סגור

בלעדי
קבוצת מגדל-קרסו בדרך לרכוש את אגד: הציעה תמורת החברה 5.6 מיליארד שקל

לכלכליסט נודע כי הקבוצה הכוללת גם את קרן אלומה וקרנות המורים והגננות בדרך לזכות במכרז לרכישת החברה, לאחר שהגישה את ההצעה הגבוהה ביותר. במקום השני דורגה הצעת קרן קיסטון. כעת יש לקבוצה שבועיים וחצי להעביר 15% מעלות העסקה כדי להבטיח את זכייתה

מגדל, קרסו, קרן אלומה וקרנות המורים והגננות בדרך לזכייה במכרז על אגד: לכלכליסט נודע כי הקבוצה הגישה את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז לרכישת החברה והעניקה לאגד שווי של 5.6 מיליארד שקל.
על פי החלטת אגד, כעת יעמדו לרשות מגדל, קרסו, אלומה והקרנות שבועיים וחצי להעביר 15% מעלות העסקה, על מנת להבטיח את זכיית הקבוצה במכרז. ההצעה השנייה בגובהה היתה זו שהגישה קרן קיסטון. ככל שלא יתקיימו התנאים, לרבות העברת 15% מהסכום על ידי קבוצת מגדל לאגד בזמן שנקבע, האפשרות לזכות במכרז תעבור לקיסטון.
2 צפייה בגלריה
אגד אוטובוס
אגד אוטובוס
אוטובוס של אגד
(יובל חן)

2 צפייה בגלריה
אבי פרידמן יושב ראש אגד
אבי פרידמן יושב ראש אגד
אבי פרידמן יושב ראש אגד
(צילום: עמית שעל)
במכתב ששלח יו"ר אגד אבי פרידמן לחברי אגד הוא כתב: "הליך צירוף המשקיע לחברה שארך כמעט שנה נוהל באופן סדור, מקצועי ושקוף, בליווי של בנק ההשקעות HSBC ושל חברות ייעוץ מהמובילות בתחומן, כגון דלויט, KPMG ומשרד גרוס ושות'. בשלב הסופי הוגשו לאגד 5 הצעות לרכישת מניות החברה על ידי החברות המובילות במשק. ההצעות משקפות את האמון הרב שמביעות קבוצות המשקיעים באגד ואת הערכתן לגבי הצלחתה העתידית".
אגד, שאת התהליך מטעמה ניהל סמנכ״ל הכספים גלעד ריקלין, היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה בישראל. היא מחזיקה נתח שוק של כ-32%. בנוסף היא מפעילה רשת מוסכים ברחבי הארץ. החברה מפעילה תחבורה ציבורית באירופה וכן תפעיל את הקו האדום של הרכבת הקלה בתל אביב.
על פי ההסכם מול המדינה, אגד מחויבת להכניס משקיע פרטי שירכוש לפחות 50% מהחברה עד מאי 2022. מכירת המניות היא בהמשך למהלך שהשלימה אגד בהפיכתה מקואופרטיב לחברה; צעד שאושר בידי חברי הקואופרטיב ברוב של 91% במאי 2019.