התקנות

לאחר שתכלית סולאר התקנות צברה חוב של כ-20 מיליון שקל, הוציא לה בית המשפט צו עיכוב הליכים ומינה לה מנהלת הסדר. החברה: "הריבית העולה, האינפלציה ששוחקת את הרווח ועוד חסמים לא מאפשרים לפתח שוק משמעותי כדאי לצרכנים ויזמים. זה מוביל לקריסת עסקי גגות סולארים"

בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר אתמול (ד') לבקשת חברת "תכלית סולאר התקנות" והוציא לה צו עיכוב הליכים. זאת, לאחר שנקלעה לחובות של כ- 20 מיליון שקל. בבקשה צוין כי: "החברה מתמחה ומובילה בתחום אנרגיות מתחדשות בכלל ואנרגיה סולארית בפרט. מהקמתה הקימה החברה, מערכות עסקיות ופרטיות רבות בארץ, והיא נבחרה לאחת המובילות בתחום סולארי PV להקמת מגוון מערכות כגון גולן סולאר ועוד. בין לקוחות החברה נמנים מפעלים, רשתות, מוסדות ציבוריים בישראל כגון תחנות דלק סונול ועוד".
השופטת בטינה טאובר מינתה כמנהלת הסדר את עו"ד דורית לוי טילר. כמו כן הוצא צו עיכוב הליכים אישי לבעלי המניות, בכל הנוגע לערבותם לחובות החברה למשך 3 חודשים. המשמעות היא כי החברה ובעלי מניותיה יוכלו להציע הסדר ולכנס אספות נושים ולהביא מימוש הסדר חוב שיאושר על ידי בית המשפט.
2 צפייה בגלריה
עו"ד דורית לוי טילר
עו"ד דורית לוי טילר
עו"ד דורית לוי טילר
(צילום: תמר דניאלי)
הבקשה הוגשה בהתאם לתיקון 4 לחוק חדלות פירעון (תיקון הקורונה) על פיו חברות שנקלעו לקשיים בעקבות המשבר פונות לסיוע בית המשפט ובמקרים אלו לא מתמנים נאמנים שמשתלטים על ניהול החברה. החברה ממשיכה להתנהל באמצעות הנהלתה הנוכחית ובמקרה הנוכחי מנהלת ההסדר תנסה לסייע בגיבוש הסדר חוב. במסגרת הדיון שהתקיים אתמול ציינה באת כוח החברה, עו"ד ליזה חדש כי "החברה בחרה לפנות לבית משפט כאשר היא פעילה, יש בידה נכסים, ישנן עסקאות עתידיות שעשויות להשיא ערך לנושים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד ליזה חדש
עו"ד ליזה חדש
עו"ד ליזה חדש
(צילום: נטי לוי)
מבקשת החברה עולה כי זו התקשרה בין השאר עם בעלי גגות/מבנים/מגרשים בהסכם שכירות ארוך טווח לתקופה ממושכת של 25 שנים. החברה מציינת כי "בשנה האחרונה, ענף האנרגיות הסולארית בישראל עובר טלטלה ועסקים נאלצים לבחון מחדש את המודל העסקי שלהם, ולבצע מהלכי התייעלות לרבות פיטורי עובדים. הריבית העולה, האינפלציה ששוחקת את הרווח, החסמים הרבים בשטח והאסדרות המשתנות לא מאפשרות לפתח שוק משמעותי כדאי לצרכנים ויזמים, ואלה כבר מובילים בשטח לקריסת עסקים העוסקים בגגות סולאריים. את המחיר לא משלמים רק העובדים והמעסיקים, אלא גם המדינה שלא מצליחה לספק חשמל נקי לתושביה בהיקפים משמעותיים או לעמוד בהתחייבויות האקלים הבינלאומיות שלה".