סגור
בניין המוסד לביטוח לאומי ביטוח לאומי הביטוח הלאומי בירושלים
בניין המוסד לביטוח לאומי בירושלים (עמית שאבי)

ועדת המינויים של הביטוח הלאומי פסלה את כל המועמדים למנכ"ל

ועדת האיתור של הביטוח הלאומי המליצה על בועז יוסף, ירונה שלום ומרדכי מרדכי, אך ועדת המינויים קבעה שאיש מהם אינו מתאים; זאת, אף שיוסף נחשב מועמד של ש"ס, ושלום משמשת מ"מ המנכ"ל כבר יותר משנה

התפתחות מפתיעה עשויה לעכב את מינוי המנכ"ל הקבוע לביטוח הלאומי. ועדת המינויים של הביטוח הלאומי בראשות מנכ"ל משרד העבודה ישראל אוזן, שהוא איש ש"ס מובהק, פסלה את כל שלושת המועמדים עליהם המליצה ועדת האיתור בראשה עמד מנכ"ל הבטוח הלאומי לשעבר פרופ' שלמה מר יוסף.
שלושת המועמדים עליהם המליצה ועדת האיתור, בראשה עמד מנכ"ל הבטוח הלאומי לשעבר פרופ' שלמה מר יוסף, הם בועז יוסף - יו"ר הוועדה הקרואה של טבריה ומי שנחשב למועמד של ש"ס; ירונה שלום - המשמשת כמ"מ המנכ"ל כבר יותר משנה; ומרדכי מרדכי- מנכ"ל משרד הפנים לשעבר.
בוועדת המינויים ישבו מלבד אוזן מנכ"ל ההסתדרות אופיר אלקלעי, ומנכ"לית נשיאות המגזר העסקי הגר יהב. החלטות הוועדה הן המלצה, ושר העבודה יואב בן צור מש"ס אינו חייב לכבדן, אבל גם יתקשה להתעלם מהן. זאת ביחוד לאור העובדה שבראש הוועדה עמד מנכ"ל משרדו.
בן צור יכול לבחור את אחד המועמדים למרות המסקנות ולהסתכן בהליך משפטי או למנות ועדת איתור נוספת. בינתיים הוא יכול להשאיר את שלום בתפקיד מ"מ המנכ"ל או להחליף מ"מ. בלשכת השר לא הגיבו הערב.
תפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי פנוי כבר שנה וארבעה חודשים מאז עבר המנכ"ל הקודם מאיר שפיגלר לתפקיד מנכ"ל חברת החשמל. שר הרווחה לשעבר מאיר כהן מיש עתיד ניסה למנות לתפקיד את הפרופ' למשפטים יובל אלבשן אך הוא נפסל ע"י הוועדה לבדיקת מינויים בשל העדר ניסיון בניהול גופים גדולים.