סגור
ישראל במלחמה, היום הרביעי
ישראל במלחמה, היום הרביעי (צילום: AHMAD GHARABLI / AFP , EPA/ATEF SAFADI, MAHMUD HAMS / AFP)

הערכות: מספר הנרצחים במלחמה בדרום - לפחות 1,200

גורמים בישראל מעריכים גם כי מספר החטופים בעזה עומד על יותר מ-200. חילופי אש התחוללו הערב בגבול לבנון ובהמשך נורו פצמ"רים מסוריה, זאת לצד ירי של רקטות בדרום. חוסלו שלושה מחבלים באזור התעשייה באשקלון

היום הרביעי למלחמה: מאות הרוגים ונרצחים ואלפי פצועים; נמשך ירי הרקטות מרצועת עזה לשטחי ישראל בעוד שתושבי העוטף מפונים לכיוון צפון; דיווח שוטף מכל הגזרות
שידור חי מרצועת עזה (רויטרס)

23:15 - חוסלו שלושה מחבלים באזור התעשייה באשקלון
דובר צה"ל עדכן כי כוחות צה"ל חיסלו שלושה מחבלים באזור התעשייה באשקלון. נמסר כי "לוחמי צה"ל מגדוד 17, בסיוע אש אווירי של כלי טיס מאויש מרחוק ומסוק קרב, ניהלו בשעה האחרונה חילופי אש עם מספר מחבלים באזור התעשייה באשקלון. הלוחמים חיסלו שלושה מחבלים וממשיכים כעת בסריקות במרחב. במקום התפתחה שריפה במהלך האירוע, וכוחות כיבוי בדרכם למקום".
22:40 - ירי פצמ"רים מסוריה
דובר צה"ל עדכן כי זוהו כמה שיגורים של פצצות מרגמה לפני זמן קצר משטח סוריה לשטח ישראל. כמה חצו לישראל ונפלו ככל הנראה בשטח פתוח, וכמה נפלו בשטח סוריה.
22:35 - נפגעים באשדוד מירי דו-צדדי
כמה נפגעים בקרב כוחות הביטחון מירי דו-צדדי באשדוד, ככל הנראה בשל טעות בזיהוי. מפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי עושה את דרכו לזירה.
21:15 - טורקיש איירליינס עוצרת טיסות לישראל
טורקיש איירליינס עוצרת את כל טיסותיה לישראל עד להודעה חדשה, כך מודיעה חברת התעופה הטורקית. לפי הודעת החברה: "נוסעים המחזיקים בכרטיסי טיסה של טורקיש איירליינס או אנדולו ג'ט לתאריכים 7 באוקטובר עד 23 באוקטובר יקבלו החזרים כספיים".
בכך מצטרפת טורקיש איירליינס למספר חברות תעופה כגון LOT ודלתא שכבר הודיעו כי הן עוצרות את טיסותיהן לישראל וממנה. עם זאת יש להדגיש שפגסוס הטורקית עדיין מקיימת טיסות לישראל. (תומר הדר)
21:05 - הערכות: מספר הנרצחים - לפחות 1,200
גורמים בישראל מעריכים כי מספר ההרוגים עומד על לפחות 1,200 נרצחים וחללים, וכי מספר החטופים שנמצאים בידי חמאס עומד על יותר מ-200.
20:45 - שני מחבלים חוסלו ברעים
דובר צה"ל עדכן כי לוחמים חיסלו לפני זמן קצר שני מחבלים במרחב קיבוץ רעים, וכי הכוחות ממשיכים בסריקות במרחב.
19:45 - 535 פצועים עדיין מאושפזים
משרד הבריאות מעדכן על 535 פצועים המאושפזים בבתי החולים נכון להיום, מהם 1 אנוש, 105 קשה, 262 בינוני ו-167 קל. עד כה פונו לבתי החולים 2,901 פצועים, מהם: 26 אנוש, 340 קשה, 547 בינוני, 1523 קל, 117 חרדה ו-234 בהערכה רפואית.
19:40 - עשרות גופות פונו מכפר עזה
דובר זק"א עדכן כי עשרות גופות פונו מכפר עזה - וציין "אנחנו די בהתחלה". מפרוץ המלחמה, נזכיר, נרצחו ונפלו לפחות 900 בני אדם - ונפצעו יותר מ-2,500.
בתוך כך שר הביטחון יואב גלנט שוחח עם לוחמים באוגדת עזה ובקיבוץ בארי שבעוטף ואמר להם כי "עמדתם בגבורה בקו הראשון, פגעתם במחבלים רבים והצלתם חיים. אתם ראיתם בעיניים מול מה אנחנו נלחמים - מול חיות אדם – דעאש של עזה. בזכות הפעולה ההרואית שלכם במשימת הגנה, תהיה לכם את הזכות לשנות כאן את המציאות. אתם ראיתם את המחירים, ואתם תזכו לראות את המהפך". לדברי גלנט, "החמאס רצה שינוי בעזה, זה ישתנה ב-180 מעלות ממה שחשב. הם יצטערו על הרגע הזה - עזה לא תחזור להיות מה שהיתה". שר הביטחון הוסיף: "לא יהיה מצב שילדים ישראלים נרצחים בשדות והחמאס ימשיך להתקיים, שחררתי את כל המעצורים - הורגים את כל מי שנלחם בנו, משתמשים בכל האמצעים. מי שבא כדי לערוף ראשים, לרצוח נשים, ניצולי שואה – אנחנו נחסל אותו".
19:30 - הותר לפרסום: שני לוחמים נוספים נהרגו אמש בצפון
הותר לפרסום כי שני לוחמים נוספים נהרגו אמש בהיתקלות עם מחבלים שחדרו משטח לבנון. הנופלים הם רס"ל ג'ואד עאמר, בן 23 מחורפיש, מנהל שטח אש 150, ורס"ל (במיל') גלעד מולכו, בן 33 מתל אביב, לוחם ביחידת אגוז.
19:03 - אחרי חצי שעה "שקטה": אזעקות באשקלון
אזעקות נשמעות בשעה זו באשקלון ובעוטף עזה, לאחר חצי שעה שקטה יחסית - שבה לא נשמעו התרעות בשטח ישראל. (מתן צורי)
18:59 - בתגובה לירי נ"ט לרכב צבאי: מסוק קרב תקף עמדת חיזבאללה
מסוק קרב תקף עמדת תצפית נוספת של חיזבאללה בתגובה לירי נ"ט לרכב צבאי באזור אביבים. בצה"ל הבהירו כי "אין נפגעים לכוחותינו". (יואב זיתון)
18:56 - CNN: נתניהו העלה בפני ביידן את אפשרות הכניסה הקרקעית לעזה
רשת CNN מדווחת כי בשיחה הנוספת בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן, העלה נתניהו את האפשרות שישראל תיאלץ להיכנס קרקעית לרצועת עזה. לפי הדיווח, בשם גורם אמריקני, "ביידן לא הזהיר אותו מאפשרות זו". עוד נטען כי בנאומו הערב, השני מאז פרוץ המלחמה, ביידן לא צפוי להפציר בישראל "לנהוג באיפוק".
18:47 - צה"ל: טנקים תקפו עמדות חיזבאללה בתגובה על השיגורים מלבנון
דובר צה"ל עדכן בהמשך לשיגורים משטח לבנון כי "טנקים של צה"ל תקפו שתי עמדות תצפית של ארגון הטרור חיזבאללה". עוד נמסר כי "צה"ל ערוך לתרחישים בכל הגזרות וימשיך להגן על תושבי מדינת ישראל". במקביל, דובר יוניפי"ל , אנדראה טננטי, התייחס להסלמה בצפון ואמר לאל-ערבי אל-ג'דיד כי "על הצדדים להיות ערים לכך שכל חישוב שגוי עלול לפגוע בעבודות שהתבצעו במהלך 17 שנים לשמירה על היציבות". (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מלחמה טנק של צה"ל ב גבול לבנון 10.10.23
מלחמת עזה מלחמה טנק של צה"ל ב גבול לבנון 10.10.23
טנק של צה"ל בגבול לבנון
(צילום: Jalaa MAREY / AFP)
18:38 - המשטרה: חשוד במדים, בעל אזרחות זרה, נעצר בטיילת ת"א
המשטרה עדכנה כי שוטרי מחוז ת"א עצרו חשוד בן 48, בעל אזרחות זרה בלבוש מדי צה"ל, באזור הטיילת בת"א. השוטרים הבחינו בחשוד, ניגשו אליו וביצעו מולו בדיקה, שלאחריה הוא נעצר לחקירה. (לירן לוי)
18:37 - משרד המשפטים מודיע על הקלות לעמותות המסייעות במלחמה
בעקבות מצב החירום, עמותות יוכלו לקיים פעילות שנועדה לסיוע מידי וחיוני במלחמה בלי להגיש בקשה לשינוי מטרות העמותה - כך עולה מהנחיה חדשה שפרסמה רשמת העמותות וההקדשות במשרד המשפטים. יחד עם זאת, על הפעילות להיות קרובה למטרות העמותה והיא תהיה מחויבת לנהל בנפרד את הפעילות החדשה בספרי הנהלת החשבונות שלה. ההנחיה תישאר בתוקף כל עוד מוכרז מצב חירום במדינה.
כך למשל, עמותה שבין מטרותיה סיוע לנזקקים או עמותה שבין מטרותיה שמירה וחיזוק קשר עם יוצאי חיל מסוים תוכל להרחיב את פעילותה ולפעול לגיוס תקציבים ותרומות לצורך רכישת ציוד ומזון או מתן שירותים לאנשי מילואים, לאוכלוסיות תומכות לחימה ולאוכלוסיות שנפגעו מהמלחמה. (ליטל דוברוביצקי)
18:35 - צה"ל: 15 שיגורים במטחים לגליל, 4 יורטו
דובר צה"ל עדכן כי במטחים האחרונים לעבר הגליל זוהו כ-15 שיגורים משטח לבנון. "לוחמי ההגנה האווירית יירטו ארבעה שיגורים בהצלחה, עשרה שיגורים נפלו בשטחים פתוחים", נמסר. (יואב זיתון)
18:33 - ראשי רשויות בנגב לנתניהו: "להקים מיד ממשלת חירום"
ראשי רשויות בדרום פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בדרישה להקים מיד "ממשלת חירום". "אנו, ראשי הרשויות בנגב, שמתמודדים עם ירי טילים על יישובנו, חדירות מחבלים, נרצחים והרוגים רבים, נעדרים, חטופים ופצועים, קוראים לך בשעה קשה זו לעם ולמדינת ישראל להקים מיד ממשלת חרום לאומית. לפעול בנחישות ובהחלטיות כדי לשנות את המציאות מול מדינת הטרור בעזה. יש למדינת ישראל לגיטימציה בינלאומית שלא תחזור ואין יותר תירוצים בסוגיה זו".
עוד הם קראו לנתניהו למנות גורם שיתכלל את האירוע - ידבר עם הציבור - ויצור וודאות בקרב התושבים שאינם מקבלים תשובות. בין היתר חתמו על המכתב ראש העיר ב"ש רוביק דנילוביץ', ראש העיר אופקים איציק דנינו, ראש העיר שדרות אלון דוידי, ראש העיר נתיבות יחיאל זוהר, ראש המועצה המקומית עומר פיני בדש, ראש המועצה המקומית ירוחם טל אוחנה, ראש המועצה המקומית מיתר שמעון מזוז, ראש המועצה המקומית להבים יוסי ניסן, ראש המועצה האזורית רמת נגב ערן דורון, ראש המועצה האזורית בני שמעון ניר זמיר, ראש המועצה האזורית שדות נגב תמיר עידן וראש המועצה האזורית מרחבים שי חג'ג'. (אילנה קוריאל)
18:26 - הותרו לפרסום שמותיהם של לוחם ימ"מ וסיירת משטרה שנפלו בלחימה
משטרת ישראל התירה לפרסום את שמותיהם של שני שוטרים נוספים שנפלו בקרב, רס"ר אבשלום יאיר פרץ, לוחם בימ"מ, ורס"ר מור שקורי, סיירת בתחנת שדרות. מניין חללי המשטרה עומד כעת על 43 שוטרים ושוטרות. "הודעה נמסרה לבני המשפחות", נמסר.
18:21 - הרוג פלסטיני מרקטה מעזה שנפלה בשטחים
עלי אל-עומדה, פלסטיני תושב השטחים, נהרג מנפילת רקטה ששוגרה מרצועת עזה. (חסן שעלאן)
18:15 - הנחיות פיקוד העורף הוארכו - לא יתקיימו לימודים עד יום חמישי
פיקוד העורף האריך את ההנחיות לעורף עד ליום חמישי. המשמעות היא כי לא יתקיימו לימודים ברחבי הארץ גם ביומיים הקרובים.
7 צפייה בגלריה
אינפו הנחיות פיקוד העורף
אינפו הנחיות פיקוד העורף
(באדיבות פיקוד העורף)
18:13 - דיווח: חילופי אש ליד קיבוץ מפלסים בעוטף עזה
חילופי אש ליד קיבוץ מפלסים שבעוטף עזה, תושבים מדווחים על צרורות ירי שנשמעים באזור. (מתן צורי)
17:59 - משרד הבריאות הפלסטיני: 830 הרוגים בתקיפות צה"ל ברצועת עזה
משרד הבריאות הפלסטיני הודיע כי 830 בני אדם נהרגו ולפחות 4,250 נפצעו בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. (עינב חלבי)
7 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מלחמה הריסות אחרי תקיפות צה"ל ב רצועת עזה 10.10.23
מלחמת עזה מלחמה הריסות אחרי תקיפות צה"ל ב רצועת עזה 10.10.23
ההריסות בעזה
(צילום: EPA/MOHAMMED SABER)
17:50 - צה"ל מגיב בירי ארטילרי בעקבות הרקטות מלבנון
צה"ל מגיב בירי תותחים לדרום לבנון בתגובה למטחים ששוגרו לעבר הגליל המערבי. (יואב זיתון)
17:49 - צה"ל תוקף ברצועת החוף של עזה
כוחות צה"ל תוקפים כעת ברצועת החוף של עזה מטרות של חמאס. כך מסר דובר צה"ל וציין כי פרטים נוספים בהמשך. (יואב זיתון)
7 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מלחמה תקיפות צה"ל ב חוף של עזה 10.10.23
מלחמת עזה מלחמה תקיפות צה"ל ב חוף של עזה 10.10.23
(צילום: MAHMUD HAMS / AFP)
17:45 - עיריית מעלות תרשיחא: "היו נפילות, יש להישאר ליד מרחבים מוגנים"
עיריית מעלות תרשיחא הנחתה את תושביה להישאר בקרבת מרחבים מוגנים בעקבות "נפילות באזור גורן, שלומי, לימן וחניתה". (יאיר קראוס)
17:40 - כוח צה"ל ירה לעבר חשוד באזור מפלסים
כוחות צה"ל פתחו בירי לעבר חשוד שזוהה באזור מפלסים בעוטף עזה. (יואב זיתון)
17:27 - צבע אדום בגליל המערבי
אזעקות הופעלו בגליל המערבי בבצת, שלומי, מצובה, אזור תעשייה אכזיב מילואות, לימן וחניתה. דובר צה"ל מסר כי הפרטים בבדיקה.
17:23 - פגיעות ישירות באשקלון
המשטרה עדכנה כי במטח הרקטות האחרון לעבר אשקלון אותרו נפילות בעיר. "כמו כן, ישנם דיווחים על פריטי אמל"ח ונפץ שבחלקם שלמים ונפלו ללא יירוט וישנו חשש שעדיין עלולים להתלקח או להתפוצץ". יש להתרחק מפקיטים חשודים ולדווח עליהם.
17:19 - מטח רקטות נוסף לעבר אשקלון
אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו באשקלון.
17:17 - צבע אדום בעוטף עזה
התרעת צבע אדום נשמעה בכרמיה שבעוטף עזה.
17:15 - אזעקות נוספות באשקלון ובעוטף
אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו באשקלון, כפר סילבר וביישובים נוספים בעוטף עזה ובמערב לכיש.
17:08 - הירי לא פוסק: אזעקות באשקלון ובעוטף עזה
אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו באשקלון וביישובי עוטף עזה.
7 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מלחמה יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון 10.10.23
מלחמת עזה מלחמה יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון 10.10.23
יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון
(צילום: EPA/ATEF SAFADI)
17:04 - הכי צפוני עד כה: אזעקות בוואדי ערה
אזעקות הופעלו ובאזור ואדי ערה בבאקה אל גרבייה ובג'ת. במקביל הופעלו אזעקות גם בשומרון בטל מנשה, חיננית, שקד וריחן.
17:01 - מטח רקטות כבד לאזור אשקלון ועוטף עזה
אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו באשקלון, בעוטף עזה וביישובים נוספים במערב לכיש.
16:55 - ביידן שוחח שוב עם נתניהו, ינאם ב-20:00 על המלחמה והסיוע האמריקני
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם השלישית מאז פרוץ המלחמה. ביידן יישא נאום מיוחד בשעה 20:00 שבו יתייחס למלחמה ולסיוע הצבאי האמריקני. (איתמר אייכנר)
16:44 - אזעקות נוספות בת"א ובשרון
מטח רקטות נוסף נורה לעבר תל אביב, הרצליה ויישובי גוש דן.
16:15 - גם מחר - אין לימודים בכל הארץ; משרד החינוך: זום אינה עומדת בדרישות האבטחה שלנו
משרד החינוך מודיע כי גם מחר (ד') בתי הספר יישארו סגורים ולא יתקיימו פעילויות חינוך פיזיות ברחבי הארץ. זאת, בעקבות הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית פיקוד העורף ובניגוד להודעות המשרד כי הפתיחה הפיזית תחל מחר. המשרד מעודד את מנהלי בתי הספר ליזום פעילות מקוונת. כן תינתן אפשרות להחרגה למוסדות חינוך שירצו לקיים פעילות חינוכית פיסית מחר, בכפוף לאישור משרד החינוך ופיקוד העורף.
המשרד גם הוציא לעובדי ההוראה (ובכלל זאת למורים ולגננות) הנחיה לפיה "על עובדי ההוראה לעשות שימוש באפליקציית Meet של גוגל דרך חשבון משרד החינוך לצורך למידה ופעילות חינוכית מרחוק. השימוש בגוגל מיט מאובטח יותר". במשרד אומרים כי "ניתן להשתמש באפליקציית הזום באופן פרטי, אך יש להיות זהירים יותר באישור משתמשים ובאפשרות החדרת רוגלות או תכנים שאינם הולמים. המשרד מדגיש כי זום אינה עומדת בדרישות האבטחה המחמירות של המשרד". לפי המשרד, ההדרכות על גוגל מיט לעובדי ההוראה ממשיכות כמתוכנן באופן שוטף. (שחר אילן)
15:50 - שוב אזעקות בגוש דן
אזעקות המתריעות על ירי טילים הופעלו בתל אביב ובכמה יישובים נוספים בגוש דן.
15:45 - דיווחים על נפילות בבני ברק ובראשון לציון
נבדקים דיווחים על נפילות בבני ברק ובראשון לציון. טרם ברור אם מדובר ברקטות או ברסיסים.
15:25 - אזעקה בגוש דן ובשפלה
אזעקות נשמעו בתל אביב, חולון, בת ים, יבנה ואשדוד. כמו כן נשמעו אזעקות גם ברמת גן, פתח תקווה, בני ברק וגבעת שמואל, ראשון לציון ובית חנן. חמאס טוען כי ירה לעבר נתב"ג.
15:20 - חילופי האש בחוף זיקים: חוסלו 4 מחבלים חמושים
חיילי צה"ל חיסלו ארבעה מחבלים במהלך חילופי אש באזור חוף זיקים. כך עדכן דובר צה"ל. צה"ל ממשיך בשעה זו בתקיפות נרחבות ברצועת עזה נגד ארגוני הטרור. (יואב זיתון)
14:25 - דיווח: מצרים סגרה את מעבר רפיח אחרי הפצצות ישראליות
רשת הטלוויזיה הסעודית אל-ערביה דיווחה כי מצרים סגרה את מעבר רפיח ללא הגבלת זמן. הדיווח מגיע לאחר שצה"ל תקף במקום.
14:10 - משרד הבריאות: 535 פצועים בבתי חולים, מתוכם 106 במצב אנוש וקשה
משרד הבריאות מעדכן כי נכון לשעה 13:30 ישנם 535 פצועים המאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. לפי המשרד, פצוע אחד מתוכם במצב אנוש ו-105 מהם במצב קשה. בסך הכל פונו עד כה לבתי החולים 2,806 פצועים. (ynet)
13:35 - הליכוד: "כל ראשי הקואליציה תומכים בממשלת חירום"
מפלגת הליכוד מסרה כי "הסתיימה ישיבת ראשי הקואליציה. כל ראשי הקואליציה, בלי יוצא מן הכלל, תמכו בהקמת ממשלת חירום לאומית והסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול להקמתה".
13:15 - דלתא איירליינס מבטלת טיסות עד סוף אוקטובר. ארקיע משנה מדיניות ביטול
דלתא איירליינס האמריקאית מודיעה כי לא תטוס לישראל עד ה-31 לאוקטובר. לפי הצהרת החברה, "ליבנו עם מי שנפגע. בו זמנית, עובדינו פועלים למציאת חלופות בטוחות ללקוחות המנסים לצאת מתל אביב. דלתא תמשיך לבחון אפשרויות עבור הלקוחות כדי שיוכלו לצאת בביטחון מתל אביב באמצעות מושבים פנויים בחברות תעופה שהן שותפות של דלתא".
בתוך כך, מודיעה ארקיע כי החברה מעדכנת את מדיניות ביטול הטיסות. במסגרת זו יוכלו נוסעים השוהים בחו"ל להקדים את טיסתם חזרה לארץ עד ה-21 לחודש ללא תשלום דמי שינוי. בנוסף, נוסעים שמחזיקים בכרטיסי חזור לתאריכים עד ה-21 לחודש רשאים לדחות את מועד חזרתם לישראל לתאריך יותר מאוחר ללא דמי שינוי. בנוסף, נוסעים שמעוניינים לבטל טיסות עד ה-21 לחודש יכולים לבצע את הביטול ללא תשלום קנס. (תומר הדר)
12:43 - צה"ל תקף יעדים של חמאס ברצועת עזה
מטוסי קרב של צה"ל תקפו כמה יעדי טרור של חמאס ברחבי רצועת עזה. בין היתר, תקפו המטוסים מתחם צבאי ומחסן אמצעי לחימה. כמו כן, הותקף חדר ניהול לחימה ששימש את חמאס להכוונת טרור נגד ישראל.
7 צפייה בגלריה
מלחמת עזה מלחמה תקיפה צה"ל 10.10.23
מלחמת עזה מלחמה תקיפה צה"ל 10.10.23
(צילום: IBRAHIM HAMS / AFP)
11:47 - נשלל חשד לחדירה בצפון
דובר צה"ל מסר כי נשלל החשד לחדירה במרחב האווירי באזור רמת הגולן והגליל. אין חשש לאירוע ביטחוני.
11:25 - צה"ל: חשד לחדירה במרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון
צה"ל מסר כי התקבל דיווח על חשד לחדירה למרחב האווירי ברמת הגולן והגליל העליון. לפי צה"ל, כוחות צבא מלווים בכלי טיס פרוסים וסורקים במרחב.
11:13 - איראן: "האחראים לתבוסה הצבאית והמודיעינית של ישראל - לא אנחנו"
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי התייחס למלחמה בישראל, ומסר כי "ישראל ספגה תבוסה צבאית ומודיעינית". חמינאי הוסיף כי "אלה שקושרים את איראן למתקפה של חמאס על ישראל טועים. אנחנו מנשקים את ידיהם של הפלסטינים שתכננו את התקיפה".
11:00 - המשרד לביטחון לאומי רוכש אלפי כלי ירייה ליישובים צמודי גדר ויישובי קו התפר
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה למשרדו לרכוש יותר מ-10,000 כלי ירייה. בשל כך, רכש המשרד בהליך בזק 4,000 רובים. הנשקים יחולקו לכיתות הכוננות בארץ, בדגש על יישובים צמודי גדר ויישובי קו התפר בצפון בדרום ובמרכז, ערים מעורבות והיישובים ביהודה ושומרון. במקביל, החליט בן גביר על מינוי של ניצב בדימוס שמעון לביא ל"פרוייקטור גיוס וחימוש לחימה אזרחית".
7 צפייה בגלריה
עזה אחרי הפצצות מטוסי צה"ל 10.10.2023
עזה אחרי הפצצות מטוסי צה"ל 10.10.2023
עזה אחרי הפצצות מטוסי צה"ל
(צילום: EPA/MOHAMMED SABER)
10:54 - חשש לאירוע ביטחוני בגליל העליון, תושבים נקראו להיכנס למרחבים מוגנים
תושבים הגליל העליון הונחו להיכנס למרחבים מוגנים עקב חשש לאירוע ביטחוני באזור. הצבא הנחה בין היתר את תושבי דן, דפנה, שניר והגושרים להיות במרחבים המוגנים עד להודעה חדשה
10:34 - אחרי הערכת מצב: יאושר גיוס עד 360 אלף אנשי מילואים
הממשלה תאשר לגייס עד 360 אלף אנשי מילואים. בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית שבה השתתפו בין היתר שר הביטחון יואב גלנטי, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש השב"כ רונן בר וראש המוסד דוד ברנע.
10:16 - נדחתה ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני
ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני נדחתה לשעה 19:30, במקום השעה 17:00.
9:52 - צה"ל הטיס לישראל מאות חיילים ששהו בחו"ל כדי שיוכלו להשתתף בלחימה
מטוסי חיל האוויר הטיסו חזרה לארץ מאות לוחמי צה"ל ששהו ברחבי אירופה כדי לקחת חלק במלחמה. הגעת המטוסים והלוחמים ארצה תואמה על ידי משרד החוץ, אגף המבצעים, חיל האוויר ואגף אסטרטגיה ומעגל שלישי של צה"ל.
8:30 - צה"ל לתושבי עזה: "מי שיכול - שיברח למצרים"
צה"ל מציע לפלסטינים תושבי רצועת עזה שנמלטים מהתקיפות האוויריות של הצבא לברוח למצרים. דובר צה"ל לתקשורת הזרה, סגן אלוף ריצ'רד הכט, מסר כי "אני מודע לכך שמעבר רפיח (שבין עזה למצרים) עדיין פתוח".
8:09 - צה"ל השתלט בחזרה על איזור עוטף עזה
דובר צה"ל הודיע כי צה"ל השתלט על איזור עוטף עזה - לא היו חדירות מחבלים ב-24 השעות האחרונות. "עסוקים עדיין בניקוי מלא של המרחב סותמים את הפריצות בגדר, ושיקום תשתית כמו מצלמות וסנסורים. הגדר מוחזקת עם כוחות קרקע, ויחידות יהלום שמים מטענים ליד חלק מהאיזורים
8:00 - הלילה תקיפה משמעותית בעזה, גם כהכנה לפעולה קרקעית
7:44 - מחבל אותר וחוסל הלילה בצומת סעד; צה"ל תקף מאות יעדים בחאן יונס
גדוד 51 של גולני חיסל מחבל בהיתקלות במהלך הלילה בצומת סעד. בתוך כך, צה"ל תקף מאות יעדים בחאן יונס שבעזה, בהם דירות ונקודות כינוס של מחבלים, וכן חדרי מלחמה של ארגוני טרור
7:19 - תאילנד: 18 מאזרחינו נרצחו במתקפה של חמאס בישראל
18 אזרחים תאילנדים נרצחו במתקפת הפתע של חמאס בישראל. כך מסר דובר משרד החוץ של תאילנד
6:27 - הותרו לפרסום שמותיהם של 38 חיילי צה"ל שנפלו בעוטף עזה
הותרו לפרסום שמותיהם של חללי צה״ל אשר משפחותיהם עודכנו. מצורפים שמות החללים: טוראי עילי עזר, בן 18, משפיים, חייל במפקדת אוגדה 143. סמל יקיר לוי, בן 21, ממורשת, לוחם בגדוד 13. סמ״ר דניאל משה דנינו, בן 21, מחיפה, לוחם בגדוד 13. סגן דקל סויסה, בן 23, מבר-גיורא מפקד מחלקה בגדוד 13. רב״ט שיר ביטון, בת 19, מאשדוד, חובשת בחטיבה הצפונית. סמל בנימין לב, בן 23, מירושלים, לוחם בגדוד 202. סמ״ר יעד בן יעקב, בן 20, מפתח תקווה, לוחם בגדוד 13. רב״ט אושר שמעיה, בן 19, מבאר שבע, חייל במפקדת אוגדה 143. רב״ט שיר שלמה, בת 19, מנתניה, סמלת מבצעים במחוז דרום של פיקוד העורף. סרן רז פרץ, בן 24, מעפולה, מפקד הפלס״ם בגדוד 51. סמ״ר מקס רבינוב, בן 21, מאשדוד, לוחם בגדוד איסוף 414. רס״ן עידו ישראל שני, בן 29, מרמת גן, סגן מפקד סיירת הנח״ל. סמל עמיחי יעקב ונינו, בן 22, מקצרין, מפקד כיתה במגלן. רב״ט אופיר טסטה, בן 21, מירושלים, טען מרכבה בגדוד 77. סמ״ר דוד רתנר, בן 20, מאשדוד, לוחם בגדוד 13. סמ״ר יונתן גולן, בן 21, מיהוד מונוסון, מט״ק מרכבה מגדוד 77. סרן הדר קמה, בן 24, מגבעת שפירא, קצין לוחם בסיירת מטכ״ל. רב״ט הלל שמואל סעדון, בן 21, מברקאי, לוחם בסיירת נח״ל. סמ״ר יוגב אהרן, בן 20, מפרדס חנה, לוחם בגדוד 51. סמל איתי נחמיאס, בן 20, מישע, לוחם ביחידה הרב מימדית. רב״ט אריאל אוחנה, בן 19, מרבדים, לוחם בגדוד 890. רב״ט ארז אריאל, בן 19, מעמקה, לוחם בגדוד 13. רס״ר (מיל') טל ממן, בן 38, ממבטחים, לוחם הגנת יישוב. רס״ן טל כהן, בן 30, מגני טל, לוחם בסיירת מטכ"ל. רס״ר (מיל') ליאור בן יעקב, בן 44, מישע, סגן רבש״צ המושב. רב״ט סיון שמחה אסראף, בת 20, מאשקלון, רכזת אמצעי תקשוב. סמ״ר עמית פלד, בן 21, מחיפה, לוחם ביחידת אגוז. סמל תומר ברק בן 20, מפתח תקווה לוחם בגדוד 13 של חטיבת גולני. רס״ל עמרי בלקין, בן 25, מרמת השרון, מדריך לוט״ר בביה״ס ללוט״ר. רס״ל יוסף מלאכי גדליה, בן 22, מירושלים, לוחם ביחידת דובדבן. רב״ט ראם מאיר בטיטו, בן 19, מנתניה, לוחם בגדוד 51. סמ״ר עדי צור, בן 20, מירושלים, לוחם בגדוד 51. רב״ט אמיר לביא, בן 19, מירושלים, רגם קשת מגדוד 50. רב״ט אוריאל סגל, בן 19, מפתח תקווה, טבח בגדוד 51. רב״ט שגב שוורץ, בן 20, מבית שאן, רגם קשת בגדוד 50. רס״ן מרדכי שמיר, בן 29, מיקיר, קצין במפקדת קצין חי״ר וצנחנים ראשי. סמל אביתר אוחיון, בן 22, מירושלים, נהג אמבולנס בגדוד 51. רס״ר (מיל') יובל גבאי, בן 35, מרחובות, מפקד כיתה בגדוד חי״ר קל.
5:54 - בדרך להקמת ממשלת חירום לאומי
ראשי מפלגות הקואליציה יתכנסו היום ב 11:30 בקריה לישיבה בנושא צירוף המחנה הממלכתי
5:50 - הותר לפרסום: סגן מפקד חטיבה נהרג בהיתקלות בגבול לבנון
הותר לפרסום כי סגן מפקד חטיבה 300, סגן-אלוף עלים עבדאללה נהרג אתמול בהיתקלות עם מחבלים שחדרו מגבול לבנון לשטח ישראל. סגן-אלוף עלים עבדאללה ז"ל, בן 40, מיאנוח-ג׳ת.