סגור
אבי ברססט מנכ"ל ובעלים הולנדיה
אבי ברססט, מנכ"ל ובעלים של הולנדיה. "יש לנו תוכניות גדולות להמשך" (טל אזולאי)

נחשף בכלכליסט
בעלי הולנדיה לאחר מכירת השליטה: "לא חיפשתי כסף, אלא שותף שמאמין בניהול שלי"

אבי ברססט ואחותו רינה מכרו 75% מחברת מוצרי השינה הולנדיה לקרן גרין לנטרן לפי שווי חברה של 300-400 מיליון שקל. ברססט: "אני נשאר מנכ"ל החברה שנים ארוכות. חיפשתי שותפים שיכולים לגדול יחד איתי"

"לא חיפשתי כסף, אלא שותף שאתו נוכל למנף משמעותית את ההישגים של החברה בארץ ובעולם עד היום", כך אומר היום אבי ברססט, הבעלים של חברת מוצרי השינה הולנדיה, לאחר שהעסקה למכירת 75% ממניות החברה לקרן גרין לנטרן נחתמה אתמול.
בעסקה, שעליה דווח לראשונה בכלכליסט לפני כחודש, ימכרו ברססט ואחותו רינה 75% ממניות החברה לקרן גרין לנטרן 6 שמנוהלת בידי ריצ'י האנטר, יוסף עליאש ודני בן רעי. שווי החברה בעיסקה יהיה 300-400 מיליון שקל והתמורה תועבר כמחציתה במזומן והיתרה לפי אבני דרך ועמידה ביעדים בעוד כשנתיים עד שלוש שנים.
"בהסכם עם ריצ'י אני נשאר מנכ"ל החברה שנים ארוכות, והמטרה היא לפתח ולצמוח עם החברה. יש להולנדיה פוטנציאל עצום. חיפשתי שותפים שיכולים להגדיל אותי ולגדול יחד. הוא שותף מאוד ראוי שמאמין בי וביכולות הניהול שלי. יש לנו תוכניות גדולות יחד להמשך", הוסיף ברססט. "התחברנו מאוד בפן האישי. אני רואה את העתיד שלי בחברה שנים ארוכות והוא מאמין בי ובהנהלה. הולנדיה הולכת לתת עשור מטורף. אנחנו צומחים גם אחרי 7 באוקטובר. המכירות עלו מתחילת השנה ב-32%".
הולנדיה הוקמה ב־1981 בידי יצחק ברססט, שהחל לייבא מיטות מתוצרת אופינגס (Aupings) ההולנדית, שנחשבת חלוצה בתחום המיטות המתכווננות. מאז הפעילות של החברה התרחבה באופן משמעותי, והמושכות עברו לידי הבן אבי, שהחל את דרכו בחברה כסבל ומתקין מיטות ומכהן כמנכ"ל החברה כיום. אחותו רינה היא סמנכ"לית הכספים של החברה.
כיום הולנדיה מייבאת ומשווקת גם את המזרנים והמערכות של חברות פרימיום — הצרפתית טמפור (Tempur) והבריטית ויספרינג (Vispring). בנוסף החברה מייצרת במפעל בשדרות מיטות מתכווננות אותן היא מוכרת לאירופה, אוסטרליה, מדינות ערב ועוד.
הולנדיה יצאה לאחרונה בקמפיין שמציע מזרני טמפור בתשלומים לעשר שנים. ברססט חושף כי הולנדיה קקיבלה לאחרונה את הזכיון להפצת מזרני טמפור גם בהונגריה ושואפת לקבל את הזכיון למדינות נוספות במזרח אירופה.
איך המלחמה השפיעה עליכם?
ברססט: "המפעל בשדרות נפגע פגיעה ישירה מטיל. שיקמנו אותו מהר. לא איבדנו עשתונות. המשכנו להשקיע בפרסום וחזרנו לפעילות במהירות".
למה החלטתם על מכירת 75% ולא פחות?
"זה מה שהוא רצה והסכמנו. המשמעות היותר גדולה היא להשאיר בידיי את הניהול ואת הכוח להמשך המהלכים לצמוח. זה שווה יותר מכסף למרות שלכסף כמובן שיש משמעות".
אתה מדבר על היתרון של הקרן ביציאה לחו"ל, אבל הקרן מושקעת עד היום בעסקים בארץ ואין לה ניסיון כמעט בחו"ל. איפה היתרון?
"חיפשתי מישהו שיאמין בי ואני בו ושיתן לי יד חופשית. אנחנו עסק משפחתי שפרח באמצעות עבודה משותפת שלי ושל אחותי. אבא שלי בן 94 ועדיין עובד. אנחנו לא מחפשים לשבת רגל על רגל בחוף הים. אנחנו אוהבים את העבודה. אני מומחה לשינה וכתבתי חמישה ספרים על הנושא. כך שחשובה היתה לי האישיות של הבנאדם".
ניהלת מו"מ לפני כן עם פימי. למה זה לא הסתדר?
"המו"מ לא הבשיל. היו הרבה קרנות וחברות שחיזרו אחרי מאז הקורונה. לא התקדמתי איתם כי מה שחשוב לי היה למצוא את מי שיעזור לי לעבוד".