סגור

מהראל ויזל ועד ארנון מילצ'ן: ניגודי העניינים של ליברמן נחשפים

מההסכם למניעת ניגודי עניינים עליו חתם שר האוצר עולה כי בין חבריו הקרובים נמנים ברק רוזן, מרטין שלאף, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, היהלומן דן גרטלר ועוד. במסגרת ההסכם, מתוקף תפקידו כשר אוצר וכחבר ממשלה יהיה עליו להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע במישרין למקורביו

הראל ויזל, ארנון מילצ'ן, ברק רוזן ומרטין שלאף - מהווים רשימה חלקית בלבד של המקורבים לשר האוצר אביגדור ליברמן, ששמותיהם נחשפו היום (ג') במסגרת ההסכם למניעת ניגודי עניינים עליו חתם.
3 צפייה בגלריה
הראל ויזל מנכ"ל ובעלי פוקס יוני 2020
הראל ויזל מנכ"ל ובעלי פוקס יוני 2020
הראל ויזל, בעל השליטה והמנכ"ל של פוקס
(צילום: דימה טליאנסקי)
במסגרת ההסכם, מתוקף תפקידו כשר אוצר וכחבר ממשלה יהיה עליו להימנע מלטפל בכל עניין הנוגע במישרין למקורביו, וכן בכל עניין שלמיטב ידיעתו נוגע במישרין לעסקיהם.
מקורבים נוספים שצויינו בהסכם הם האוליגרך מיכאל צ'רנוי, היהלומן דן גרטלר, איש העסקים גד זאבי, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, מנכ"ל דלק קידוחים יוסי אבו, יו"ר חברת צ'יינה מוטורס יצחק קויפמן, הלוביסט ישראל יהושע, יועצו לשעבר של ליברמן שרון שלום, איש העסקים סימו טובול, אשת העסקים תמי מוזס, הקבלן בני נחמיה, דובר צה"ל לשעבר פולי מרדכי; וגם: דני גיטנשטיין, עו"ד עלס דוברונסקי, אבי זנדברג ומרק שבד.
3 צפייה בגלריה
ראש עיריית ירושלים ראש העיר ירושלים משה ליאון
ראש עיריית ירושלים ראש העיר ירושלים משה ליאון
ראש עיריית ירושלים משה ליאון
(צילום: שאול גולן)
עוד דיווח ליברמן כי בין יועציו הקרובים נמנים רו"ח מיכה לזר, עו"ד ירון קוסטליץ ממשרד קוסטליץ ושות, עו"ד נתי שמחוני, משרד עו"ד משה דרוקר ושות', עידו הר-טוב מ"גיתם", משרד רו"ח ליאון-אורליצקי (שהיה בעבר בבעלותו של משה ליאון) ודוד ספקטור.
ביחס למקורביו של ליברמן שהם עורכי דין, שמטפלים בענייניו האישיים והפוליטיים, עליו להימנע בעניינים שבהם אותם מקורבים מטפלים עבור לקוחות אחרים שלהם המובאים בפני הממשלה או בפניו כשר. עם זאת, הודגש כי אין הכוונה לכך שעליו להימנע ממעורבות בכל עניין שנוגע לכל אחד מהלקוחות של מקורבים אלו כאשר הם אינם מיוצגים על ידי עורכי הדין המוזכרים בהסכם.
באשר לירושלים נקבע כי בשל מערכת היחסים החברית עם ראש העירייה, יוכל ליברמן להפעיל סמכויות בקשר להקצאת תקציבים לעיר, אישור חריג לארנונה ועוד רק לאחר קבלת העמדה המקצועית של ראש האגף במשרד האוצר שרלוונטי לנושא או של מנכ"ל המשרד. אם הוא יבקש לסטות מעמדת כלל גורמי המקצוע, יהיה עליו לפנות ליועץ המשפטי של משרד האוצר.
ההסכם מתייחס גם לשלושת ילדיו של ליברמן: הבנים קובי ועמוס ליברמן הם הבעלים של חברת למד ע.ק אחזקות בע"מ. לחברת למד שתי חברות בת: חברת ווילנד, שמשמשת כסוכנת נסיעות של חברות תעופה ונציגת חברות זרות בארץ; וקבוצת "גני שורשים בע"מ", העוסקת בייזום והפעלה של גני ילדים לגיל הרך. בנוסף, לחברת למד קשר עסקי עם חברת MY TOWER וחברת סוטרה, וכן קשרים של יצוא טכנולוגיות ומוצרים ישראלים עם החברות הבאות: אלביט מערכות, סאייטו טק, מגל מערכות ביטחון בע"מ ועוד.
עוד צויין בהסכם שקובי ליברמן משמש כדירקטור מטעם תאגיד בשם Alpha Capital Analyst בחברה אינגב, שזכתה בחודש דצמבר 2019 (בטרם מינויו של ליברמן כשר אוצר) במכרז של רשות החדשנות להקמת חממת חדשנות בפריפריה.
3 צפייה בגלריה
מיכאל צ'רנוי איש עסקים
מיכאל צ'רנוי איש עסקים
איש העסקים מיכאל צ'רנוי
(צילום: עמית שעל)
הבן עמוס ליברמן משמש כדירקטור חברת רני צים מרכזי קניות בע"מ שנסחרת בבורסה. עמוס ליברמן מועסק בחברת צ'יינה מוטורס ומחזיק במניות של חברה זו באמצעות נאמן.
הבת מיכל ליברמן גלון שימשה עד לפני מספר שנים כמנהלת חינוך בהר הרצל מטעם ההסתדרות הציונית העולמית, ובשנים האחרונות נמצאת בחל"ת. בעלה יונתן גלון מנהל את קרן JNF אנגליה בישראל. אביו של גלון, מריו זוז, הוא יו"ר הדירקטוריון והבעלים של חברת אלמוגים בע"מ, חברה ציבורית שבין היתר בונה פרוייקטים של "מחיר למשתכן" וניגשת למכרזים של מינהל מקרקעי ישראל.