סגור
דרורית שטיינמץ
דרורית שטיינמץ (צילום: מתוך חשבון הפייסבוק של אייסף - הקרן הבינלאומית לחינוך)

מכרז תפור? המקורבת לשרה נתניהו מונתה למשנה למנכ"ל משרד רה"מ

לפני שלושה חודשים פורסם בכלכליסט כי מנכ"ל המשרד יוסי שלי שינה את תנאי המכרז לתפקיד כדי שיוכל למנות את דרורית שטיינמץ. בעבר היא הסתבכה בחשד שביצעה רכישות חריגות למעון רה"מ ונרשמה לה התראה בתיק האישי. כיום שטיינמץ אחראית על שיפוץ המעון ואפשרה לתקציבו לצמוח; משרד רה"מ: "עקב נסיונה רב השנים ויכולותיה המוכחות"

שלושה חודשים אחרי שפורסם ב"כלכליסט" כי מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי שינה את תנאי המכרז לתפקיד המשנה למנכ"ל בכדי שיוכל למנות לתפקיד את המקורבת לשרה נתניהו – המעגל הושלם והמקורבת דרורית שטיינמץ אכן מונתה לתפקיד. הדיווח על כך ששטיינמץ מונתה לתפקיד פורסם אמש ע"י עיתונאי כאן 11 מיכאל שמש.
המינוי של שטיינמץ נעשה באופן חריג, בניגוד לאופן המינוי הקבוע בחוק וללא תמיכת נציבות שירות המדינה. מנציבות שירות המדינה נמסר אז כי "יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ביקש את השינוי, ועליו להסביר מדוע ביקש זאת".
בפברואר הממשלה הצביעה בעד שינוי חוקי המכרזים בנוגע לתפקיד הספציפי של המשנה למנכ"ל משרד רה"מ כאשר הנוהל שונה חזרה לזה שהיה מקובל בשנת 1959. המשמעות – מינוי המשנה למנכ"ל בלי לעבור ועדת מינויים, וביטול הגדרת המשרה כמשרת אמון של המנכ"ל. כתוצאה מכך, שטיינמץ שמונתה לתפקיד תוכל לא לעזוב אותו במקרה של שינוי ממשלה וחילוף תפקידים. בכיר לשעבר בשירות המדינה אמר אז לכלכליסט שההחלטה משקפת ניסיון למנות לתפקיד "מסמר ללא ראש" שלא יתאפשר לפטר בחילופי שלטון.
בפברואר פורסמה ב"כלכליסט" ההערכה שמנכ"ל המשרד שלי מעוניין למנות לתפקיד את דרורית שטיינמץ, שמונתה לאחרונה לסמנכ"לית במשרד. שטיינמץ נחשבת מקורבת לשרה נתניהו, ומינויה למשנה למנכ"ל ייתן לה סמכויות נוספות, כגון לאשר דרישות כספיות של משפחת נתניהו. שטיינמץ אחראית כיום על שיפוץ מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. בקדנציה הקודמת של נתניהו, לפני שהוחלף על ידי נפתלי בנט, שטיינמץ אפשרה לתקציב השיפוצים של המעון הרשמי לצמוח כשבין היתר אישרה לזוג נתניהו הקמת פטיו מזכוכית משוריינת ב־19 מיליון שקל ומטבח ב־1.4 מילון שקל.
ב־2019 פתחה נציבות שירות המדינה בחקירה משמעתית נגד שטיינמץ בחשד שביצעה התקשרויות ורכישות בחריגה מסמכות. על פי החשד, לקראת ביקורו של הנשיא טראמפ הוזמנו למעון ראש הממשלה נתניהו פריטי ריהוט ב־118 אלף שקל שלא על פי הנהלים בחריגה מסמכות. דו"ח מבקר הפנים של משרד ראש הממשלה מיוני 2018 העלה חשדות למעשים פליליים. בסופו של דבר ב־2022 נרשם בתיקה האישי מכתב התראה על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז יאיר פינס.
ממשרד ראש הממשלה נמסר בתגובה: "בתחילת השבוע נערך מכרז בין-משרדי שקיימה נציבות שירות המדינה למשרת משנה למנכ"ל המשרד. לתפקיד נבחרה פה אחד דרורית שטיינמץ על פני שאר המועמדים עקב נסיונה רב השנים ויכולותיה המוכחות".