סגור
 ארתור דנצ'יק

חשיפה
חשיפת כלכליסט: ארתור דנצ'יק, התורם הראשי של פורום קהלת, הודיע על הפסקת התמיכה בארגון

המולטי מיליארדר האמריקאי מפסיק לתרום לארגון האולטרה שמרני שעומד מאחורי ההפיכה המשטרית; בתגובה לפניית כלכליסט הוא מסר: "כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות"; גם ד"ר מיכאל שראל, לשעבר ראש פורום קהלת לכלכלה, הסתייג לפני מספר חודשים ממהלכי החקיקה

חשיפת כלכליסט: המולטי מיליארדר היהודי-אמריקאי, ארתור דנצ'יק, הודיע כי הוא מפסיק לתרום לפורום קהלת - הארגון האולטרה שמרני שעומד מאחורי ההפיכה המשטרית שמקדמת בימים אלו ממשלת נתניהו. גורמים המקורבים לדנצ'יק אישרו את הידיעה.
דנצ'יק הוא התורם הראשי לארגון שעוסק גם בלובינג, והוא המייסד ומנהל שותף של Susquehanna International Group, חברת שירותים פיננסיים שמגלגלת מיליארדים. לפי פורבס, הונו של דנצ'יק נאמד בכ-7.5 מיליארד דולר והוא בין 100 האנשים העשירים בארה"ב. הוא גם מוכר בקהילה העסקית בהיותו חבר מועצת המנהלים של חברת בייטדאנס - החברה האם הסינית של אתר המדיה החברתית הפופולרי טיקטוק.
לפי אתר "שומרים'', דנצ'יק עומד גם מאחורי לפחות 13 השקעות בחברות הייטק ישראליות, בהן פיוניר, אאוטבריין ו-eToro שבה לשר ניר ברקת אחזקות בשווי רב.
זה לא הגורם הראשון המזוהה עם קהלת שמסתייג מההפיכה המשטרית: גם ד"ר מיכאל שראל, שכיהן כלכלן הראשי במשרד האוצר והיה ראש פורום קהלת לכלכלה, הסביר לפני חמישה חודשים כי אותם מהלכים עלולים לפגוע בכלכלה.
בתגובה לפניית כלכליסט מסר דנצ'יק: "לאורך כל חיי תמכתי במגוון ארגונים שמקדמים את חירויות הפרט וחופש כלכלי לכל אדם. כשהחברה מפולגת באופן שמסכן את הדמוקרטיה, צו השעה הוא להתמקד בקירוב לבבות ובתיקון הקרעים שנפערו בלכידות החברתית. החלטתי להפסיק את תמיכתי במכוני מחקר בישראל, בכלל זה גם פורום קהלת. אני מאמין שבעת הזו, הדבר הנחוץ ביותר למדינת ישראל, הוא איחוי השסעים ושיקום האחדות הלאומית".
גורמים מקורבים לדנצ'יק הבהירו ששותפו העסקי ג'פרי יאס, שהוזכר בפרסומים שונים כתורם לקהלת, מעולם לא תרם לארגון. דנצ'יק תרם לאורך השנים לארגונים בעלי דעות מגוונות, בהם מכון הרטמן.
משה רדמן ממובילי המחאה נגד ההפיכה המשטרית מסר בתגובה כי "שמחתי לשמוע על ההתפכחות של מר דנצ׳יק. יידע כל מי שמממן את ההפיכה המשטרית הזו שהציבור הליברלי בארץ ובעולם יעמוד מולו עם מראה ברורה ומדויקת. כן לריבוי דעות ושיח על עתיד משותף כאן, אבל לא להסתה ולאלימות, לא להפיכה המשטרית ולא למדינת הלכה".