דינה בן טל גננסיה, האישה הראשונה שמונתה לתפקיד מנכ"לית חברת תעופה ישראלית, לא יכלה לבקש קדנציה יותר טובה מזו. כמנכ"לית אל על היא אמנם נאלצה להתמודד עם סגירה מוחלטת של המרחב האווירי, מילוט כל צי המטוסים תוך 4 שעות וטיסות חילוץ של מאות אלפי ישראלים שנתקעו בחו"ל, אך היא גם זו שקצרה את הפירות מהמצב הביטחוני.
מתחילת מלחמת חרבות ברזל הרווח של אל על תחת ניהולה של בן טל גננסיה זינק למספרים שהחברה לא יכולה היתה לחלום עליהם. את 2024 אל על סיימה עם רווח נקי של 445 מיליון דולר, גידול של כמעט פי 5 מ־2023, והכנסות של 3.4 מיליארד דולר, זינוק של 37% לעומת 2023. גם כשכבר חשבנו שחזרנו לשגרה והחברות הזרות חזרו לארץ — במאי האחרון כשטיל מתימן נפל בנתב"ג, הוא הבריח שוב את החברות הזרות וסידר לאל על עוד כמה חודשים של שליטה בשוק. ב־12 החודשים האחרונים מניית אל על זינקה ב־127% והשווי שלה עומד על כ־8 מיליארד שקל. מחיר חגיגת הרווחים הזאת הוא ביקורת ציבורית נוקבת על מחירי כרטיסי הטיסה שלה, שהמריאו לגבהים שלא נראו בשוק הישראלי. בעקבות הביקורת הכריזה החברה על הגבלת מחירים לארבעה יעדים, אך בכל פעם שהחברות הזרות חוזרות לשוק, קשה להתעלם מפערי המחירים בינן לבין אל על.
האירועים הדרמטיים לצד רצון "לפתוח פרק חדש" הובילו את בן טל גננסיה, שמונתה ב־2022, להחליט כי היא עוזבת את אל על בסוף השנה. מעבר לאתגרי המלחמה, בן טל גננסיה התמודדה גם עם אתגרים מבית. בניגוד לקודמיה בתפקיד, היא נחשבה לחביבת העובדים ולאישה שהצליחה לעשות פלאים ביחסים בין ההנהלה לוועד העובדים שהיה הראשון לבכות את לכתה. בנוסף, בן טל גננסיה הובילה תהליכי התייעלות משמעותיים ומספר מהלכים עסקיים, בהם צמיחה במספר חברי מועדון הנוסע המתמיד, הגדלת צי המטוסים והקטנת מצבת העובדים בחברה. אין ספק שבן טל גננסיה עוזבת בטיימינג נכון מבחינתה, כשאל על נמצאת בשיא.
בסוף חודש אוגוסט בכירי אל על ובראשם בן טל גננסיה, מכרו מניות בכמעט 27 מיליון שקל. בן טל גננסיה כבר מימשה אופציות במרץ האחרון ומכרה מניות בשווי 8 מיליון שקל ובסוף אוגוסט מימשה אופציות ומכרה 390 אלף מניות מחוץ לבורסה, מה שסידר לה רווח של 5 מיליון שקל והותיר אותה עם עוד 250 אלף אופציות. היא עוזבת את אל על גם בתזמון נכון מבחינה מקצועית ועם רקורד מרשים וניסיון שלמעטים יש, וגם עם כיסים מלאים.















