סגור
מטוס טוסאייר טוס אייר TUS AIR
מטוס טוסאייר TUS AIR (צילום: Ronen Fefer/Shutterstock)

טיסת החילוץ של TUS במלחמה: "שילמנו 16 אלף ש', והיא המריאה בלעדינו"

חברת התעופה הקפריסאית מכרה לעשרה ישראלים במהלך מבצע עם כלביא חבילת מעבר לשדה התעופה בעקבה, ומשם טיסה לאתונה; אך היא לא העבירה פרטים על נקודת האיסוף; "חלפו מעל ל-11 ימים, אף אחד לא יוצר קשר"; מ-TUS נמסר: "המענה יינתן ללקוח באופן פרטני ויזום על ידינו לאחר בדיקת פרטי המקרה"

ישראלים טוענים כי רכשו מחברת התעופה TUS מעבר בטוח לירדן וטיסה לאתונה באלפי שקלים, אך מעולם לא קיבלו את פרטי החבילה, ועד היום טרם השיבו להם את כספם.
במהלך ימי מבצע "עם כלביא" המרחב האווירי בישראל נסגר, אך ישראלים רבים מצאו דרכים חלופיות להיכנס ולצאת מישראל. בין היתר פעלו טיסות ממצרים וירדן, כאשר חברות התעופה הזרות הציעו לישראלים חבילה שכוללת אשרת מעבר ואוטובוס עד לשדה התעופה הזר.
עשרה ישראלים רכשו יחד חבילה לטיסת U8213 של חברת TUS שהמריאה ב-21 ביוני בבוקר מעקבה לאתונה. החבילה כללה כרטיס טיסה בעלות של 550 יורו לאדם ו-174 יורו אשרת מעבר לירדן, והסעה באוטובוס עד לשדה התעופה בירדן.
למרות שהטיסה התקרבה, הם טוענים כי לא קיבלו פרטים על נקודת האיסוף וגם לא מענה מחברת התעופה הזרה. "לא הייתי נוסעת לבדי לעקבה, אני עם ילדים קטנים, טילים עפים, לא הייתי חושפת אותם לסיכון הזה". כך מסבירה אחת הרוכשות.
לדבריה, "כל הרעיון היה לקנות חבילה מאורגנת כדי לעשות את זה בצורה בטוחה יותר, זה לא משהו שמשפחה עושה לבד. אבל לא משנה כמה פניתי אליהם, לא קיבלתי את פרטי הנסיעה".
שעת הטיסה התקרבה, אך אף אחד מהלקוחות לא קיבל פרטים וגם לא הצליח ליצור קשר עם מוקד השירות של החברה שהיה נתון תחת העומס של טיסות החילוץ.
"לאחר ביצוע התשלום וחיוב מלא הבטיחו שהפרטים ישלחו בוואטסאפ", הסביר לקוח נוסף מהקבוצה ."במשך יומיים חיכינו ושלחנו להם הודעות בכל הערוצים האפשריים, אבל לא קיבלנו מידע ובסופו של דבר הטיסה המריאה בלעדינו", הוסיף.
לדבריו, "מאז חלפו מעל ל-11 ימים, אף אחד לא יוצר קשר, ולא בודק מדוע עשרה אנשים לא הגיעו להסעה או עלו למטוס, ובוודאי שלא קיבלנו החזר כספי. אני באופן אישי שילמתי קרוב ל-16 אלף שקל עבור הנסיעה הזאת, ועד היום לא קיבלתי תמורה. לא רק שהפסדנו את הכסף על החבילה, אלא גם על המלונות ששילמנו מראש, וכן עלויות עבור מעבורת שהזמנו ביוון. זה ברור שבלי חבילת העברה אנחנו לא יכולים לטוס, זה לא שהיינו נוסעים לבד ברכב לירדן".
מחברת TUS נמסר בתגובה: "המענה יינתן ללקוח באופן פרטני ויזום על ידינו לאחר בדיקת פרטי המקרה".