סגור
בנימין נתניהו בבית המשפט
בנימין נתניהו בבית המשפט (צילום: ATEF SAFADI/Pool via REUTERS)

פרקליטי נתניהו והזוג אלוביץ': מתנגדים להאצת המשפט בתיקי האלפים

בתגובה שהגישו עורכי הדין של נתניהו ואלוביץ' נכתב, כי אין באפשרותם להיערך לדיונים בפגרה, שתחל בעוד שלושה שבועות, בהתרעה כה קצרה. הסנגורים ציינו שהם מוכנים לחשיפת תוכן הדיונים הדרמטיים שהתנהלו בשבוע שעבר בלשכת השופטים, שבהם, לטענתם, הומלץ לתביעה לחזור בה מסעיף השוחד

ראש הממשלה בנימין נתניהו ובני הזוג שאול ואיריס אלוביץ', הנאשמים יחדיו בתיק 4000, מתנגדים לבקשת הפרקליטות להאיץ את שמיעת הראיות ואת סיום שלב ההוכחות בתיקי האלפים.
בתגובה שהגישו היום (ב') לבית המשפט המחוזי בירושלים עורכי הדין בעז בן צור וישראל וולנרמן בשם נתניהו ועורכי הדין ז'ק חן, שי אילון, נעה פירר ושניר כלימי בשם הזוג אלוביץ', הם דוחים את בקשת הפרקליטות מבית המשפט להוסיף מועדי דיון בפגרה בחודש יולי, להוסיף ימי דיונים בשנת המשפט הבאה במסגרת פרשת התביעה, להאריך את ימי הדיונים באמצעות קביעת שעת סיום מאוחרת יותר ולהורות כל הוראה נוספת שיש בה כדי להאיץ את קצב התקדמות המשפט.
כזכור, הפרקליטות ביקשה אתמול מבית המשפט להאיץ את קצב הדיונים כשהטיעון העיקרי הוא "האינטרס הציבורי הרב והברור בקידומו המהיר של המשפט וסיומו בפרק זמן קצר ככל הניתן".
לטענת הסנגורים בתגובתם, אין באפשרותם להיערך לדיונים בפגרה, שתחל בעוד שלושה שבועות, בהתרעה כה קצרה, "אפילו היה מוצדק לעשות כן – ולא היא". לדברי הסנגורים, הם כבר נטלו על עצמם התחייבויות אחרות, הן במישור המקצועי והן האישי, כולל חופשות משפחתיות.
עוד טוענים הסנגורים כי כבר כיום הדיונים במשפט מתנהלים באופן אינטנסיבי שלוש פעמים בשבוע, ובשאר הזמן הם נערכים לחקירות העדים הבאים, וכי אין להם את המשאבים ה"עצומים ובלתי מוגבלים" שיש למדינה. "הנאשמים אינם יכולים סתם כך לתגבר את צוותי ההגנה. הדבר אינו מוצדק ואף לא יועיל", נטען בתגובת הסנגורים.
הסנגורים גם תוקפים את בקשת הפרקליטות שהוגשה אתמול, וטוענים: "דומה שתכלית הבקשה אינה 'להאיץ את המשפט', אלא לפנות למקומות אחרים דווקא, שאינם אולם בית המשפט".
הם מסכמים את עמדתם בכך ש"מתן האפשרות לנאשמים לנהל את הגנתם אינה בגדר מותרות. היא מחויבת המציאות ומתחייבת על פי דין. האינטרס הציבורי הברור בסיום מהיר של המשפט אינו יכול לבוא על חשבון הצגה מסודרת של ראיות התביעה באמצעות עדיה וניהול הוגן של ההליך".
נושא נוסף שהתייחסו אליו סנגורי נתניהו ואלוביץ' בתגובתם הוא אותו שיח בין השופטים לצדדים בחדר הסגור, שהודלף ופורסם בחדשות 13 ביום חמישי. לפי הפרטים שפורסמו, השופטים רמזו כי התביעה תתקשה להוכיח את סעיף השוחד. בנוסף פורסם כי השופטים אמרו לכאורה שטובת המדינה מחייבת קידום הסדר טיעון.
הפרקליטות טענה אתמול כי השיח שהתקיים בלשכת השופטים "הודלף לתקשורת באופן מגמתי ולא מדויק ובאופן שיש בו כדי לפגוע בהתנהלותו התקינה של המשפט". עוד ביקשה הפרקליטות כי מעתה ואילך כל שיח מעין זה יתקיים אך ורק באולם בית המשפט, תוך שייערך לו פרוטוקול.
סנגורי נתניהו ואלוביץ' כותבים ביחס לכך כי "מדובר בהדלפה סלקטיבית שכללה גם פרטים לא נכונים במפגיע על שהתרחש בלשכת השופטים, ושהחסירה את העיקר מן הספר" – ומציינים כי הושמטה ממנה "המלצת בית המשפט הנכבד לתביעה לשקול חזרה מאישום השוחד".
בנוסף הם טוענים כי האמירה שיוחסה לביהמ"ש אודות "טובת המדינה" המחייבת הגעה להסדר טיעון, היא "דבר שלא היה ונועד לרוקן מתוכן את הטעם האמיתי שעמד ביסוד הפנייה". לדברי פרקליטי נתניהו ואלוביץ', יש לתמוה על הודעת המדינה לתקשורת במהרה מיד לאחר הפרסום, שבכוונתה להמשיך בניהול התיק כרגיל.
לסיכום, ציינו הסנגורים כי הנאשמים לא מתנגדים לבקשה שהגישה מערכת אתר "העין השביעית" לבית המשפט לחשוף את תוכנם של הדיונים האלה, שעומדים בבסיס הדרמה המשפטית, שהתקיימו בשבוע שעבר בלשכתה של ראשת ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן. "לא רק שהם אינם מתנגדים למתן החלטה המתארת את מהלך הדברים, אלא שהם מבקשים שייעשה כן", כותבים הפרקליטים לבית המשפט.