סגור

ייצוגית נגד ברגר קינג: אדם שומר כשרות אכל צ'יזבורגר בטעות בסניף שמציג עצמו ככשר

הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי ת"א בטענה כי סניף הרשת בקניון עזריאלי בהוד השרון מציג עצמו ככשר, אך אינו כזה בפועל. המבקש: "מקרה חמור של הטעייה והונאת כשרות של קהל צרכנים גדול ורחב"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה ביום חמישי האחרון בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד רשת ברגר קינג ישראל. זאת, בטענה כי סניף הרשת בהוד השרון בקניון עזריאלי מציג עצמו ככשר, אך בפועל אינו כשר.
המבקש , יהודי השומר את מצוות הכשרות, טוען באמצעות עו"ד עמית בן ארויה ממשרד בן ארויה-וולף כי מדובר ב"מקרה חמור של הטעייה בוטה והונאת כשרות של קהל צרכנים גדול ורחב. סניף של הרשת מציג עצמו בפני כולי עלמא ככשר, אך בפועל אינו כשר. הדברים מקבלים היקף חומרה נרחב בשל פרסומי הרשת. באחד מהם נראה פרזנטור חרדי מזמין מוצר חדשני המכונה "הר-בורגר" הכולל בשר ו"פרוסות טבעוניות בטעם צ'דר". בהתאם, יכול הצופה לסבור כי הרשת ביצעה התאמות לטובת ציבור שומר הכשרות, כך שבסניף כשר ניתן לרכוש חיקוי כשר של צ'יזבורגר; חיקוי שנראה לפי הפרסומת דומה עד זהה למקור הלא כשר. מכל מקום, בסניף הוד השרון, המוצג כלפי חוץ באותיות של קידוש לבנה ככשר, מוכרים בפועל בשר וחלב ומודים בפה מלא שהסניף אינו כשר".
2 צפייה בגלריה
המבורגר צמחי של אימפוסיבל פודס שנמכר ב ברגר קינג
המבורגר צמחי של אימפוסיבל פודס שנמכר ב ברגר קינג
מנת המבורגר בברגר קינג
(צילום: איי אף פי)
במסגרת הבקשה טוען המבקש כי לרשת סניפים רבים בישראל. חלק מסניפיה כשרים ואילו חלק אחר אינו כשר. עוד נטען כי "הרשת נוהגת להתאים את מוצריה לקהל הישראלי. בין היתר, היא מייצרת המבורגרים עם "בייקון" שאינו עשוי מחזיר אלא מהודו ומציעה "צ'יזבורגר" הכולל "גבינת" צ'דר טבעונית. משמע, אדם דתי יכול לאכול "צ'יזבורגר" עם "בייקון" מבלי לעבור על חוקי הכשרות של הדת היהודית. התאמת המוצרים הבלתי כשרים למוצרים כשרים זכתה מצד הרשת לקמפיין תקשורתי בו נראה גבר צעיר בעל פאות ארוכות וכיפה מזמין "צ'יזבורגר" עם "בייקון". בפרסומת ביוטיוב צפו למעלה מרבע מיליון צופים".
2 צפייה בגלריה
עו"ד עמית בן ארויה
עו"ד עמית בן ארויה
עו"ד עמית בן ארויה
(צילום: שירלי פוקס)
במסגרת הבקשה נטען כי ב-3 במאי 2022 הגיע המבקש לסניף בורגר קינג בקניון עזריאלי הוד השרון. "המבקש האמין כי הסניף כשר לאור העובדה כי על שלט הסניף מצוין כי מדובר בסניף כשר. המבקש סבר לתומו כי מדובר בגבינה טבעונית שכן הסניף של ברגר קינג הוד השרון כשר. המבקש נגס בהמבורגר מה שגרם לו לתהות על איכות חיקוי הגבינה, שכן הטעם היה דומה לגבינה רגילה. הוא שאל בדלפק איך מצליחים לייצר טעם כל כך דומה לגבינה רגילה, ונאמר לו כי מדובר בגבינה רגילה. המבקש, אדם דתי, הזדעזע. עוד הובהר לו, כי הסניף היה כשר אבל כבר אינו כזה. המבקש חש תסכול רב ורגשי כעס על כך שאכל אוכל לא כשר ובאופן ספציפי בשר יחד עם חלב - דבר האסור קטגורית על פי דתו ואמונתו", נטען במסגרת הבקשה.
מהנהלת דלק, בעלת השליטה החדשה בברגר קינג ישראל (מזה שבועיים) נמסר: "הבקשה לייצוגית טרם הגיעה לחברה ולכשתגיע החברה תלמד ותגיב בהתאם. דלק כבעלת השליטה החדשה בברגר קינג מקפידה על כל הכללים ככלל וכללי הכשרות בסניפים הכשרים בפרט, וכך גם חברת ברגר קינג".